Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/1/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/1/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Subaru Impreza WRX S
 

Το χαμόγελο του οδηγού
 

Το Subaru Impreza στη δίλιτρη υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του βρίσκεται εδώ και χρόνια πολύ ψηλά στη συνείδηση των πραγματικών οδηγών. Η τελευταία του εκδοχή, με το ανανεωμένο look, κερδίζει αρκετούς πόντους σε επίπεδο αισθητικής. Οι επεμβάσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας στα μηχανικά μέρη δίνουν στο έτσι και αλλιώς πολύ καλό WRX 35 επιπλέον ίππους-λόγους για να χαμογελά ο οδηγός.

Όσοι είχαν αντιρρήσεις αναφορικά με την αισθητική του αμαξώματος λόγω των εμπρόσθιων φαναριών, πλέον μπορούν τουλάχιστον να το κοιτάζουν. Τα υπόλοιπα σημεία "διχασμού" στην εμφάνιση του Subaru Impreza WRX έχουν παραμείνει. Η αεροτομή-τραπέζι στο πίσω μέρος και ο αεραγωγός στο καπό, που έχει πλέον μεγαλώσει με σχήμα πιο "αιχμηρό", παραμένουν για να... διαλαλούν την υπόσταση της έκδοσης του μοντέλου και να προειδοποιούν τους "ασεβείς" στο δρόμο. 
Η αίσθηση πίσω από το τιμόνι του Ιαπωνικού σεντάν είναι η ίδια με τις παλιότερες εκδόσεις του μοντέλου και αφήνει αυτή την περίεργη "γεύση" στον οδηγό: Το αυτοκίνητο δείχνει να είναι σχεδιασμένο σύμφωνα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του πραγματικού οδηγού. Παρά το αμάξωμα των τριών όγκων και τις 4 πόρτες, το μόνο πράγμα που δε σκέφτεται κανείς βλέποντας αλλά και πολύ περισσότερο οδηγώντας το Subaru Impreza WRX είναι η οικογένεια... 
Ο χειριστής του Ιαπωνικού μοντέλου έχει την τιμητική του. Κάθεται στο τύπου μπάκετ κάθισμα και απολαμβάνει τη συνολική στήριξη που προσφέρει αυτό στο σώμα του, η οποία είναι εξαιρετική. Ο ήχος του επίπεδου κινητήρα προδιαθέτει για το τι θα επακολουθήσει, ανεξάρτητα από αν η διαδρομή στοχεύει καθαρά στην απόλαυση του οδηγού ή είναι μια απλή μετάβαση από το ένα σημείο στο άλλο. 
Το σύνολο ελαστικά-ανάρτηση-μετάδοση-πλαίσιο προσφέρει μια απαράμιλλη αίσθηση σιγουριάς στον οδηγό, παρά την έλλειψη οποιουδήποτε βοηθήματος ηλεκτρονικής μορφής. Σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές του μοντέλου, παρατηρείται μια ελαφρώς βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η οποία προκύπτει από τις μικρές αλλαγές στη γεωμετρία της ανάρτησης. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι σφιχτός και οι διαδρομές του μικρές. Σε κάθε περίπτωση, είτε στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με τις αλλεπάλληλες στροφές, είτε στην εθνική με τις μεγάλες ευθείες, το αυτοκίνητο επιδεικνύει κορυφαία σταθερότητα και εξαιρετική έφεση για ταχύτατη κάλυψη των αποστάσεων. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,0 λίτρων θυμίζει με την απόδοσή του μεγαλύτερης χωρητικότητας μηχανικό σύνολο και παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διατήρηση του δυναμικού προφίλ που έχει το μοντέλο. Μεγάλο ρόλο διαδραματίζει επίσης και η κορυφαία τετρακίνηση με τα τρία διαφορικά και την κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, ανάλογα με τις ανάγκες σε κάθε περίπτωση. Η ελκτική και πλευρική πρόσφυση που εμφανίζει το μοντέλο είναι κορυφαία, κάνοντας ανάλογα και τα εν γένει δυναμικά του χαρακτηριστικά. 
Ο τρόπος με τον οποίο το μοντέλο επιταχύνει από στάση ή και εν κινήσει είναι μοναδικός και εκτιμώνται ιδιαίτερα τα προσκέφαλα στα εμπρόσθια καθίσματα, που στις βίαιες επιταχύνσεις στηρίζουν τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού. Όταν η ποιότητα της ασφάλτου σε δρόμο με στροφές είναι από μέτρια και κάτω, τότε η συμπεριφορά του πανίσχυρου Subaru Impreza WRX S εξαρτάται από τις διαθέσεις του οδηγού. Ο τελευταίος μπορεί να προκαλέσει ολίσθηση "με τα τέσσερα" ή αμιγώς υπερστροφική συμπεριφορά, ανάλογα με το χώρο που έχει στη διάθεσή του και την τοποθέτηση του αυτοκινήτου πάνω στο δρόμο. Όταν η άσφαλτος είναι πολύ καλή, τότε η συμπεριφορά δύσκολα διαφοροποιείται από ουδέτερη, περιορίζοντας τη διασκέδαση του οδηγού αλλά και τον απαιτούμενο χρόνο για τη μετάβαση από το σημείο α στο β. Ο εξοπλισμός με τον οποίο διατίθεται το μοντέλο στην έκδοση WRX S ικανοποιεί σίγουρα τους λάτρεις της οδήγησης. Όσοι όμως δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα σε στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, όπως είναι τα ηλεκτρικά-θερμαινόμενα καθίσματα, τα ηλεκτρικά αλεξήλια στο πίσω παρμπρίζ κ.λπ., τότε θα απογοητευτούν αλλά μάλλον έτσι και αλλιώς, το Subaru Impreza δεν είναι αυτό που ψάχνουν. Το κόστος απόκτησης της νέας έκδοσης είναι αναμφισβήτητα υψηλό. Χωρίς την ηλεκτρική ηλιοροφή που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, το WRX S κοστίζει 44.060 ευρώ (με επιπλέον χρέωση 590 ευρώ για το μεταλλικό χρώμα).



