Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/2/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/2/2001

Δοκιμη 
Peugeot 607 2,2 Tiptronic

 

Λιοντάρι μεγάλων αποστάσεων
 

Η Peugeot κάνει δυναμική είσοδο στην κατηγορία των μεγάλων και πολυτελών μοντέλων, λανσάροντας το 607. Με κυβισμό 2,2 λίτρων και ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς σε επίπεδο εξοπλισμού, το πολυτελές Γαλλικό μοντέλο δείχνει πως διαθέτει τα στοιχεία για να διεκδικήσει μια αξιόλογη θέση μεταξύ του Γερμανικού "λόμπι" που αποτελεί κατεστημένο στην κατηγορία αλλά και να βελτιώσει την γενικότερη εικόνα της Peugeot.   

Ενα χρόνο σχεδόν μετά την παρουσίαση του μεγαλύτερου μοντέλου της γκάμας της Peugeot στον Τύπο, το 607 αποτελεί πραγματικότητα και για την ελληνική αγορά. Η επιβλητική του σιλουέτα προκαλεί τους εν δυνάμει αγοραστές της μεγάλης κατηγορίας, προσφέροντάς τους ό,τι πιο κομψό και σύγχρονο σε επίπεδο σχεδίασης. Αισθητικά, το 607 συνδυάζει τις σύγχρονες σχεδιαστικές αντιλήψεις με τη "διαχρονική αξία" των τριών όγκων του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και θέτει νέα δεδομένα σχεδίασης στη μεγάλη κατηγορία. Ιδιαίτερα το πίσω μέρος με τα πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα συναγωνίζεται επάξια την κομψή αντίστοιχη όψη της Alfa Romeo 166. Η επιτυχία του σχεδιαστικού τμήματος της Peugeot εστιάζεται στο συνδυασμό της καλαισθησίας στο σχήμα του μοντέλου με το αίσθημα στιβαρότητας που αποπνέει το αμάξωμα και θεωρείται αρκετά σημαντικό στοιχείο για την προσέγγιση αγοραστών. Στο εμπρός μέρος δεσπόζουν τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα και η μάσκα με τις χρωμιωμένες γρίλιες και το μεγάλο "θυρεό" της εταιρείας. Με το 607 η Peugeot επιχειρεί να βελτιώσει την ήδη καλή εικόνα της στην ελληνική -και όχι μόνο- αγορά, προσθέτοντας μια "γερή δόση" πρεστίζ για να συνοδεύει το όνομά της, κάτι που ουσιαστικά δεν είχαν καταφέρει τα προκάτοχα μεγάλα μοντέλα (βλ. 604, 605). Και το εγχείρημα αυτό είναι αρκετά τολμηρό. Η δυσκολία του έγκειται στο ότι υπάρχει μια "προκατάληψη" στους αγοραστές της κατηγορίας των πολυτελών μεγάλων, η οποία τους οδηγεί στο "κατεστημένο" που έχουν δημιουργήσει διαμέσου των ετών οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η νέα πρόταση της Peugeot όμως έχει τις προοπτικές να τα καταφέρει, καθώς είναι αυτήν τη στιγμή ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Γαλλική εταιρεία. Συγκεντρώνει τεχνογνωσία ετών στον τομέα των μηχανικών μερών (κινητήρας, πλαίσιο, ανάρτηση, κ.λπ.) αλλά και τεχνολογία αιχμής, διαθέτοντας ό,τι πιο σύγχρονο σε συστήματα που άπτονται της ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής, αλλά και της άνεσης των επιβατών. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης του μοντέλου, που κοστίζει 12.800.000 δραχμές με τον κινητήρα των 2,2 λίτρων, λίγο απέχει από το χαρακτηρισμό "πλήρης", καθώς διαθέτει όλα όσα μπορεί να ζητήσει κανείς. Στον κατάλογο του προαιρετικού εξοπλισμού του 607, περιλαμβάνονται κάποια στοιχεία που απλά κάνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών λίγο πιο εύκολη -όπως είναι οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις των εμπρόσθιων καθισμάτων, οι δερμάτινες επενδύσεις κ.ά. Το μοντέλο που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε τα προαναφερθέντα έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, ενώ επιπλέον έφερε και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (Tiptronic) 4 σχέσεων, γεγονός που επιβαρύνει την τιμή του μοντέλου με επιπλέον 800.000 δραχμές. Με δεδομένα την κατηγορία στην οποία τοποθετείται το 607 αλλά και τον εξοπλισμό και την τιμή του, σαν αγορά κρίνεται ως απολύτως λογική και συμφέρουσα. Ακόμα και τα 11.450.000 δρχ. που πρέπει να δηλώνει ως φορολογητέο εισόδημα ο υποψήφιος αγοραστής ένεκα των 16 φορολογήσιμων ίππων, δείχνουν κάπως λογικά σε συνάρτηση και με το target group των αγοραστών στο οποίο στοχεύει το πολυτελές Γαλλικό μοντέλο. 


Τα "αμυγδαλωτά" φωτιστικά σώματα δεσπόζουν στο εμπρός μέρος και συνδυάζονται με τις μεγάλες γρίλιες της μάσκας, το κέντρο της οποίας κοσμείται από το έμβλημα της Peugeot. 

Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι το βασικό στοιχείο στο οποίο οφείλεται η τόσο κομψή όψη του μοντέλου.
 

Η άνεση που ορίζεται από την ανάρτηση του 607 είναι υψηλού επίπεδου και επαναπροσδιορίζει την έννοια της "λιμουζίνας".
 

 Peugeot 607 2,2 Tiptronic
 
Λιοντάρι μεγάλων αποστάσεων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ 
Πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό
Υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας κινητήρας και κιβώτιο
Tο κύρος μιας λιμουζίνας