Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/2/2001

ΔΟΚΙΜΗ 
Mitsubishi Pajero Pinin 5d

 

Πολιτισμένο "αγρίμι"
 

Μην σας ξεγελούν οι μικρές διαστάσεις και η κομψή σχεδιαστική ταυτότητα του αμαξώματος. Το νέο "όπλο" που προστέθηκε στην γκάμα της Mitsubishi είναι ένα (ακόμα) τετρακίνητο με μεγάλες δυνατότητες. "Κερνάει" αμέτρητες στιγμές ευχαρίστησης και...Pini(n) στην υγειά σας!   


Λίγο μετά την εμφάνιση του 3θυρου Pajero Pinin η Ιαπωνική εταιρεία εμπλουτίζει την γκάμα της με την 5θυρη εκδοχή του μοντέλου, απευθυνόμενη σε όσους αναζητούν, σε χωροταξικό επίπεδο, μεγαλύτερη ευκολία κατά τη χρήση. Σχεδιαστικά, οι διαφορές με το τρίθυρο αμάξωμα δεν είναι σημαντικές και έτσι το διά χειρός Pininfarina Ιαπωνικό μοντέλο αποπνέει, μέσα από τις μυώδεις μεταλλικές του επιφάνειες, έναν έντονο δυναμισμό. Το 5θυρο Pinin αναμένεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο για την εικόνα της φίρμας. Και αυτό γιατί το κοινό της κατηγορίας έχει πλέον στη διάθεσή του μια επιλογή, περισσότερο προσιτή από το μεγάλο Pajero, τόσο σε φορολογικό επίπεδο (χωρητικότητα κινητήρα), όσο και σε επίπεδο κόστους απόκτησης και μάλιστα χωρίς να περιορίζονται οι δυνατότητες κατά την εκτός δρόμου χρήση. Το Pajero Pinin είναι ένα κόμπακτ όχημα 4x4, μέσω του οποίου η Mitsubishi προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές της ευέλικτη μετακίνηση μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό με έναν "ισχυρό" χαρακτήρα όταν το αυτοκίνητο πατάει... χώμα. Σε ενδοαστικές μετακινήσεις ο χρήστης δε νιώθει σαν το ψάρι έξω από το νερό, αφού οι αναρτήσεις του Pinin απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου και έχοντας σχετικά μεγάλη διαδρομή προσφέρουν πολύ καλή άνεση στους επιβάτες. Οι περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος εξυπηρετούν στη διαδικασία του παρκαρίσματος, ο κινητήρας είναι αρκούντως ελαστικός ώστε να μην καταφεύγει συχνά ο οδηγός στο λεβιέ ταχυτήτων, ενώ η κατ' επιλογήν τετρακίνηση καθιστά εφικτό τον έλεγχο της κατανάλωσης καυσίμου. Οταν το Ιαπωνικό μοντέλο αφήνει πίσω του την άσφαλτο, αρκούν λίγα χιλιόμετρα οδήγησης για να αντιληφθεί κανείς την ύπαρξη ενός δεύτερου χαρακτήρα, αυτού που τόσο καλά ξέρει να αποδίδει στα μοντέλα της η πολύπειρη στον τομέα της τετρακίνησης Mitsubishi. Ενα προηγμένο σύστημα τετρακίνησης, με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας, συνδυάζεται εξαιρετικά με το πολύ καλό και εξίσου εξελιγμένο μηχανικό σύνολο, χαρίζοντας στο αμάξωμα την ικανότητα κίνησης σε κάθε είδους επιφάνειες. Το Pinin διατηρεί και στο χώμα την απαραίτητη για τους επιβάτες άνεση, ενώ χάρη στη μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (200 χιλιοστά) και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης (33ο) και διαφυγής (38ο) ελίσσεται χωρίς πρόβλημα σε βραχώδη και ανώμαλα εδάφη. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά σαφές και τα φρένα ανθεκτικά στη σκληρή χρήση, με το ABS να εμπλέκεται σχετικά νωρίς σε κάθε απότομο πάτημα του σχετικού πεντάλ. Για να αποκτήσει κανείς όλα τα προνόμια που παρέχει ο "διπλός" χαρακτήρας του 5θυρου Pinin θα πρέπει να καταβάλει τουλάχιστον 8.700.000 δρχ., καθώς αυτή είναι η τιμή της βασικής έκδοσης. Το ποσό αυτό κρίνεται αρκετά υψηλό για τα δεδομένα της κατηγορίας αν και πρέπει να συνυπολογήσει κανείς την ύπαρξη των τεχνολογικών καινοτομιών που φέρει το Ιαπωνικό μοντέλο (κινητήρας, τετρακίνηση). Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού (αερόσακος οδηγού και αιρ κοντίσιον) δεν εντυπωσιάζει. Για όσους αναζητούν κάτι περισσότερο, διατίθενται δύο ακόμα εκδόσεις στην τιμή των 9.700.000 και 10.500.000 δρχ. Στην ακριβότερη από αυτές, που ήταν και το μοντέλο της δοκιμής μας, συναντάμε διχρωμία αμαξώματος, χρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές θυρών, πίσω αεροτομή, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.
 

 ΔΟΚΙΜΗ Mitsubishi Pajero Pinin 5d
 Πολιτισμένο "αγρίμι"
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Mitsubishi πρωτοπορεί... και το δείχνει!
Με γνώμονα την εργονομία