Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/2/2001
ΔΟΚΙΜΗ 
Skoda Fabia Reflex 1,4 16V
 
Λίγο ακόμα Fabia...
 
Η επιμήκυνση του αμαξώματος του Skoda Fabia κατά 26,2 εκατοστά προσφέρει ένα σαφώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, επεκτείνοντας με τον τρόπο αυτόν τη χρηστικότητα του 5θυρου μοντέλου. Οι καλές εντυπώσεις από τη συνολική εικόνα του μοντέλου με το 16βάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων παραμένουν.

Η αναβάθμιση της εικόνας της Skoda είναι ένας στόχος που επετεύχθη μετά την παρουσίαση των Octavia και Fabia, τα οποία είναι και τα πρώτα μοντέλα που σχεδιάστηκαν από την αρχή και εξελίχθηκαν σε συνεργασία με τον όμιλο VW. Ιδιαίτερη σημασία για τη Skoda έχει το Fabia το οποίο εισήλθε σε μια κατηγορία όπου η εταιρεία διέθετε στο παρελθόν εκπρόσωπο και ο ρόλος του μοντέλου ήταν να ανατρέψει τη μέχρι τότε όχι και τόσο καλή εικόνα. Οι προσδοκίες επαληθεύτηκαν με τον καλύτερο τρόπο, καθώς το Fabia είναι απολύτως αξιόλογο σε κάθε τομέα, εμφανίζοντας και μια εξαιρετική σχέση αξίας-τιμής, η οποία έχει ιδιαίτερη βαρύτητα στην πολυσύνθετη ελληνική αγορά. 
Με την παρουσίαση του Fabia 
Reflex, η Skoda προωθεί τη διεύρυνση της γκάμας των εκδόσεων του μοντέλου. Πρόκειται για ένα μοντέλο-παραλλαγή του κλασικού 5θυρου, το οποίο διαθέτει τις αυξημένες μεταφορικές ικανότητες ενός station wagon, έχοντας παράλληλα περιορισμένες διαστάσεις για μεγαλύτερη ευελιξία και χρηστικότητα. Ο επιπλέον όγκος που έχει προστεθεί στο καλαίσθητο αμάξωμα του μοντέλου "δένει" αρμονικά, χωρίς να διαταράσσει την αίσθηση της στιβαρότητας, κατά τα γερμανικά πρότυπα, που αποπνέει το αμάξωμα του Fabia. 
Τίποτα εκτός του συνολικού μήκους και της χωρητικότητας του χώρου αποσκευών δεν έχει αλλάξει στα χαρακτηριστικά του μοντέλου. Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν απολύτως ικανοποιητικοί, ενώ στα ίδια επίπεδα κυμαίνονται τόσο η εργονομία, όσο και οι χώροι για αντικείμενα στην καμπίνα. Ο διάκοσμος είναι ευχάριστος σε όψη, ενώ και η υφή των πλαστικών είναι αρκετά καλή. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Fabia Reflex διαθέτει στη βασική έκδοση αερόσακο οδηγού, ASR (σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης των κινητήριων τροχών), ABS, κλιματισμό, υδραυλικό-ρυθμιζόμενο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. Η τιμή του μοντέλου σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού είναι 4.295.000 δραχμές και κρίνεται ως καλή. Με επιπλέον κόστος 200.000 δραχμών, το Fabia Reflex εφοδιάζεται με αερόσακο για το συνοδηγό και προβολείς ομίχλης. Στα στοιχεία του προαιρετικού εξοπλισμού συγκαταλέγονται και οι πλευρικοί αερόσακοι, το κόστος των οποίων ανέρχεται στο ποσό των 90.000 δραχμών.


Ο όγκος στο πίσω μέρος του μοντέλου δεν έχει επηρεάσει την καλαίσθητη όψη του Fabia, ενώ έχει τονίσει την πρακτικότητα του μοντέλου.



Τα πλαστικά καλύμματα των βαλβίδων στους τροχούς είναι έτσι σχεδιασμένα ώστε να μην είναι απαραίτητη η αφαίρεσή τους για τον έλεγχο της πίεσης των ελαστικών.



Το ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό διαθέτει αεραγωγό έτσι ώστε να είναι δυνατή η διατήρηση κρύων των αναψυκτικών το καλοκαίρι ή ζεστού του καφέ το χειμώνα.

Στην άκρη του τρίτου στοπ που βρίσκεται στο επάνω μέρος της 5ης πόρτας, "φιλοξενείται" το... κόκκινο ακροφύσιο του συστήματος πλύσης του πίσω παρμπρίζ.

Κάτω από το ραδιοκασετόφωνο υπάρχει ένα ευμέγεθες συρτάρι με ελαστική επένδυση, πάνω στην οποία υπάρχει σήμα-υπενθύμιση ότι δεν πρόκειται για σταχτοδοχείο...

Το αντικλεπτικό σύστημα του ραδιοκασετόφωνου έγκειται στη δυνατότητα απομάκρυνσης του στρογγυλού διακόπτη από τη δεξιά μεριά.


 Skoda Fabia Reflex 1,4 16V
 
Λίγο ακόμα Fabia...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Ανετο και προβλέψιμο
Εργονομία και ποιοτική κατασκευή
Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών
Ευστροφία και ελαστικότητα από 1,4 λίτρα