Αυτοκίνητα με καύσιμο φυσικού αερίου πωλούνται ήδη στην Ελλάδα, ενώ τα κιτ μετατροπής δεν αργούν.

Μετά το υγραέριο έρχεται και το φυσικό αέριο, με χαμηλότερο κόστος καυσίμου και ανεφοδιασμό στο σπίτι. Σας ενδιαφέρει;

28152 Επισκέψεις στο άρθρο

Ποιος δε θέλει να μειώσει το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου του με φθηνότερο καύσιμο; Μετά το υγραέριο, τώρα έρχεται και το φυσικό αέριο και μάλιστα σαν εργοστασιακή εναλλακτική της βενζίνης και του ντίζελ.

 
Πρώτα απ όλα, το φυσικό αέριο δεν έχει καμία σχέση με το υγραέριο. Πρόκειται για το καύσιμο που έρχεται στα σπίτια πλέον μέσω δικτύου για να τροφοδοτήσει καυστήρες θέρμανσης και ζεστού νερού ή και κουζίνες. Είναι βασικά μεθάνιο και έχει μια σειρά από πλεονεκτήματα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα καύσιμα.

Βασικά είναι φτηνότερο. Περίπου 30% σε σχέση με το υγραέριο για την ίδια απόσταση που θα καλύψει το αυτοκίνητο. Δεν είναι επικίνδυνο. Αντίθετα με το υγραέριο που είναι βαρύτερο από τον αέρα και σε πιθανή διαρροή συσσωρεύεται και μπορεί να αναφλεγεί, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύ και αν υπάρχει διαρροή απλά… φεύγει. Τέλος είναι το πιο καθαρό καύσιμο σε ρύπους. Για την ίδια απόσταση το διοξείδιο του άνθρακα είναι το 1/3 από αυτό ενός κινητήρα βενζίνης.

Έχει όμως και δύο αρνητικά. Πρώτον το δίκτυο παροχής που προς το παρόν αποτελείται από μόλις δύο πρατήρια σε όλη την Αττική. Είναι όμως πολύ πιθανό με την ολοκλήρωση του πακέτου νόμου να προβλεφθούν και ιδιωτικές εγκαταστάσεις ώστε ο καθένας να γεμίζει σπίτι του από τη δική του παροχή με το κόστος στο λογαριασμό του φυσικού αερίου. Το δεύτερο έχει να κάνει με τα κιτ μετατροπής των βενζινοκινητήρων. Προς το παρόν περιμένουμε τη νομοθεσία που θα τα περιλάβει, αν και τα αυτοκίνητα με εργοστασιακή εγκατάσταση (κυρίως της Fiat, Opel, Mercedes, VW, Honda) πωλούνται ήδη. 

Στα αρνητικά πρέπει να αναφερθεί ότι το φυσικό αέριο στη μορφή CNG δεν είναι υγροποιημένο όπως το υγραέριο και έτσι τα ντεπόζιτα είναι ογκώδη και μεταφέρουν μικρή ποσότητα. Ειδικά στα αυτοκίνητα από μετατροπή αυτό θα είναι πρόβλημα.

Με τα εργοστασιακά όμως να πωλούνται ήδη, το πράγμα αρχίζει να γίνεται εφικτό από τώρα. Οι τιμές δεν απέχουν πολύ από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις και η μείωση στο κόστος κατανάλωσης είναι τεράστια. 

Τι λέτε λοιπόν, έχετε δει το φυσικό αέριο από κοντά σαν καύσιμο; Με τους εγκαταστάτες υγραερίου να μπαίνουν και στο CNG θα υπάρχει μια τέτοια λύση σε κάθε γωνία. Εσείς όμως πως το βλέπετε; 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • ΕΧΩ ΒΑΛΕΙ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΞΕΡΩ

    Το πρωτο ποστ εδω αν και απολυτα αντικειμενικο μου μοιαζει αποτρεπτικο για καποιον που σκεφτεται να βαλει υγραεριο στο αυτοκινητο του.

    Εχω βαλει υγραεριο και ειδα την τσεπη μου να περνει μια ανασα.οσο για την αποδοση ειναι λιγο μειωμενη σε σχεση με την βενζινη αλλα με τπτ πανω απο 10-15%.σε ταξιδι δεν καταλαβενεις την διαφορα,στα ρεπριζ λιγο παλι.

    αλωστε μια μετατροπη υγραεριου στοχο εχει την μειωση στο μισο το κοστος μετακινησης και αυτο κανει.

    Αν καποιος θελει να βαλει καμια κοντρουλα .παταει το κουμπακι γυριζει αμεσα σε βενζινη και τα χωνει.μετα ξαναπαταει το κουμπακι γυριζει σε αεριο και παει νορμαλ.

