Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/4/2003

ΔΟΚΙΜΗ
Subaru Impreza WRX Sports Wagon
 

Πρακτικότητα με αγωνιστικές καταβολές
 

H Sports Wagon έκδοση του ανανεωμένου Impreza WRX εκτός από τις υψηλές επιδόσεις και την αγωνιστική... διάθεση που μεταδίδει στον οδηγό είναι ένα πρακτικό και ξεχωριστό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε ένα "ιδιαίτερο" κοινό. 
   
Η αγωνιστική αίγλη που εκπέμπει το όνομα Impreza είναι δεδομένη, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για την ανανεωμένη γενιά και την έκδοση WRX με τον κινητήρα των 225 ονομαστικών ίππων. Από την πρώτη ματιά με αρκετά διακριτικό τρόπο, η Sports Wagon έκδοση του μεσαίου μοντέλου της Subaru δηλώνει ότι πρόκειται για κάτι το διαφορετικό. Η μεγάλη εισαγωγή του αέρα εμπρός για την ψύξη του intercooler, οι σπορτίφ σχεδίασης προφυλακτήρες, τα αεροδυναμικά βοηθήματα και οι ζάντες ελαφρού κράματος των 17 ιντσών προσδίδουν στο "οικογενειακό" Impreza ένα σπορτίφ προφίλ. Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό είναι συντηρητική, ωστόσο την εικόνα αναβαθμίζουν τα τύπου μπάκετ εμπρός καθίσματα (τα οποία προσφέρουν αρκετά καλή άνεση και στήριξη στα σώματα του οδηγού και συνοδηγού) και οι πλαστικές ασημί επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα. Η εξοικείωση του οδηγού με τα χειριστήρια είναι άμεση, ενώ η διάθεση αρχίζει να ανεβαίνει όταν "ζωντανέψει" ο boxer κινητήρας. Η αυξημένη ισχύς του μηχανικού αυτού συνόλου περνάει και στους τέσσερις τροχούς σε ποσοστό 50/50 ανά άξονα, κάτι που μεταφράζεται σε άμεση επιτάχυνση χωρίς σπιναρίσματα και... γροθιά στο στομάχι. Ανεξάρτητα από το αν είναι καλή ή όχι η ποιότητα του οδοστρώματος, οι τροχοί του Impreza παρουσιάζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Ανάλογα με τους χειρισμούς, μπορεί το αυτοκίνητο να "γλιστρήσει" με τα τέσσερα ή να παρουσιάσει υπερστροφή. Σε αυτές τις περιπτώσεις το τιμόνι δεν προσφέρει την κατάλληλη αμεσότητα όπως και το πεντάλ των φρένων με την "ξύλινη" αίσθηση. Το Impreza WRX Sports Wagon διαθέτει πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας, ωστόσο η τιμή του είναι αρκετά υψηλή (42.300 ευρώ). 



Ο θάλαμος των επιβατών έχει προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, ενώ αισθητικά είναι λιτός. 


Στην Sports Wagon έκδοση ο όγκος του ρηχού χώρου αποσκευών είναι 355 λίτρα, ενώ η πρόσβαση σε αυτόν είναι εύκολη.





   
Απογείωση μετά τις 3.000 σ.α.λ. 
Στο νέας γενιάς Subaru Impreza WRX η απόδοση του επίπεδου μηχανικού συνόλου αυξήθηκε κατά 7 ίππους (225 έναντι 218) σύμφωνα με την Ιαπωνική φίρμα. Στις χαμηλές στροφές λειτουργίας το μοτέρ αυτό παρουσιάζει θετικό τράβηγμα εξυπηρετώντας στις αστικές μετακινήσεις. Όμως η... εκτίναξη ξεκινάει μετά τις 3.000 σ.α.λ. όπου ο boxer κινητήρας φτάνει τα όρια περιστροφής του χωρίς δισταγμούς παράγοντας ιδιαίτερα σπορτίφ χροιά. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση μετάδοσης, η ταχύτητα που κινείται το αυτοκίνητο αυξάνεται γρήγορα θέτοντας σε κίνδυνο... την άδεια οδήγησης. 



Ο boxer κινητήρας των 225 ονομαστικών ίππων προσδίδει υψηλές επιδόσεις στο Impreza.