Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  5/2/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 5/2/2002

ΔΟΚΙΜΗ
VW Beetle 1,8 T
 

Road Runner
 

Με τον κινητήρα "πασπαρτού" των 1,8 λίτρων με υπερσυμπιεστή, το VW Beetle γίνεται ένας πρώτης τάξεως "χιλιομετροφάγος". Χωρίς να έχει βλέψεις για ανταγωνισμό αμιγώς σπορτίφ προτάσεων, ο αναβιωτής του "Σκαθαριού" αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικός, ενώ οι επιδόσεις του γίνονται αξιόλογες.

Με την τοποθέτηση του 20βάλβιδου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 1,8 λίτρων, το VW Beetle δεν απειλεί με ανακατατάξεις τις πωλήσεις των αυτοκινήτων με σπορ προσανατολισμούς. Προσφέρεται σε μια τιμή ελάχιστα καλύτερη από αυτή της δίλιτρης έκδοσης (282 ευρώ) αλλά η διαφορά του σε τεκμήριο είναι κάθε άλλο παρά αμελητέα. Βέβαια είναι και οι επιδόσεις που τοποθετούν την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση στην κορυφή μεταξύ των "Σκαθαριών". Η διαφορά στο αμάξωμα που διακρίνει την υπερτροφοδοτούμενη έκδοση από τις δύο άλλες του μοντέλου είναι μια και εντοπίζεται στο επάνω μέρος του πίσω παρμπρίζ. Πρόκειται για την πτυσσόμενη αεροτομή, που ανοίγει όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 150 χλμ./ώρα έτσι ώστε να βελτιώνεται η σταθερότητα του μοντέλου στις υψηλές ταχύτητες. Στο εσωτερικό τίποτα δεν προδίδει τη διαφορά από τις άλλες εκδόσεις. Ο γνωστός μπλε φωτισμός στον πίνακα οργάνων και ο κόκκινος της κεντρικής κονσόλας δίνουν και εδώ το παρόν, προσθέτοντας "πόντους" κύρους στο ποιοτικό εσωτερικό με το μεγάλο σε μήκος ταμπλό. Τα εμπρός καθίσματα με τη μέτρια πλευρική στήριξη είναι αρκούντως σκληρά και στηρίζουν σωστά τα σώματα, ενώ στο πίσω οι δύο επιβάτες που θα βολευτούν καλούνται να κάνουν ορισμένες παραχωρήσεις αναφορικά με το διαθέσιμο ύψος -λόγω της έντονα κυρτής οροφής. 
Ο κινητήρας είναι υποδειγματικά πολιτισμένος σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Τις αρετές του άλλωστε τις έχουμε εκτιμήσει και στα περισσότερα μοντέλα του Ομίλου της VW. Η ισχύς που αποδίδεται προσδίδει κάποιο δυναμισμό στο χαρακτήρα του Beetle. Η θέση οδήγησης αλλά και η γενικότερη αίσθηση των χειριστηρίων απαιτούν αρκετή εξοικείωση προτού εκδηλωθούν από το χειριστή απαιτήσεις για γρήγορη κίνηση. Το πλαίσιο, τα φρένα και η ανάρτηση μπορούν να αντεπεξέλθουν, τηρουμένων των αναλογιών, στην απαιτητική οδήγηση. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι έντονες. Οταν τα όρια της πρόσφυσης ξεπεραστούν, εκδηλώνεται προοδευτικά υποστροφή, μόνο όμως στην περίπτωση που το ESP είναι απενεργοποιημένο γιατί στην αντίθετη περίπτωση τα ηλεκτρονικά "χέρια" αναλαμβάνουν δράση και η επιθυμητή τροχιά διατηρείται ευλαβικά. 
Ο εξοπλισμός του μοντέλου είναι πλήρης με 4 αερόσακους (2 μετωπικούς και δύο πλευρικούς), ABS, τις ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα-καθρέφτες-κλειδαριές, κλιματισμό και ηχοσύστημα. Επίσης και οι 16άρες ζάντες αλουμινίου περιλαμβάνονται στο "πακέτο". Το οτι απαιτείται το ποσό των 25.446 ευρώ για την απόκτηση του ξεχωριστού αισθητικά αυτοκινήτου της VW είναι το τίμημα για την κορυφαία υπερτροφοδοτούμενη έκδοση.


Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές με αυξημένη ταχύτητα κίνησης είναι αυξημένες αλλά ουδόλως επηρεάζουν την κατευθυντικότητα.


Στο εσωτερικό της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης δεν παρατηρείται καμία διαφορά σε σχέση με τις άλλες δύο του μοντέλου.


Η διακριτική αεροτομή αναπτύσσεται όταν η ταχύτητα κίνησης ξεπεράσει τα 150 χλμ./ώρα.


Ιδια διάσταση ελαστικών με τη δίλιτρη έκδοση. Οι 16άρες ζάντες αλουμινίου φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 205/55.

 ΔΟΚΙΜΗ VW Beetle 1,8 T
 
Road Runner
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Θετικός όπως πάντα