    Αν με ρωτησετε για τα μεγαλυτερα λαθη που εχω κανει στην ζωη μου και νιωθω χαζος ...ειναι 1ο  οτι παντρευτηκακαι το  2ο   οτι αργησα τοσο να βαλω αεριο(το εβαλα το πασχα που περασε)

      3
  • A.K

    Μην βιάζεστε να κρίνεται και να μιλάτε αρνητικά για τις εναλλακτικές μορφές καυσίμων στα αμάξια.
    Έβαλα, μετά από 4 χρόνια δυσπιστίας προς αυτό, υγραέριο στο αμάξι μου πριν 4 μήνες. Η διαφορά σε κόστος σε σχέση με την βενζίνη είναι 1-2 λίτρα προς τα πάνω. Οπότε όποιος γράφει ότι έχει κατανάλωση 30% αυξημένη στο lpg καλά θα κάνει να πάει σε ένα σωστό εγκαταστάτη και να βάλει ένα σωστό κιτ lpg. Υπάρχουν πολλοί "σχιτζήδες" στην αγορά, ακόμα και σε αντιπροσωπείες... Για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, διαλέξτε σωστό κιτ υγραερίου και όχι φτηνιάρικο των 500-600 ευρώ. Θα μπλέξετε και το πιθανότερο είναι να πληρώσετε ακριβά τις ζημιές του κινητήρα σας...
    Ένα θα πω, καλοκαίρι με 2.400 χλμ περίπου διακοπών, με 1800 κυβικά κομπρεσοράτα και έκαψα 170 ευρώ...ΝΑΙ καλά διαβάσατε...ούτε και εγώ δεν το πίστευα όταν μέτραγα τις αποδείξεις!
    Και επειδή γίνομαι κουραστικός.. ρωτήστε έναν ταξιτζή στο δρόμο, όταν τον πετύχετε, που κινείται με Φυσικό αέριο. Οδηγούν τα καινούρια Passat και έχουν διαφήμιση στο πλάι της ΔΕΠΑ. Εγώ ρώτησα έναν από αυτούς μια μέρα στο πρατήριο ΕΚΟ Φ.Α στη Κηφισιά.
    Αυτονομία το passat tsi 1.4 150 ίππων, με 20 κιλά Φ.Α διανύει μέσα στη πόλη 420 χλμ περίπου. Τιμή κιλού 1 EURO (έτσι μετριέται το CNG). Δηλαδή με 20 ευρώ κάνεις 420 χλμ πόλης... not bad!
    Τα συμπεράσματα δικά σας,
    Επίσης είναι πολύ πιθανό όταν επιτραπούν τα κιτ Φ.Α να μην γίνονται σε οποιοδήποτε εγκαταστάτη LPG αλλά σε εγκεκριμένους και εκπαιδευμένους από την ΔΕΠΑ ανθρώπους. Δεν θέλουν να ρισκάρουν τη φήμη της εταιρίας σε σχιτζήδες του είδους.

      2
  • Giorgospa

    Παιδια δεν συμφερει,ουτε το υγραεριο συμφερει.Το υγραεριο δεν συμφερει γιατι ενα αυτοκινητο καιει 25-30% παραπανω υγραεριο απο οτι βενζινη και ο μονος λογος που το προτιμουν ειναι οτι ειναι πολυ φθηνοτερο της βενζινης ΑΛΛΑ Ελλαδα ζουμε και μπορει με μια απλη διαταξη αυριο να αυξησουν την τιμη του χωρις να ρωτησουν κανεναν(ηδη απο τοτε που εγινε το μπαμ με το υγραεριο η τιμη εχει αυξηθει αρκετουτσικα).Το φυσικο αεριο μονο οτι θα ειναι σε αερια μορφη σημαινει οτι η αυτονομια θα ειναι εξαιρετικα μικρη.Λυση ειναι το πετρελαιο,ειναι φθηνο,καταλωνει λιγο και πλεον δεν ρυπαινει και ειναι αξιοπιστο.Για να φτασω να βαλω υγραεριο η φυσικο αεριο θα πρεπει να εχουν μικροτερη καταναλωση απο πετρελαιο και πολυ καλυτερη αποδοση και τιμη.

