Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Opel Meriva 1,6
 

Μικρό στο μάτι...
 

...μεγάλο σε χώρους, πλούσιο σε πολυχρηστικά στοιχεία και εφοδιασμένο με ένα πρωτοποριακό σύστημα καθισμάτων είναι το νέο μικρό μοντέλο ενός όγκου Opel Meriva. Ένα μοντέρνο σχεδιαστικά αυτοκίνητο που θα βάλει σε δίλημμα τους αγοραστές της μικρής και μικρομεσαίας κατηγορίας.

Τα ενός όγκου οχήματα που κερδίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον του κοινού, έχουν σαν βασικά προτερήματα τους άνετους χώρους και τις ποικίλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, χωρίς οι διαστάσεις των αμαξωμάτων τους να είναι μεγάλες. Μία από τις κυρίαρχες εταιρείες στο χώρο των πολυχρηστικών οχημάτων είναι η Opel, με το Zafira, που παρ' όλη την παρουσία νέων ανταγωνιστών εξακολουθεί να πρωταγωνιστεί στον τομέα της πολυχρηστικότητας χάρη στο σύστημα καθισμάτων Flex7. Η Γερμανική φίρμα συνεχίζει τις εκπλήξεις, φέρνοντας στο προσκήνιο ένα νέο σύστημα καθισμάτων, το FlexSpace, στο νέο μικρό ενός όγκου όχημα, το Meriva. H ιδιαιτερότητα του FlexSpace αφορά το πίσω κάθισμα το οποίο από τριθέσιο "μεταμορφώνεται" σε 2θέσιο με μία πολύ απλή κίνηση. Σε συνδυασμό με την άριστη πρακτικότητα που προσφέρουν οι πολυάριθμες θήκες για μικροαντικείμενα στο θάλαμο των επιβατών του Meriva, η μετακίνηση των επιβατών καθίσταται αρκετά ευχάριστη. Την πρώτη θετική εικόνα ωστόσο τη λαμβάνει ο παρατηρητής από την εικόνα του αμαξώματος του Meriva. To τελευταίο εμφανίζει συγγενή στοιχεία στο εμπρός τμήμα (φωτιστικά σώματα και μάσκα) με το Vectra. Σύγχρονη είναι και η σχεδίαση του πίσω τμήματος του αμαξώματος με τα ψηλά τοποθετημένα κάθετα φωτιστικά σώματα. Ανάλογες είναι οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς τόσο από τη σχεδίαση όσο και από την ποιότητα του εσωτερικού. Αφήνοντας τα "επιφανειακά" στοιχεία, τα μηχανικά μέρη, οι αναρτήσεις και το πλαίσιο του Meriva προέρχονται από άλλα μοντέλα της Opel. Ο κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι ο ίδιος με αυτόν που τροφοδοτεί τα Astra, Vectra και Zαfira, ενώ οι αναρτήσεις και το πλαίσιο προέρχονται από το Corsa. Από πλευράς τιμής, το Meriva τοποθετείται σε μία μέση κατηγορία. Η βασική έκδοση Essentia κοστίζει 14.900 ευρώ και στον εξοπλισμό διαθέτει ABS, 6 αερόσακους και αρκετές ηλεκτρικές ανέσεις, ενώ το air condition περιλαμβάνεται στην πιο ακριβή έκδοση Enjoy.

Eγγυήσεις (έτη)
Μηχανικά μέρη 6
Χρώμα 2
Αντισκωριακή 12



Τα εμπρός φωτιστικά χωρίς να έχουν "ιδιαίτερη" αισθητική ταιριάζουν με τη συνολική εικόνα του Meriva.



Τα κάθετα τοποθετημένα πίσω φανάρια ακολουθούν τη σχεδίαση της κολόνας του αμαξώματος.



Στη μάσκα το βλέμμα εστιάζεται στο ευμέγεθες σήμα της Opel και την επιχρωμιωμένη λωρίδα.



Χρηματοδότηση
35% προκαταβολή, από 6 έως 60 μήνες εξόφληση με 8,6% επιτόκιο 
20% προκαταβολή, έως 36 μήνες εξόφληση με 9,1% επιτόκιο
20% προκαταβολή, άνω των 36 μηνών εξόφληση με 9,5% επιτόκιο

Μας άρεσε

 
Η πρακτικότητα και η πολυχρηστικότητα του συστήματος καθισμάτων FlexSpace. 
O εύχρηστος επιλογέας ταχυτήτων σε συνδυασμό με τον ελαφρύ συμπλέκτη. 
 

Δε μας άρεσε

 
Η εμπρός κολόνα που περιορίζει την ορατότητα στις αριστερές στροφές.
Η άνεση και η στήριξη που προσφέρουν στο σώμα τα εμπρός καθίσματα. 

 ΔΟΚΙΜΗ Opel Meriva 1,6
 
Μικρό στο μάτι...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Επαρκής ο κινητήρας των 1,6 λίτρων
Aριστη πρακτικότητα με το FlexSpace
Φιλικό και ουδέτερο στο δρόμο
Προσεγμένη ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης
Πολύ καλή ασφάλεια