Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/3/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Seat Ibiza 1,4 16V Sport
 

Mεσογειακό ταπεραμέντο με γερμανικά γονίδια
 

Η νέα γενιά του Seat Ibiza ενσαρκώνει το δυναμικό προφίλ της Ισπανικής εταιρείας, προάγοντας τα σπορτίφ χαρακτηριστικά και τη θελκτική σχεδίαση. Με βάση το πολύ καλό πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζονται όλα τα μικρά μοντέλα του Ομίλου VW, το Seat Ibiza στην Sport έκδοση με το 16βάλβιδο κινητήρα των 1,4 λίτρων συνεχίζει την καλή παράδοση του προκατόχου, όντας αρκετά δυναμικό με βελτιωμένη ποιότητα και περισσότερο πολιτισμένο χαρακτήρα.

 
Το δημοφιλέστερο Ισπανικό μοντέλο βρίσκεται ήδη στην 5η γενιά του και εμφανίζεται πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Προσφέρει περισσότερους χώρους ένεκα και της αύξησης των εξωτερικών διαστάσεων που εμφανίζει το αμάξωμά του αλλά και ένα πιο ολοκληρωμένο συνολικό προφίλ με έμφαση τόσο στη σπορτίφ προέκταση όσο και στην προσφερόμενη ποιότητα. 
Το σχεδιαστικό τμήμα της Seat δεν αρκέστηκε στο να χρησιμοποιήσει σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα προσέδιδαν στο νέο Ibiza το family look των μοντέλων της εταιρείας. Το καλαίσθητο αμάξωμα της νέας γενιάς του μοντέλου αποπνέει δυναμισμό και ασφάλεια, διαρρηγνύοντας παράλληλα τους αισθητικούς δεσμούς με το παρελθόν του Ibiza. Το εμπρός μέρος θυμίζει έντονα το μικρότερο Arosa. Αιτία της προσομοίωσης αυτής είναι τόσο η διαμόρφωση του καπό του κινητήρα, όσο και τα φωτιστικά σώματα με το καμπυλόγραμμο επάνω μέρος και τα τέσσερα κάτοπτρα (στην έκδοση Sport) κάτω από το ενιαίο κρύσταλλο. Ο προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν ευρύ αεραγωγό, πλαισιωμένο με τους προβολείς ομίχλης. 
Από εκεί και πέρα, ομοιότητες με άλλο αυτοκίνητο της Seat δεν εντοπίζονται στο αμάξωμα του νέου Ibiza. Από το πλάι, το μάτι του παρατηρητή έλκεται από τις στενές πίσω κολόνες του αμαξώματος που εντείνουν την αίσθηση της καμπυλόγραμμης οροφής, ενώ ελκυστικά είναι και τα φουσκώματα στα φτερά, πάνω από τους τροχούς. Η αισθητική του πίσω μέρους ορίζεται από τα διάφανα φωτιστικά σώματα, κάτω από το ενιαίο κρύσταλλο των οποίων υπάρχουν ξεχωριστά τέσσερα στρογγυλά φανάρια, επιλογή που παραπέμπει και σχηματικά σε Ιταλικά αυτοκίνητα. 
Στο εσωτερικό αναβαθμισμένα είναι τα υλικά που συναντώνται στο ταμπλό, με το μαλακό πλαστικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του (στην έκδοση με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων το πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό είναι σκληρό). Το τμήμα που περιλαμβάνει τα μέρη του ταμπλό πίσω από το τιμόνι, από τις δύο πλευρές του πίνακα των οργάνων και η κεντρική κονσόλα είναι επενδεδυμένο από διαφορετικό πλαστικό, σκληρό και διαφορετικής απόχρωσης, σε μια προσπάθεια τονισμού της σπορτίφ υπόστασης του μοντέλου και εσωτερικά, κάτι που επιτυγχάνεται και με τον κόκκινο χρωματισμό των οργάνων. 
Ολα τα χειριστήρια και οι διακόπτες είναι νέας σχεδίασης και τοποθετημένα με καλή εργονομία, ενώ η διάταξή τους είναι τυπική για μοντέλο του Ομίλου VW. Η χρήση τους υπογραμμίζει την ποιοτική συναρμολόγηση, καθώς δίνουν την αίσθηση της στιβαρής κατασκευής. Σχεδιαστικό highlight του ταμπλό είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί του ταμπλό. 
Το πλαίσιο του νέου Ibiza είναι αυτό που χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στο Skoda Fabia και στη συνέχεια στο νέο VW Polo. Η αυξημένη του ακαμψία γίνεται αντιληπτή από τα πρώτα κιόλας μέτρα που διανύει κανείς με το μοντέλο. Συνεργάζεται ιδανικά με τη σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης Sport και το αποτέλεσμα οδηγικά είναι ιδιαίτερα ευχάριστο. Το αμάξωμα φέρει ενισχύσεις σε σημεία καίρια για την ασφάλεια των επιβατών σε ενδεχόμενο ατύχημα. Στην προστασία αυτών συμβάλλει και ο εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας του μοντέλου, στον οποίο περιλαμβάνονται (στην έκδοση Sport που είχαμε στη διάθεσή μας) τέσσερις αερόσακοι. 
Ανάλογος είναι και ο εξοπλισμός άνεσης του μοντέλου, ο οποίος στη συγκεκριμένη έκδοση περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα-καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηχοσύστημα με ράδιοcd και 8 ηχεία. Επίσης, το μοντέλο εφοδιάζεται με ESP και TCS που αποτρέπει το σπινάρισμα των τροχών, ενώ το ABS επικουρείται από τα συστήματα EBD και MSR, που επιλαμβάνονται της καλύτερης κατανομής της ισχύος στο κύκλωμα των φρένων και της αποτροπής του μπλοκαρίσματος των τροχών κατά το κατέβασμα ταχύτητας αντίστοιχα. Ολα τα παραπάνω στην έκδοση Sport κοστολογούνται με το ποσό των 14.000 ευρώ στην τρίθυρη Sport έκδοση (πεντάθυρες εκδόσεις του νέου Ibiza θα είναι διαθέσιμες από τον ερχόμενο Μάιο), ποσό που κρίνεται ως λογικό με βάση τα δεδομένα του ανταγωνισμού των μικρών μοντέλων με ανάλογη ισχύ κινητήρα.


Το πίσω μέρος του Seat Ibiza είναι καλαίσθητο και δυναμικό με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα και το ευμέγεθες σήμα της Seat.


Τα φωτιστικά σώματα εμπρός καλύπτονται από ενιαίο κρύσταλλο. Το σχήμα τους καθώς και η διαμόρφωση του καπό του κινητήρα, παραπέμπουν εμφανισιακά στο μικρότερο Arosa.


Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα του νέου Ibiza με τα τέσσερα ξεχωριστά στρογγυλά στελέχη κάτω από το κρύσταλλο σε κάθε πλευρά ορίζουν το σχεδιαστικό χαρακτήρα του μοντέλου.

 ΔΟΚΙΜΗ Seat Ibiza 1,4 16V Sport
 
Mεσογειακό ταπεραμέντο με γερμανικά γονίδια
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εξαιρετικό το πλαίσιο, βελτιωμένη ακαμψία και ασφάλεια
Σύγχρονο εσωτερικό, πολύ καλή συναρμολόγηση
Λίγο μεγαλύτεροι οι χώροι για τους επιβάτες
Σταθερό, ασφαλές και ενίοτε ευχάριστο στο δρόμο
Ο γνωστός 16βάλβιδος κινητήρας των 1,4 λίτρων