Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/1/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Mercedes CLK 200 Kompressor
 

Προκλητική και "προσιτή"
 

Εντάξει, όσο προσιτή μπορεί να είναι μια Coupe Mercedes. Προκλητική όμως είναι και με το παραπάνω, καθώς το κομψό της αμάξωμα συνδυάζεται με την εκπληκτική ποιότητα των υλικών και της κατασκευής στο εσωτερικό της αλλά και μια σειρά από τεχνολογικές εφαρμογές, που τοποθετούν το μοντέλο στην κορυφή της κατάταξης μεταξύ του ανταγωνισμού.

Η CLK είναι η κουπέ εκδοχή της σειράς C και διακρίνεται για την κορυφαία αισθητική της. Η πρώτη γενιά του μοντέλου ήταν για τη Mercedes το πρώτο δείγμα αλλαγής της σχεδιαστικής αντίληψης των μοντέλων. Πλέον, η νέα CLK προχωρά μερικά βήματα εμπρός, κάνοντας το καλαίσθητο αμάξωμα με την κλασική διάταξη των τριών όγκων να δείχνει λίγο πιο σύγχρονο και ακόμα πιο κομψό. Αυτό το οποίο αναμφισβήτητα μένει στον οδηγό που περιστασιακά κάθεται πίσω από το τιμόνι της CLK είναι η αίσθηση της πληρότητας και της ασφάλειας που διέπει την όλη εμπειρία. 
Δεν είναι μόνο η επαφή με τα κορυφαία σε ποιότητα υλικά κατασκευής και η εξαιρετική ηχομόνωση που διατηρεί ανενόχλητους τους επιβαίνοντες από εισβολές εξωγενών και -σχεδόν πάντα- ενοχλητικών θορύβων. Δεν είναι μόνο το πολύ καλό ηχοσύστημα που σου δίνει την αίσθηση της ακρόασης οποιασδήποτε μουσικής σε ειδικό χώρο. Είναι όλα τα παραπάνω, με επιπλέον την ανάλογη των προσδοκιών ανάρτηση που καθιστά κάθε διαδρομή ευχάριστη υπόθεση. 
Η αίσθηση των χειριστηρίων είναι πολύ καλή, ενώ σε σύγκριση με το άμεσο παρελθόν, ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα το ποσοστό πληροφόρησης που λαμβάνει μέσω του τιμονιού, για τα τεκταινόμενα στο δρόμο. Αντίστοιχα, ιδιαίτερα θετικό είναι και το γεγονός ότι ο επιλογέας των ταχυτήτων εμφανίζει μικρότερες διαδρομές και πιο "σφιχτή" αίσθηση. 
Στο δρόμο όλα τα παραπάνω στοιχεία "μετατρέπονται" σε πολύ καλούς συμπαραστάτες του οδηγού, που είτε θέλει να μετακινηθεί απλά και ξεκούραστα, είτε επιδιώκει να νιώσει λίγο τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά του μοντέλου σε δρόμους με στροφές. Η προσλαμβάνουσα αίσθηση είναι θετική, αν και απέχει αρκετά από την αντίστοιχη που λαμβάνει κανείς από τα μοντέλα της άμεσης ανταγωνίστριας BMW. Την ακεραιότητα του αμαξώματος σε κάθε περίπτωση, ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει λόγω εσφαλμένης εκτίμησης και μόνο, φροντίζουν τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, με τα οποία εξασφαλίζεται η διατήρηση της επιθυμητής πορείας στο δρόμο. 
Ιδιαίτερα σταθερό το Γερμανικό μοντέλο δείχνει στο δρόμο τις καλές του καταβολές καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις άνετα και χωρίς να επιβαρύνονται με κούραση οι επιβάτες του. 
Οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους όλα τα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας, που δίνουν την αίσθηση της πληρότητας σε ένα πολυτελές αυτοκίνητο. Οι αερόσακοι με τους οποίους προστατεύονται οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος είναι 6 (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών και οροφής). Ο ηλεκτρονικός κλιματισμός φροντίζει για τη διατήρηση της σταθερής θερμοκρασίας στην καμπίνα των επιβατών, ενώ ο οδηγός πληροφορείται για κάθε παράμετρο λειτουργίας του αυτοκινήτου ή του ταξιδιού από την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που βρίσκεται στο κέντρο του ταχύμετρου. Η ηλιοροφή του μοντέλου ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και δίνει άλλο ύφος στις μετακινήσεις, καθώς συμβάλλει στο φωτισμό του εσωτερικού με τον ευχάριστο διάκοσμο και τις ανοιχτόχρωμες -δερμάτινες στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής- επενδύσεις. 
Όλα τα παραπάνω, πλην των δύο στοιχείων που αναφέρονται ως προαιρετικός εξοπλισμός, κοστολογούνται 15.606 ευρώ (Avantgarde, Elegance). Η τιμή είναι σίγουρα υψηλή με βάση και τον υπάρχοντα ανταγωνισμό. Τα προσόντα της Mercedes CLK 200 Kompressor όμως είναι μη εξαιρετέα και μπορούν να δελεάσουν όσους "θέλουν και μπορούν" αλλά διατηρούν κάποιες επιφυλάξεις...



Στο εσωτερικό του μοντέλου η ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης είναι υπεράνω κριτικής. Η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του μοντέλου είναι ευχάριστη.



Τα δίχρωμα φωτιστικά σώματα πίσω προσθέτουν "πόντους" κομψότητας στο σύνολο. Το αμάξωμα της CLK διακρίνεται για την αισθητική του.



Η ανάρτηση καταφέρνει και ισορροπεί το αμάξωμα ανεξάρτητα από τις οδικές αντιξοότητες. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα "μοίρασμα" της σπορτίφ ανταπόκρισης του άκαμπτου πλαισίου στις επιταγές του ανήσυχου οδηγού και της άνεσης υψηλού επιπέδου, όταν το ζητούμενο είναι η ξεκούραστη μετακίνηση.
Έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του... 
Το μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων με το μηχανικό υπερσυμπιεστή έχει αποδείξει πολλάκις την αξία του. Σε όποιο μοντέλο της γκάμας του Γερμανού κατασκευαστή και αν τοποθετήθηκε, επέδειξε πολύ καλά χαρακτηριστικά, "προσομοιώνοντας" με επιτυχία μηχανικό σύνολο μεγαλύτερης χωρητικότητας. Η 4κύλινδρη υπόστασή του προδίδεται όταν η βελόνα του στροφόμετρου "φλερτάρει" με την κόκκινη περιοχή, όπου η λειτουργία εμφανίζει "ίχνη" τραχύτητας. Σε επίπεδο απόδοσης το μοτέρ δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, αφού σε όλη την κλίμακα των στροφών λειτουργίας προσφέρει επάρκεια ισχύος και ροπής για την κίνηση του όμορφου κουπέ αμαξώματος, στο ρυθμό που επιλέγει ο οδηγός.



Επάρκεια ισχύος και καλές επιδόσεις προσφέρει το μηχανικό σύνολο με το μηχανικό υπερσυμπιεστή των 1,8 λίτρων στη Mercedes CLK 200 Kompressor.