Νέο bZ4x: 5 μυστικά για το 1ο ηλεκτρικό της Toyota

35.499 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2024)
Νέο Toyota bZ4x: 5 πράγματα, χαρακτηριστικά, στοιχεία, προτερήματα, μειονεκτήματα

Νέο Toyota bZ4x: 5 πράγματα, χαρακτηριστικά, στοιχεία, προτερήματα, μειονεκτήματα

- Έχει εγγύηση μπαταρίας για να πας 2μιση φορές στο φεγγάρι (1.000.000 χλμ.)
- Το τιμόνι του είναι σαν αυτό της Formula 1, σε σχήμα «πεταλούδας»
- Εξελιγμένη 4κίνηση με ειδικό mode του επιτρέπει να κινείται μέσα σε πολλή λάσπη και χιόνι
- Ξεκινάει από 36.990 ευρώ, όσο τα βενζινοκίνητα SUV της κατηγορίας του

Έχει εγγύηση μπαταρίας για να πας 2μιση φορές στο φεγγάρι (1.000.000 χλμ.)

Η Toyota είναι συνώνυμο της υβριδικής τεχνολογίας και την «πιστεύει» ως τεχνολογία, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν επενδύει και αλλού, όπως στο υδρογόνο ή τον ηλεκτρισμό. Το bZ4x λοιπόν είναι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που έχει έρθει και στην Ελλάδα (δείτε εδώ την δοκιμή του) και με αφορμή αυτό βρίσκουμε τα 5 highlights του.

Αρχικά, η μπαταρία του bZ4X έχει αναπτυχθεί με γνώμονα την 25ετή τεχνογνωσία της Toyota στην τεχνολογία μπαταριών και έχει εγγύηση απόδοσης τα 11 έτη ή 1.000.000 χιλιόμετρα, τη μεγαλύτερη από κάθε άλλη εταιρεία. Το όριο χιλιομέτρων είναι τόσο μεγάλο που θεωρητικά, θα μπορούσες να ταξιδέψεις από την Γη στο φεγγάρι 2μιση φορές και να έχεις ακόμη κάποια χιλιόμετρα για να τελειώσει η εγγύηση της μπαταρίας. 

Το τιμόνι του είναι σαν αυτό της Formula 1, σε σχήμα «πεταλούδας»

Το bZ4x θα προσφέρεται σύντομα (προαιρετικά) με ένα τιμόνι σε σχήμα «πεταλούδας» που περισσότερο θυμίζει αυτά των μονοθεσίων της F1, παρά ένα συμβατικό τιμόνι τυπικού ΙΧ. Πέραν από το αισθητικό κομμάτι, μέσω αυτού του νέου σχήματος, ο οδηγός μπορεί να βλέπει καλύτερα και πιο εύκολα τον πίνακα οργάνων ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως είναι συνδεδεμένο by-wire, δηλαδή δεν διαθέτει άξονα. Ο λόγος γι' αυτή την επιλογή είναι πως έτσι εκμηδενίζονται οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί, προσφέροντας πιο ξεκούραστες διαδρομές, ενώ παράλληλα βελτιώνεται ο έλεγχος του οχήματος.

Εξελιγμένη 4κίνηση με ειδικό mode του επιτρέπει να κινείται μέσα σε πολλή λάσπη και χιόνι

Το Toyota bZ4X θέτει, σύμφωνα με τη μάρκα, νέα δεδομένα στην τετρακίνηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εξοπλίζεται με σύστημα 4WD που αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες, με 80 kW έκαστος και λειτουργία XMODE που επιτρέπει στο bZ4X να μπορεί να κινηθεί σε λάσπη/χιόνι και βαθιά λάσπη και βαθύ χιόνι. Για ακόμα πιο δύσκολες συνθήκες, εκτός δρόμου, υπάρχουν οι λειτουργίες Grip Control (ελέγχει την ταχύτητα όταν κινείσαι σε απότομες πλαγιές ή ανωμαλίες) και Downhill Assist Control (σε μια απότομη κατηφόρα το αυτοκίνητο κατεβαίνει μόνο του με χαμηλή ταχύτητα). Παράλληλα, η μπαταριά του bΖ4Χ έχει προβλεφθεί να είναι αδιάβροχη σε βάθος βύθισης 50 εκ, κάτι που του δίνει την δυνατότητα να κινείται άφοβα σε όχθες ποταμών ή στην παραλία.

Ξεκινάει από 36.990 ευρώ, όσο τα βενζινοκίνητα SUV της κατηγορίας του

Το bZ4x είναι ένα SUV με μήκος μεγαλύτερο από αυτό του RAV4 και, παρότι είναι ηλεκτρικό, κοστίζει όσο ένα βενζινοκίνητο της κατηγορίας του. Αν συμπεριλάβουμε την επιδότηση των 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η αρχική τιμή του SUV ξεκινάει από τα 36.990 ευρώ για την έκδοση με τον ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων με υποσχόμενη αυτονομία 583 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Στο πρώτο εξοπλιστικό επίπεδο Active βλέπουμε μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, full LED φώτα, ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, οθόνη αφής HD 8 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
test