Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/1/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/1/2001
ΣΥΓΚΡIΤΙΚΟ 
Citroen Xsara Picasso 1,8 - Peugeot 406 1,8 - Renault Scenic 1,6
 
Voyageurs Francais en Grece*  
(* Γάλλοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα)
 


Με κοινό παρονομαστή την τιμή αλλά και την απόδοση των κινητήρων που επιτρέπει την πραγματοποίηση μεγάλων ταξιδιών, τρεις Γάλλοι "συναντώνται" επί ελληνικού εδάφους και αναμετριούνται. Ο οικογενειακός χαρακτήρας τους απλά δίνει έναν ακόμα λόγο για την αντιπαράθεση.  



Η "ξακουστή" γαλλική ανάρτηση που προσφέρει υψηλότατο επίπεδο άνεσης στους επιβάτες "συναντά" μεγάλα αμαξώματα με χώρους και κινητήρες με καλή, "ταξιδιάρικη" απόδοση στα Citroen Xsara Picasso 1,8, Peugeot 406 1,8 και Renault Scenic 1,6. Το αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον τουλάχιστον για όσους "ψάχνονται" για αγορά οικογενειακού αυτοκινήτου με έμφαση στους χώρους αλλά και τις δυνατότητες πραγματοποίησης μεγάλων ταξιδιών που προσφέρει κάποιος κινητήρας με καλή απόδοση. Αυτό είναι και ένα από τα κοινά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της συγκριτικής μας δοκιμής. Προσπαθώντας να... φωτίσουμε λίγο την υπόθεση "επιλογή αυτοκινήτου", με τις προαναφερθείσες ανάγκες σε προτεραιότητα, αναζητούμε τα σημεία υπεροχής του καθενός από τα τρία. 
Η αντιπαράθεση μεταξύ τους έχει ενδιαφέρον και ως προς τη σύγκριση πολυμορφικών και σεντάν αμαξωμάτων, καθώς έτσι γίνεται καλύτερα αντιληπτή η όποια διαφορά μεταξύ τους σε επίπεδο χρηστικότητας. 
Οι τρεις προτάσεις του συγκριτικού μας συναντώνται και στην τιμή αγοράς. 
Συγκεκριμένα, το Citroen Picasso 1,8 και το Peugeot 406 1,8 κοστίζουν 6.290.000 δραχμές, ενώ το Renault Scenic 1,6 6.355.000 δραχμές, παρά το μικρότερο σε χωρητικότητα κινητήρα του. Σε επίπεδο εξοπλισμού και τα τρία μοντέλα επιδεικνύουν πληρότητα (η έλλειψη ηλεκτρικών παραθύρων πίσω στο Picasso δε μπορεί να θεωρηθεί σοβαρό μειονέκτημα). Το κάθε ένα από τα τρία μοντέλα διαθέτει για την άνεση των επιβατών του κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα-καθρέφτες και κεντρικό κλείδωμα. 
Αναφορικά με την ασφάλεια των επιβαινόντων σε περίπτωση ατυχήματος, και οι τρεις Γάλλοι κατασκευαστές δε φείδονται εξοπλισμού, παρέχοντας από δύο μετωπικούς και ισάριθμους πλευρικούς αερόσακους σε κάθε μοντέλο. Επίσης, το ABS συναντάται στον εξοπλισμό και των τριών μοντέλων αλλά μόνο το Peugeot 406 μπορεί να παραγγελθεί με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών. 


To 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο του Scenic, αν και το μικρότερο της παρέας σε χωρητικότητα (1,6 λίτρα), είναι αρκετά "ψυχωμένο" και κινεί σε καλούς ρυθμούς το ογκώδες αμάξωμα. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο μοντέλο είναι πολύ καλές, ενώ ικανοποιεί και με την ομαλότητα της λειτουργίας του ακόμα και στους υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. 


Η απόδοση του 1.800άρη κινητήρα του Picasso είναι 110 ίπποι (όσους ανακοινώνει και η Renault για το Scenic με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων). Χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις που προσδίδει στο μοντέλο, το μηχανικό σύνολο κινεί με αξιοπρέπεια τα 1.310 κιλά του αμαξώματος. Τις εντυπώσεις κερδίζει με την ελαστικότητά του κατά την κίνηση στην πόλη και όχι μόνο. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μοντέλο

Citroen Picasso 1,8 Peugeot 406 1,8 Renault Scenic 1,6
Κυβισμός(κ.εκ.) 1.749 1.761 1.598
Βαλβίδες 16 16 16
Iσχύς(ίπποι/σ.α.λ.) 110/
5.990
110/
5.500
110/
5.750*
Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 158/
4.220
151/
4.260
148/
3.750*
0-100 χλμ./ώρα 
(δλ.)
12,2 12 11,4
60-100χλμ./ώρα 
(δλ.)
11,3 12 10,7
80-120χλμ./ώρα 
(δλ.)
21,6 20,2 17,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 190 191 185
Βάρος (κιλά) 1.310 1.319 -
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 550 430 420
* Μετρήσεις κατασκευαστή


Ο ίδιος σε χωρητικότητα κινητήρας με αυτόν του Picasso συναντάται κάτω από το εμπρόσθιο καπό του Peugeot 406. Η ιπποδύναμη των 110 ίππων και -κυρίως- η ροπή, εκτιμάται στα ταξίδια όπου η διατήρηση υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας είναι εύκολη υπόθεση. Στην κλιμάκωση των σχέσεων του κιβωτίου οφείλεται και η αίσθηση των καλύτερων επιδόσεων, που όμως στην πράξη ή πιο συγκεκριμένα στη "γλώσσα των αριθμών" δεν επιβεβαιώνεται. 


 Citroen Xsara Picasso 1,8-Peugeot 406 1,8-Renault Scenic 1,6
 
Γάλλοι ταξιδιώτες στην Ελλάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αντάξια της φήμης περί γαλλικής ανάρτησης
Ανετα και ευρύχωρα
Μεταφορές για όλα τα γούστα, "α λα Γαλλικά"...