Η Ελλάδα έχει το δικό της success story

7857 Επισκέψεις στο άρθρο

Ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες όπου η αεριοκίνηση σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, με ένα ολοκληρωμένο πλέον θεσμικό πλαίσιο και ένα δίκτυο υποδομών που συνεχώς επεκτείνεται για να καλύψει της αυξημένες ανάγκες ιδιωτών και επαγγελματιών σε όλη τη χώρα.

 
Συγκεκριμένα, όσον αφορά στην Ευρώπη τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν φθάσει τα 4.501 για να καλύψουν την ζήτηση των 1.899.602 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων. Η γειτονική μας Ιταλία, διαθέτει σήμερα 1040 σταθμούς ανεφοδιασμού, η Γερμανία 920, η Αυστρία 180, η Βουλγαρία 110 και η Γαλλία 310

Στο φυσικό αέριο ωστόσο, στρέφονται και άλλες χώρες οι οποίες σημειώνουν ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης σε επίπεδα πωλήσεων και επέκτασης των υποδομών, μια εξέλιξη που οφείλεται και στην προώθηση κρατικών επιχορηγήσεων και κινήτρων. Η Ελλάδα βασίζεται σε έναν μεγάλο βαθμό σε πρωτοβουλίες και δράσεις συγκεκριμένων φορέων, οι οποίοι επενδύουν σε υποδομές προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απρόσκοπτος ανεφοδιασμός της χώρας.

Αυξάνεται η διείσδυση του φυσικού αερίου στην ιταλική αγορά
Σύμφωνα με τον Ιταλικό Σύνδεσμο Αυτοκινητοβιομηχανιών, η αεριοκίνηση στην ιταλική αγορά κατέχει το 5,3% των συνολικών πωλήσεων καινούριων οχημάτων ενώ διαθέτει την μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης στα εναλλακτικά καύσιμα με το φυσικό αέριο να παίζει καθοριστικό ρόλο. Στους ιταλικούς δρόμους κινούνται πάνω από 880.000 οχήματα φυσικού αερίου και η ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ιταλία έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς (1970) και σε αυτό συνέβαλε η παράλληλη ανάπτυξη της αγοράς οχημάτων διπλού καυσίμου και του δικτύου ανεφοδιασμού ενώ η χρήση φυσικού αερίου στα ιδιωτικά μικρού και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα ξεκίνησε να  γίνεται δημοφιλής κατά την δεκαετία του ΄90 με την κατασκευή μοντέλων φυσικού αερίου. 

Η ραγδαία ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ιταλία οφείλεται σε δύο λόγους: στον μειωμένο φόρο του φυσικού αερίου και στα κρατικά προγράμματα επιδοτήσεων για την μετατροπή των συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου (βενζίνη/άλλο καύσιμο και φυσικό αέριο). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση κατά 68% των οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο ενώ κατά το διάστημα 2008-2010 (διάστημα κατά το οποίο «έτρεχαν» οι επιδοτήσεις) διπλασιάστηκε ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού σε όλη την χώρα.

Ως προς το δίκτυο ανεφοδιασμού, αυτό συμπεριλαμβάνει 1060 συνολικά πρατήρια ενώ οι μηνιαίες πωλήσεις του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης ανέρχονται στα 80 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, κάτι που ενισχύεται από την ευνοϊκή  φορολογία του «πράσινου καυσίμου» σε σχέση με την βενζίνη ενώ σύμφωνα με τις ισχύουσες τιμές η χρήση φυσικού αερίου στην οδήγηση επιτυγχάνει 64% εξοικονόμηση κόστους σε σύγκριση με τη βενζίνη και 57% σε σύγκριση με το diesel.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (CNG)