Τι να διαλέξω;

4425 Επισκέψεις στο άρθρο

AUTOPLUS ACCESSORIES A.E.E.E.E.
ΕΛΑΣΥΝ Α.Ε.Ε Εμπορική & Τεχνική Εταιρία
Δείτε τις καλύτερες προτάσεις της αγοράς με ένα κλικ

Αν έχετε βάλει κάτω το κομπιουτεράκι για να δείτε ποιο μοτέρ καίει λιγότερο, το πιθανότερο είναι να έχετε την κατανάλωση στην κορυφή της λίστας των προτεραιοτήτων. Αν ακόμη και με το κομπιουτεράκι δεν βγάζετε άκρη στο ερώτημα ντίζελ η βενζίνη, μήπως να δούμε την τεχνολογία για να αποφασίσετε; 
  
Αν ο ίδιος κινητήρας μπορούσε να κάψει και βενζίνη και ντίζελ, με το ντίζελ θα πήγαινε πιο μακριά. Το ντίζελ έχει καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και έτσι για την ίδια απόσταση θα χρειαζόταν λιγότερο καύσιμο.
Αν τώρα το ίδιο καύσιμο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε βενζινοκινητήρα και σε πετρελαιοκινητήρα, ο πετρελαιοκινητήρας, πάλι, θα πήγαινε πιο μακριά. Γιατί είναι πιο αποδοτικός και θα χρειαζόταν λιγότερο καύσιμο από τον βενζινοκινητήρα για να καλύψει την ίδια απόσταση.
Αρα θες λιγότερο πετρέλαιο για την ίδια απόσταση, και πας πιο μακριά με τον πετρελαιοκινητήρα από ότι με τον βενζινοκινητήρα με το ίδιο καύσιμο. Δηλαδή και το καύσιμο ντίζελ είναι καλύτερο, και ο πετρελαιοκινητήρας είναι αποδοτικότερος. Το ντίζελ κερδίζει δύο φορές.
Ειδικά για την Ελλάδα το ντίζελ κερδίζει ακόμη μία. Στην τιμή του καυσίμου. Μιλάμε για τουλάχιστον 30 λεπτά του ευρώ διαφορά στην τιμή, που σημαίνει πως το κόστος της κατανάλωσης μειώνεται περισσότερο. 
Ένα Panda Twin Air βενζίνης για παράδειγμα, με κατανάλωση 4,2 λτ./100χλμ, και ένα Multijet με κατανάλωση 3,9 λτ./100χλμ. θέλουν 6,51 και 4.68 ευρώ αντίστοιχα για να διανύσουν 100 χλμ. Μιλάμε για 40% διαφορά υπέρ του ντίζελ. 
Δεν θέλει και πολλή φαντασία, στα 8.000 χλμ. το χρόνο που θα κάνει ένα αυτοκίνητο πόλης (τα μισά από τον κανονικό μέσο όρο) η διαφορά είναι 150 ευρώ. Δεν ακούγονται πολλά; Αν βάζεις καύσιμα κάθε δεκαπέντε μέρες, είναι 6 ευρώ λιγότερα τη φορά. Αντί για ένα 20άρικο θα δίνεις 14 ευρώ. Δεν είναι λίγα. Βέβαια το Multijet είναι 1.250 ευρώ ακριβότερο (αν και με απόσυρση και τις προσφορές η τιμή είναι ίδια). Και εδώ αρχίζει η φιλολογία της απόσβεσης. Όντως με 150 ευρώ το χρόνο θες 9 χρόνια να κάνεις απόσβεση. Αξίζει; Μάλλον όχι.
Αυτό που όμως πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι το ντίζελ όταν πουληθεί δεύτερο χέρι, άσχετα με τα χιλιόμετρα που θα έχει γράψει, θα την πάρει την διαφορά πίσω, ίσως και στο ακέραιο. Αρα τα περί απόσβεσης είναι φιλολογικού ενδιαφέροντος. Αυτό που μένει είναι το 40% μικρότερη κατανάλωση.
Αρα υπάρχει δίλημμα; Γιατί ακόμη κι έτσι το ντίζελ θέλει μεγαλύτερη εκταμίευση αρχικά. Εσείς πως το βλέπετε, αξίζει; Και τελικά τι θα πάρετε και γιατί;