Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/3/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/3/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Το νέο Seat Ibiza 1,2 "απέναντι" στα Fiat Punto 1,2, Opel Corsa 1,2, Peugeot 206 1,1 και Renault Clio 1,2

 

Συνωστισμός στην κορυφή
 

Με την έλευση του νέου Seat Ibiza ο ανταγωνισμός μεταξύ των μικρών αυτοκινήτων γίνεται όλο και πιο έντονος. Οι "μνηστήρες" που μάχονται για το... θρόνο στην κατηγορία έρχονται αντιμέτωποι με ένα σπορτίφ αισθητικά μοντέλο, το οποίο διαθέτει καλή ποιότητα, μεγάλους χώρους, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ανταγωνιστική τιμή.

 

Η κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων συνεχώς εμπλουτίζεται όλο και με περισσότερα νέα μοντέλα που διεκδικούν την κορυφαία θέση της κατηγορίας και κατ' επέκταση το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων. Ενα νέο αυτοκίνητο έχει να επιτελέσει δύσκολο έργο όταν αντικαθιστά ένα ήδη δημοφιλές και επιτυχημένο μοντέλο. Ο λόγος για το νέο Seat Ibiza, το οποίο είναι το πιο καινούργιο αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας και είναι σε θέση να βελτιώσει την εικόνα που είχαν οι καταναλωτές για το προκάτοχο μοντέλο στους περισσότερους τομείς. 
Ενα στοιχείο που αποτελούσε πόλο έλξης για τους αγοραστές του προηγούμενου μοντέλου ήταν η σπορτίφ αισθητική του αμαξώματός του. Το νέο μοντέλο ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα του Ibiza διά χειρός του αρχισχεδιαστή της εταιρείας, Βάλτερ Ντε Σίλβα, (πρώην αρχισχεδιαστής της Alfa Romeo) έχει "επιθετική" όψη. Το εμπρός τμήμα του αμαξώματος του Ibiza δείχνει "μυώδες" και μοιάζει αρκετά με αυτό του μίνι μοντέλου Arosa. To πλαϊνό τμήμα του αμαξώματος του Ibiza είναι καμπύλο, ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου χαρακτηριστικό στοιχείο αποτελούν τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα με τα τέσσερα κάτοπτρα. 
Οπως συμβαίνει με τα περισσότερα νέα μοντέλα τα οποία επιδεικνύουν ένα πολιτισμένο "προφίλ", κάτι ανάλογο έχει γίνει και στην περίπτωση του Ibiza. To νέο μικρό μοντέλο της Ισπανικής εταιρείας είναι ένα εύχρηστο αυτοκίνητο κατά την κίνηση στην πόλη, το οποίο παράλληλα δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του νέου "μικρού" κινητήρα των 1,2 λίτρων (ο οποίος τοποθετείται και στο VW Polo), λόγω του στιβαρού πλαισίου και της σφιχτής ανάρτησης με το πολύ καλό "στήσιμο". 
Το νέο Ibiza είναι συνολικά ένα αυτοκίνητο το οποίο μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στα καταξιωμένα μοντέλα του ανταγωνισμού της Ελληνικής αγοράς. Ουσιαστικά τα μόνα σημεία όπου μειονεκτεί το Ibiza 1,2 έναντι των υπολοίπων μοντέλων με κινητήρες 1,2 λίτρων είναι η απόδοση του κινητήρα (ο οποίος έχει και τραχειά λειτουργία εξαιτίας των 3 κυλίνδρων) και οι επιδόσεις από στάση που προσδίδει στο αυτοκίνητο. 
Για να αξιολογήσουμε πιο αντικειμενικά το νέο Ibiza 1,2, το φέρνουμε "πρόσωπο με πρόσωπο" με τους βασικότερους ανταγωνιστές του. Αυτοί είναι το Fiat Punto 80, το Opel Corsa 1,2, το πρώτο σε πωλήσεις στην κατηγορία του Peugeot 206 1,1, και το Renault Clio 1,2. 
Από αυτά την πιο χαμηλή - βασική τιμή αγοράς έχει το Peugeot 206 1,1 με τιμή εκκίνησης τα 8.500 ευρώ και φτωχό επίπεδο εξοπλισμού. Στο αντίθετο άκρο βρίσκεται το Renault Clio 1,2 το οποίο κοστίζει στη βασική έκδοση 11.445 ευρώ, αλλά έχει και τον πιο πλήρη εξοπλισμό από όλα τα μοντέλα της δοκιμής, καθώς διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, κλιματισμό, ABS και 4 αερόσακους. Ο κλιματισμός, ο οποίος αποτελεί πλέον ένα βασικό στοιχείο εξοπλισμού, είναι στάνταρ στο Fiat Punto, στο Opel Corsa και στο Renault Clio, ενώ τοποθετείται προαιρετικά στα Peugeot 206 και Seat Ibiza. Το τελευταίο στη βασική έκδοση Basic με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων κοστίζει 9.590 ευρώ και στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει 2 αερόσακους, υποβοήθηση στο τιμόνι, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού καθ' ύψος όπως και τιμόνι. 
Στον πίνακα με τις τιμές και τον εξοπλισμό αναγράφονται οι εκδόσεις των αυτοκινήτων που φέρουν παραπλήσια στοιχεία άνεσης και ασφάλειας ώστε να είναι άμεσα συγκρίσιμες.


Η σχεδίαση του πίσω τμήματος του αμαξώματος του Seat Ibiza παραπέμπει σε αυτή της Alfa Romeo 147. 
Τα φωτιστικά σώματα με τα τέσσερα στρογγυλά κάτοπτρα πλαισιώνονται από χρώμιο.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ 
 
Συνωστισμός στην κορυφή
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Ποιότητα Clio-Συναρμολόγηση Corsa, Ibiza
Πιο ολοκληρωμένο στο δρόμο το Renault Clio
Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών στο Ibiza
Κινητήρες από 63 έως 78 ίππους
Μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων
4 στάνταρ αερόσακοι στο Clio