Tο υγραέριο υπάρχει σε αφθονία, κάτι που αποτελεί έναν από τους παράγοντες για τους οποίους η τιμή του είναι χαμηλή.

Στο 1/2 περίπου πέφτει το κόστος των καυσίμων σας

109499 Επισκέψεις στο άρθρο

Σύμφωνα με τα όσα ισχύουν, η τιμή του υγραερίου ανάγεται στο μισό του κόστους του λίτρου της αμόλυβδης (η μέση τιμή του LPG αυτή τη στιγμή είναι στα 0,86-0,88 ευρώ/λίτρο, ενώ της βενζίνης ανέρχεται στα 1,68 ευρώ/λίτρο περίπου). Με αυτόν τον τρόπο, οι ιδιοκτήτες οχημάτων που προχωρούν σε μετατροπή του οχήματός τους σε υγραέριο (ή αντίστοιχα αποκτούν ένα καινούργιο μοντέλο με εργοστασιακό σύστημα LPG), επιτυγχάνουν ένα σημαντικό όφελος για την τσέπη τους, όσον αφορά στα έξοδα που απαιτούνται για τις καθημερινές μετακινήσεις.
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι, η μειωμένη τιμή του LPG σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους καυσίμων, οφείλεται κυρίως σε δύο λόγους. Ο πρώτος ανάγεται στη φορολογία που επιβάλλεται και ο δεύτερος αφορά στην προσφορά. Πιο αναλυτικά, σήμερα η τελική τιμή πώλησης της βενζίνης στον καταναλωτή περιλαμβάνει περίπου 60% φόρους και δασμούς. Για το diesel κίνησης το ποσοστό αυτό είναι περίπου 50% , ενώ για το
LPG το ποσοστό αντιστοιχεί περίπου στο 25%-30% της τελικής τιμής. Επίσης, όπως τονίζεται από τους ειδικούς, το υγραέριο δημιουργείται σε αφθονία ποσοτήτων σε παγκόσμια βάση και μπορεί πρακτικά να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες εκατομμυρίων πολιτών σε όλο των κόσμο.
Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η περιβαλλοντική πολιτική που ακολουθείται αναφέρει ότι, η χρήση υγραερίου πρέπει να ενισχυθεί σημαντικά σε βάθος χρόνου, καθώς είναι ένας τρόπος ώστε να περιορισθούν οι εκπομπές ρύπων (η σχετικά μικρή φορολογία που επιβάλλεται είναι απόρροια αυτής της πολιτικής και σύμφωνα με τις προβλέψεις υπολογίζεται ότι το 2020 στην Ευρώπη, το 10% των οχημάτων θα χρησιμοποιούν υγραέριο). Τέλος, αξίζει να τονίσουμε ότι, η Διεθνής Επιτροπή του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (International Panel on Climate Change - IPPC) έχει εξαιρέσει το υγραέριο κίνησης από τα αέρια που ενισχύουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Λίγα νούμερα
Σύμφωνα με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για το υγραέριο (AEGPL), αν επαληθευτούν οι προβλέψεις που θέλουν το 10% των οχημάτων στην Ευρώπη το 2020 να είναι υγραεριοκίνητα, τότε η Ευρώπη θα επιτύχει:
Μείωση κατά 20,3 δισεκατομμύρια ευρώ στα περιβαλλοντικά έξοδα, λόγω των μειωμένων εκπομπών ρύπων
Περιορισμό κατά 350 εκατομμύρια τόνους στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
Εξοικονόμηση 41,2 εκατομμυρίων ευρώ από το κόστος χρήσης των οχημάτων (οι οδηγοί τους).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)