      2
  • teo

    Όπως σε όλα, καλό είναι να υπάρχει ποικιλία για να διαλέγει κανείς αυτό που του ταιριάζει περισσότερο.Επί του προκειμένου ακόμα είναι νωρίς για να ξέρουμε αν θα συμφέρει ή όχι.Θα εξαρτηθεί από την τιμή του, το δίκτυο παροχής (που προς το παρόν είναι ανύπαρκτο) και το κόστος μετατροπής ή αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου.Τώρα κατά το πόσο είναι ασφαλές, αν προστατεύει τον κινητήρα περισσότερο ή λιγότερο από άλλα καύσιμα και αν διατηρεί τις ίδιες επιδόσεις, έχουν διατυπωθεί απόψεις από φίλους της στήλης...αλλά κακά τα ψέμματα το όλο θέμα είναι κατά κύριο λόγο οικονομικής φύσεως.Εώς πρίν 3-4 χρόνια κανέναν δεν τον πείραζε η βενζίνη , ούτε και το ότι θα γέμιζε από πρατήριο και όχι από το σπίτι του.Βέβαια κάθε είδους κρίση είναι αφορμή για σκέψη και εξέλιξη σε νέα δεδομένα, επομένως είδομεν...

      2
  • pan40

    Eίναι μια προοπτική που ακούγεται πολύ καλά. Δεν είναι και λίγο πράγμα να φουλάρεις σπίτι σου. Από όσα έχω ακούσει είμαστε πολύ πίσω σε υποδομές και πιστεύω ότι θα πάρει πολύ καιρό για κάτι τέτοιο. Μη ξεχνάμε ότι το φυσικό αέριο δεν περνάει από όλες τις περιοχές. Νομίζω τουλάχιστον.

      2
  • pan

    Πρώτον, όπως είπατε, το δίκτυό του στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτο. Δεύτερον, προς το παρόν δε διατίθενται κιτ μετατροπής. Και, τρίτον, είναι ακόμα πολύ πρώιμο, έως και πειραματικό θα έλεγα. Δεν έχει δοκιμαστεί ακόμα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πιθανή αξιοπιστία ενός βενζινοκινητήρα - ειδικά turbo.

      1
  • mad_max

    Ειναι πραγματικά σχεδον κινηματογραφικό να μπορώ να γεμιζω το οχημα μου απο το σπιτι μου, με καυσιμο χαμηλού κοστους. Βεβαια για μια χωρα σαν την Ελλαδα, μου φαντάζει δυσκολο. Για να πω την αληθεια πολυ δυσκολο.
    Δεν θα σταθώ σε τεχνικό κομματι, πχ αν επηρεαζει την αξιοπιστία ενος ατμοσφαιρικού μοτερ ή αν ενα μοτερ με τουρμπο αποδιδει απροβληματιστα και σε βαθος χρόνου. Οπως και για το υγραέριο ξερουμε πολλα πράγματα, αλλα "αλλαξε τα φωτα" σε ένα ολοκαινουργο μοτερ στην ευρυτερη οικογένεια. Φυσικά η μετατροπή εγινε σε μεγάλο και γνωστό σημείο, με εγγυηση, κτλ.

    Αν μπορουσα να συγκρίνω τη συγκεκριμένη εναλλακτική με τα ηλεκρικά οχήματα, νομίζω οτι η δευτερη επιλογη θα επικρατησει σε καποια χρονια, τουλάχιστον οτι αφορά την ευκολία. Υπάρχει και μια τεραστια επενδυση γυρώ απο το ηλεκτρικό μοτερ, και σιγουρα το κοστος θα αρχιζει να πεφτει χρονο με το χρόνο.
    Πάντώς, οπως ειπε και προηγούμενα αλλος συν-αναγνώστης, ξαφνικά έχουμε (ή θα έχουμε) 2-3 επιλογές καυσίμου και αν προσθέσουμε και τα αμιγώς ηλεκτικά φτάνουμε τις 4 μπορει και παραπάνω.

    Για να δούμε τι άλλη επιλογή θα έχουμε σε 1-2 χρόνια...

      1
  • kyr

    Είναι συναρπαστικό το πως προχωρά η τεχνολογία...Ειλικρινά πιστεύω ότι όπως μπήκε το πετρέλαιο στην ζωή μας, το ίδιο εύκολα ίσως και πιο δυναμικά να μπεί και το φυσικό αέριο στα επόμενα 2 με 3 χρόνια. Ίσως και στην υγροποιημένη μορφή του φυσικού αερίου το LNG πολύ αργότερα όμως μόλις καταλήξουν στις πατέντες ώστε τα συστήματα αυτά να είναι ασφαλεί και φθηνά. Είναι πιστεύω μονόδρομος όπως και η αύξηση των ηλεκτροκίνητων μοντέλων. 

    Για κάποιον που γνωρίζει Αγγλικά μπορεί να διαβάσει το άρθρο αυτό για τις διαφορές των εναλλακτικών καυσίμων που βρήμα τυχαία στο ίντερνετ.

