Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/2/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/2/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Nissan Primera 1,6 4d
 

Ανατρέποντας το συντηρητικό παρελθόν
 

Με το Primera, η Nissan αποστασιοποιείται από το μέχρι πρότινος συντηρητικό προφίλ των μεσαίων μοντέλων της, αλλάζοντας σελίδα στην ιστορία της. Πέρα από την καινοτομική του σχεδίαση, το νέο Primera είναι ένα ευχάριστο οδηγικά και σύγχρονο τεχνολογικά αυτοκίνητο, σε λογική τιμή αγοράς.

Μ ε το νέο Nissan Primera, η Ιαπωνική εταιρεία "σπάει" τους συντηρητικούς δεσμούς που τη συνέδεαν με τα μεσαία μοντέλα της. Διαγράφοντας οριστικά τη μέχρι πρότινος σχεδιαστική της ταυτότητα στην κατηγορία, κάνει ένα τολμηρό βήμα, με μία νέα σχεδιαστική άποψη, που έχει ως απώτερο σκοπό να προσεγγίσει ένα πιο νεανικό κοινό το οποίο δεν κάνει συμβιβασμούς με την αισθητική. 
Από την πρώτη κιόλας ματιά, το νέο Nissan Primera κερδίζει τον παρατηρητή με την σχεδίαση του αμαξώματός του. Συγκρινόμενο με το μοντέλο που αντικατέστησε, δεν παρουσιάζει καμία ομοιότητα, ενώ σαν σύνολο είναι αναμφίβολα ένα ξεχωριστό σχεδιαστικά αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας. Τα τραπεζοειδή εμπρός φωτιστικά σώματα με το πολλαπλό κάτοπτρο, σε συνδυασμό με τη μάσκα, δημιουργούν ένα ευχάριστο οπτικά σύνολο. Από το πλάι, το αμάξωμα του νέου Primera χαρακτηρίζεται από το έντονα κεκλιμένο εμπρός και πίσω παρμπρίζ και το χαμηλό ύψος της οροφής, θυμίζοντας κουπέ αυτοκίνητο. Το πίσω τμήμα του νέου μεσαίου Nissan ακολουθεί τη σύγχρονη σχεδίαση του υπόλοιπου αμαξώματος, με χαρακτηριστικά στοιχεία τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και το μικρό μήκος του καπό. 
Περνώντας στο καινοτομικό αισθητικά εσωτερικό, εντύπωση προκαλούν η τοποθέτηση των οργάνων ελέγχου στο κέντρο του ταμπλό και η συστοιχία των διακοπτών στην κεντρική κονσόλα, σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική εφαρμογή N-Form. Το πιο σύγχρονο τεχνολογικά "γκάτζετ" στο εσωτερικό του νέου Nissan είναι η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Σε αυτή εκτός από τις διάφορες ενδείξεις (θερμοκρασία, λειτουργία ηχοσυστήματος, κλιματισμού, διαστήματα σέρβις, κατανάλωση κ.α.) μέσω μιας κάμερας (στις εκδόσεις Acentα και Techna) που είναι τοποθετημένη στο πλαίσιο της πίσω πινακίδας μεταφέρεται η εικόνα στον οδηγό του τι συμβαίνει πίσω από το αυτοκίνητο, διευκολύνοντάς τον κατά το παρκάρισμα. Ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφαλείας, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι χωρίς να θέτουν νέα στάνταρ στην κατηγορία κρίνονται επαρκείς. 
Ευχάριστο δεν είναι μόνο αισθητικά το νέο Primera, αλλά και στο δρόμο. Η σφιχτή ανάρτησή του με τα ελαστικά διάστασης 215/50/17 που διέθετε η έκδοση Techna που είχαμε στη διάθεσή μας (η βασική έκδοση διατίθεται με ελαστικά 205/60 και σιδερένιους τροχούς 16 ιντσών) προσφέρουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης στις στροφές, ενώ τόσο το τιμόνι όσο και τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση. 
Ο βασικός κινητήρας είναι αυτός των 1,6 λίτρων με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, ο οποίος σύμφωνα με τη Nissan αποδίδει 109 ίππους. Η τιμή του νέου Primera ξεκινάει από 17.990 ευρώ με ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας. Η αμέσως πιο ακριβή έκδοση Acenta κοστίζει 2.000 ευρώ περισσότερα, και επιπλέον της βασικής έκδοσης Motiva διαθέτει, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων, κάμερα πίσω κίνησης και αερόσακους κεφαλής και πλευρικούς.


Το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ σε συνδυασμό με το μικρό μήκος του καπό του νέου Primera, θυμίζουν κουπέ αυτοκίνητο.



Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι ευμεγέθη, ενώ είναι κάθετα τοποθετημένα στο αμάξωμα.



Η δυναμική σχεδίαση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων του νέου Primera τονίζεται από το πολλαπλό κάτοπτρο.

 ΔΟΚΙΜΗ Nissan Primera 1,6 4d
 
Ανατρέποντας το συντηρητικό παρελθόν
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Δυνατός και ελαστικός ο βασικός κινητήρας...
Νέα πρότυπα αισθητικής και εργονομίας
Ικανοποιητικοί χώροι για 5 ενήλικους επιβάτες
Ευχάριστο και ασφαλές στο δρόμο