Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Volvo XC90 T6 
 

Express... ελευθέρου χρόνου
 

Η Volvo λανσάρει το όχημα ελεύθερου χρόνου XC90 το οποίο τοποθετείται στο άνω άκρο της εν λόγω κατηγορίας. Το νέο μοντέλο φιλοδοξεί να συνδυάσει τα βασικά γνωρίσματα των μοντέλων της Σουηδικής εταιρείας στους τομείς των επιδόσεων, της πολυτέλειας και της ασφάλειας με τις εκτός δρόμου δυνατότητες προσφέροντας ένα εύγευστο... "κοκτέιλ".
 
Η Volvo εισήλθε δυναμικά στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου με το XC90. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα projects της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, καθώς σε αυτό θα στηριχτεί σε μεγάλο βαθμό η προσπάθειά της να φτάσει το στόχο των 600.000 πωλήσεων σε ετήσια βάση. Επιπλέον, από το XC90 η Volvo "περιμένει" και κάτι ακόμη: μια επιτυχημένη πορεία στην αμερικανική αγορά, την πιο δύσκολη αγορά των SUV παγκοσμίως. 
Συγκεκριμένα, ο στόχος είναι οι πωλήσεις να φτάνουν τις 50.000 ετησίως από τις οποίες το 65% θα το απορροφά η αγορά της Β. Αμερικής, το 25% η ευρωπαϊκή και το υπόλοιπο 10% ορισμένες άλλες αγορές του κόσμου. Με σαφείς και οριοθετημένους στόχους λοιπόν η Volvo εξέλιξε ένα όχημα το οποίο βασίζεται σε πλατφόρμα κλασικού επιβατικού αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας έτσι εν μέρει μια "ασφάλτινη" οδική συμπεριφορά η οποία επιτρέπει άνετες και ταχύτατες μετακινήσεις αντίστοιχες μιας λιμουζίνας. 
Εξάλλου, η Volvo έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι η κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές δεν είναι η πρωταρχική "αποστολή" του XC90. Ωστόσο, τα χωμάτινα κομμάτια της υπαίθρου δεν είναι εκτός των δυνατοτήτων του καθώς το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δημιουργούν τις προϋποθέσεις για απροβλημάτιστες εξορμήσεις. 
Σχεδιαστικά, το Volvo ΧC90 είναι γνώριμο με ορισμένα στοιχεία που έχουμε "δει" στα S80 και S60, όπως η πεπλατυσμένη επιφάνεια στη βάση των παραθύρων, να συναντώνται και εδώ.
Ουσιαστικά, το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου είναι αυτό ακριβώς το έντονο "νεύρο" που διατρέχει το αμάξωμα από το πίσω μέρος καταλήγοντας στο εμπρός μέρος όπου και σχηματίζει ένα μεγάλο "V" στο καπό του κινητήρα. Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα είναι εντελώς νέα από πλευράς σχεδίασης και ενσωματώνουν δύο ανισομεγέθη, στρογγυλά κάτοπτρα αλλά και τους δείκτες πορείας.
Η ογκώδης, σχεδόν τετράγωνη μάσκα με το σήμα της εταιρείας ολοκληρώνει την εμφάνιση του μοντέλου η οποία συνολικά χαρακτηρίζεται επιβλητική μεν αλλά αρκετά συγκρατημένη και σίγουρα όχι προκλητική δε. 
Εντύπωση προκαλεί το πίσω μέρος με την κεκλιμένη τελευταία κολόνα η οποία μάλιστα καλύπτεται από κόκκινο πλαστικό ως προέκταση των φωτιστικών σωμάτων που είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά στις άκρες του αμαξώματος. Η έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας φέρει τον κωδικό Τ6 και διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.922 κ.εκ. με ισχύ 272 ίππων. Το σύστημα τετρακίνησης έχει εξελιχθεί σε στενή συνεργασία με την Haldex Σουηδίας και υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης σχεδόν ολόκληρη η ισχύς του κινητήρα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.
Το σύστημα ελέγχεται ηλεκτρονικά και μπορεί να θέσει σε κίνηση αυτόματα και τους πίσω τροχούς σε ολισθηρό δρόμο. 
Όπως είναι λογικό η πολυτέλεια, οι μεγάλοι χώροι και ο πλούσιος εξοπλισμός είναι τα κυρίαρχα "συστατικά" στο θάλαμο των επιβατών. Η επταθέσια εκδοχή που δοκιμάσαμε εντυπωσίασε και με την ευρυχωρία που προσφέρουν τα δύο πτυσσόμενα καθίσματα της τελευταίας σειράς.



Στο πίσω μέρος του αμαξώματος εντύπωση προκαλούν η κλίση
της τελευταίας κολόνας και το κόκκινο πλαστικό που την καλύπτει.
 


Η μάσκα είναι σχεδόν τετράγωνη και ογκώδης εντείνοντας τον επιβλητικό χαρακτήρα του XC90.




 ΔΟΚΙΜΗ Volvo XC90 T6 
 
Express... ελευθέρου χρόνου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πριν απ' όλα η ασφάλεια
Πανίσχυρος ο κινητήρας
Πολύ άνετο και ασφαλές
Πολυτέλεια και χώροι