      1
  • loukia

    Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει το cng,compressed natural gas,Ελληνιστί φυσικό αέριο.Έχει τα θετικά του που αναφέρεται και εσείς,έχει και τα αρνητικά του.Το σίγουρο είναι,πως καλό είναι να έχουμε όλοι μας τις όποιες επιλογές μας,και να διαλέγουμε,μετά από μελέτη,σύγκριση,ευαρέσκεια,ιδιοσυγκρασία,το τι είναι καλό για εμάς και τα λοιπά.
    Το cng όπως λέτε,αποτελείται από κυρίως από μεθάνιο,όπως το υγραέριο,lpg,είναι μείγμα προπανίου και βουτανίου.Κάνει εξαιρετικά καθαρή καύση σε σχέση με το υγραέριο,lpg,παραμένει σε αέρια μορφή υπό πίεση,σε θερμοκρασία περιβάλλοντος,και έτσι δεν μπορεί να αποθηκευθεί σε μεγάλες ποσότητες σε δεξαμενές.Καίγεται με αρκετά διαφορετικό,πιο αργό,από τη βενζίνη και το υγραέριο,lpg,κάτι που το κάνει να θεωρείται πολύ ασφαλές σαν καύσιμο.Σε αυτό συντελεί και η χαμηλή του πυκνότητα που το ωθεί προς τα επάνω σε περίπτωση διαρροής του.
    Θεωρητικά, όλοι οι βενζινοκινητήρες μπορούν να μετατραπούν για να καίνε cng ή lpg.Όπως λέτε το δοχείο του καυσίμου είναι εως και 5 φορές πιο μεγάλο.Ένα άλλο μειονέκτημα είναι λόγω της αργής καύσης,πιο αργή και από το υγραέριο,lpg,χρειάζεται καλύτερο εγκέφαλο,ώστε να παίξουμε με τις αναφλέξεις.Έχει τις ίδιες σχεδόν αδυναμίες που έχει και το υγραέριο,lpg,δηλαδή,οι κινητήρες που μετατρέπονται σε cng,στην πράξη έχουν μειωμένη συνολική απόδοση εως και 40%,ανάλογα με το όχημα και το σύστημα μετατροπής.Η ανά μονάδα όγκου θερμογόνος δύναμη είναι μικρότερη από την βενζίνη.Επίσης η αρνητική επίδραση του,στον πραγματικό βαθμό απόδοσης του κινητήρα.
    Όσον αφορά τους εγκαταστάτες βλέπω ακόμα στα lpg,προβλήματα με τις αναφλέξεις,τα μείγματα,και τις αποδόσεις των μοτέρ,και αυτά δεν είναι θεωρητικά,αλλά απτά.Να δούμε και στο cng,το τι θα γίνει,και τι πορεία θα ακολουθήσει,σε σχέση με το lpg.
    Τα εργοστασικά οχήματα σίγουρα θα έχουν το πάνω χέρι όπως και στα lpg.Καθείς ας μελετήσει το τι είναι καλύτερο για τον εαυτό τους και ας πράξει.Επίσης ας μην βιάζεται κανείς.Μελέτη διεξοδική,συζήτηση πάρα πολύ,και μετά στις όποιες αγορές,μετατροπές,επιλογή εγκαταστάτη,αγορά τέτοιου είδους οχήματος.

    στην πράξη θα έχουμε μείωση της συνολικής απόδοσης από 10% έως και 40%, ανάλογα με το όχημα και το σύστημα μετατροπής - See more at: http://www.caroto.gr/2012/03/14/%CE%B7-%CF%85%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B5%CF%81/#sthash.yCqqKsyD.dpuf
    στην πράξη θα έχουμε μείωση της συνολικής απόδοσης από 10% έως και 40%, ανάλογα με το όχημα και το σύστημα μετατροπής - See more at: http://www.caroto.gr/2012/03/14/%CE%B7-%CF%85%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%B5%CF%81/#sthash.yCqqKsyD.dpuf

      1
  • AΠK

    Πρώτα από όλα δε ξέρουμε αν όλα τα βενζινοκίνητα μπορούν κατόπιν μετατροπής να καίνε φυσικό αέριο (φα) και αν ναι πόσο αποτελεσματική είναι μια τέτοια μετατροπή. Τώρα ως προς το κόστος του φα αν θυμαμαι καλά αυτό συνδέεται με το πετρέλαιο και ειναι 20% φθηνότερο από αυτό Αρα με το πετρελαιο στα 1.30 μιλάμε για κάπου 1,06 ευρώ δηλαδή παραπλήσια τιμή με το LPG.Απο την άλλη καλό μου ακούγεται να βάζω στο αμάξι μου φα στο γκαραζ του σπιτιού μου αλλά μόνο αν έχω και κάποιο ωφελος από αυτό γιατι η εγκατάσταση ενός τετοιου μηχανισμού σίγουρα θα κοστίζει.

      1

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (CNG)