Στο εσωτερικό του μοντέλου τα αναβαθμισμένα υλικά δεν κάνουν τη διαφορά σε σχέση με την παλιότερη έκδοση. Το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο δίνει έναν επιπλέον σπορτίφ τόνο, ενώ το τιμόνι είναι μεγαλύτερο σε διάμετρο σε σχέση με αυτό που περιμένει ο οδηγός.


Στο πίσω μέρος, η μεγάλη αεροτομή κοσμεί την πόρτα του χώρου των αποσκευών. Τα φωτιστικά σώματα είναι ίδιας σχεδίασης με την απελθούσα έκδοση.


Στο εμπρός μέρος τα νέα φωτιστικά σώματα "εξευρωπαϊζουν" την όψη. Ο αεραγωγός στο μέσο του καπό έχει "πάρει ύψος" (20 χιλ.) σε σχέση με το παλιότερο WRX.


Σε δρόμους με στροφές, ο οδηγός που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα μπορεί με τις κατάλληλες γραμμές να διατηρήσει ουδέτερη πορεία. Η ταχύτητα κίνησης είναι εξωπραγματική, όπως και η πρόσφυση -πλευρική και ελκτική.
Ο γνωστός δυναμικός δίλιτρος 
Το μοτέρ του Subaru Impreza WRX με τις πρόσφατες εργοστασιακές αλλαγές, από τους 218 ίππους της προηγούμενης έκδοσης του μοντέλου τώρα αποδίδει πλέον 225. Με τις επιπρόσθετες αλλαγές της ελληνικής αντιπροσωπείας, η απόδοση του μηχανικού συνόλου φτάνει τους 260 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αντιπροσωπείας, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο μηχανικό σύνολο είναι η τοποθέτηση παράλληλης μονάδας CPU και η αντικατάσταση της σωλήνωσης της τουρμπίνας με άλλη από ανθρακονήματα και των ελαστικών κολάρων από άλλα σιλικόνης. Η απόδοση του κινητήρα είναι πολύ καλή, όταν οι στροφές λειτουργίας ξεπεράσουν τις 2.500 και η τουρμπίνα "μπει για τα καλά στο παιχνίδι". Μέχρι εκεί, παρατηρείται μια απροθυμία, ενώ και στις υψηλές στροφές λειτουργίας -λίγο πριν επέμβει ο κόφτης- η απόδοση μειώνεται αισθητά, σαν να μην τροφοδοτείται με επαρκή ποσότητα καυσίμου ο κινητήρας.


Ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας με το intercooler στο επάνω μέρος του στην έκδοση S αποδίδει σύμφωνα με την αντιπροσωπεία 260 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. Ο ήχος που παράγει είναι απόλυτα εθιστικός.