Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/5/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/5/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Opel Vectra 1,8

 

Το πράγμα σοβαρεύει...
 

Η κατάσταση όπως διαμορφώνεται στην κατηγορία των μεσαίων αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς, προκαλεί μεγάλους προβληματισμούς στους εν δυνάμει αγοραστές. Όταν οι αξιόλογες προτάσεις πληθαίνουν, κάτι που συμβαίνει με την παρουσίαση μοντέλων όπως είναι το νέο Vectra της Opel, το δίλημμα για την τελική επιλογή μεγαλώνει. Η μεσαία πρόταση του Γερμανικού εργοστασίου, πιο "ώριμη" και ολοκληρωμένη από ποτέ, έχει όλα τα απαραίτητα "εφόδια" για να αμφισβητήσει κατεστημένο και "μνηστήρες" στην εν λόγω κατηγορία.

Αποτελώντας πάντα μια αξιόλογη πρόταση, το Opel Vectra από το 1988 που πρωτοπαρουσιάστηκε αντικαθιστώντας τη λαοφιλή Ascona. Μιας κατηγορίας στην οποία άλλες ομοεθνείς προτάσεις κατείχαν τα πρωτεία, ενώ ο Γαλλικός αλλά και ο Ιαπωνικός ανταγωνισμός ήταν ανέκαθεν υπολογίσιμος. Το εξ ολοκλήρου νέου Vectra που παρουσιάζεται τώρα, έχει απαιτήσεις πρωταγωνιστικές, καθώς προβάλλει ένα σύνολο από ανταγωνιστικά στοιχεία για τα δεδομένα της κατηγορίας, που το καθιστούν ικανό να κοιτά στα ίσια το σύνολο του ανταγωνισμού. 
Η σχεδίαση του αμαξώματος του νέου Vectra, χωρίς να αποποιείται πλήρως το συντηρητικό παρελθόν -οι τρεις όγκοι του αμαξώματος είναι ευδιάκριτοι και ξεκάθαρα χωρισμένοι- είναι σύγχρονη και διαθέτει προσωπικότητα, τουλάχιστον πολύ περισσότερο απ' ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν. Τα τραπεζοειδή φωτιστικά σώματα εμπρός με τα πολλαπλά κάτοπτρα και το "καθαρό" κάλυμμα προσδίδουν έναν τόνο συγκρατημένα επιθετικό στο μοντέλο, ενώ στο δυναμισμό του συνόλου συμβάλλουν και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι ψηλά τοποθετημένα, σε συνδυασμό και με τις φαρδιές πίσω κολόνες του αμαξώματος. Η αίσθηση της συμπαγούς κατασκευής είναι ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά που εισπράττει ο εξωτερικός παρατηρητής από τη σχεδίαση του νέου Opel Vectra. 
Στο εσωτερικό, οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετά καλοί και τοποθετούν το μοντέλο μεταξύ των κορυφαίων προτάσεων της κατηγορίας στον τομέα. Οι διαστάσεις του άλλωστε, τόσο μέσα όσο και απ' έξω, έχουν φτάσει τα επίπεδα της πάλαι ποτέ ναυαρχίδας της Opel, του Omega. Οι εσωτερικές επιφάνειες είναι επενδεδυμένες με υλικά καλής ποιότητας στο σύνολό τους, ενώ και η συναρμολόγησή τους αγγίζει τα κορυφαία δεδομένα της κατηγορίας. 
Σε επίπεδο εξοπλισμού, η βασική έκδοση (Comfort) του μοντέλου προσφέρεται αρκετά πλήρης με 6 αερόσακους (δύο μετωπικούς, δύο πλευρικούς και οροφής), ABS, κλιματισμό, τις ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα και κλειδαριές, ενώ η τιμή του μοντέλου με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων είναι 21.700 ευρώ. Η έκδοση του μοντέλου που είχαμε στη διάθεσή μας για τη δοκιμή είναι η Elegance, που φέρει επιπλέον ξύλινες επενδύσεις στο ταμπλό και δερμάτινες σε τιμόνι-επιλογέα ταχυτήτων, ηλεκτρονικό κλιματισμό, καθώς και ορισμένες λεπτομέρειες όπως είναι ο διπλός φωτισμός (εμπρός- πίσω) της καμπίνας, τα χερούλια των θυρών στο χρώμα του αμαξώματος κ.λπ. Η τιμή της εν λόγω έκδοσης είναι 22.650 ευρώ, ενώ από τη λίστα του έξτρα εξοπλισμού το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας διέθετε επίσης ηλιοροφή (900 ε), ESP και Traction Control (850 και 100 ε αντίστοιχα), ηλεκτρικό σκιάδιο πίσω παρμπρίζ (250 ε), φώτα εκκενώσεως αερίου Xenon (900 ε), και αισθητήρα παρκαρίσματος εμπρός και πίσω (400 ε), ενώ τέλος τα χρώματα χρεώνονται ανάλογα (Br liant 150 ε και μεταλλικά 440 ε). 
Έτσι, το “club” που φιλοξενεί τα μεσαία Citroen C5, Ford Mondeo, Nissan Primera, Renault Laguna και Toyota Avensis, άπαντα με κινητήρα 1,8 λίτρων, έχει πλέον ένα ακόμα μέλος. Δίνοντας έμφαση στην ποιότητα και με οδηγικά χαρακτηριστικά και σχεδίαση που προσδίδουν προσωπικότητα στο μοντέλο, η Opel προσφέρει την απόλυτα ανταγωνιστική πρόταση ως προς τα παραπάνω μοντέλα, με παρεμφερή τιμή και εξοπλισμό, κάνοντας το δίλημμα πραγματικά μεγάλο για τον οικογενειάρχη.




Φωτιστικά σώματα με... άποψη, εμπρός για το νέο Vectra, που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της εμφανισιακής προσωπικότητας του μοντέλου. Τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα ψηλά και καλύπτουν τις ακμές του αμαξώματος του νέου Vectra. "Πινελιά" κύρους είναι η γραμμή χρωμίου που καλύπτει το πλάτος της πόρτας του χώρου των αποσκευών.


 ΔΟΚΙΜΗ Opel Vectra 1,8
 
Το πράγμα σοβαρεύει...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εξαιρετικά υλικά και ανάλογη συναρμολόγηση
Ανετοι χώροι για 5 άτομα
Άνεση και οδική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου