Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  15/7/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 15/7/2003

ΔΟΚΙΜΗ
SAAB 9-3 Aero
 

Αερο-μαχίες
 

Το λογότυπο Aero κοσμεί εδώ και μερικά χρόνια τις κορυφαίες -από πλευράς επιδόσεων- εκδόσεις των αυτοκινήτων της Saab. To νέο 9-3 Aero παρουσιάζεται πιο ώριμο από την προηγούμενη γενιά του και παράλληλα πιο ικανό να "αναχαιτίσει" το γερμανικό κατεστημένο. 
  

Η Saab έχει καθιερώσει τη χρήση υπερσυμπιεστή σε όλα της τα αυτοκίνητα, προσδίδοντας ακόμα και στα μικρότερα από πλευράς ισχύος χαρακτήρα μεγάλου τουρισμού. O κινητήρας του 9-3 Sportsedan Aero αποδίδει για την περίσταση 210 ονομαστικούς ίππους. Η αυξημένη αυτή τιμή της ισχύος προσδίδει στο καλαίσθητο και δυναμικό αμάξωμα που χαρακτηρίζει την τελευταία γενιά του 9-3 επιδόσεις αντάξιες της προσωπικότητάς του. 
Το εσωτερικό του Aero παραπέμπει άμεσα στην υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου όντας πολυτελές και ποιοτικό, ενώ η απαιτούμενη σπορτίφ υπόσταση της συγκεκριμένης έκδοσης απορρέει από την προσθήκη φιλέτων αλουμινίου στο ταμπλό και σε μέρος των εσωτερικών των θυρών, αλλά και την ύπαρξη ημιμπάκετ καθισμάτων. Όπως και στη νέα γενιά της "απλής" έκδοσης του 9-3, το Aero παρουσιάζεται αισθητά καλύτερο σε όλους τους τομείς έναντι τον απελθόντος μοντέλου, αφού η αυξημένη τιμή της απόδοσης και της ροπής περνά πολύ καλύτερα στο δρόμο. Το Aero αν και "σπινάρει" τους 17ιντσους τροχούς του απεγνωσμένα ώστε να βρουν πρόσφυση (σε βίαιες εκκινήσεις), δεν αναγκάζει τον οδηγό σε ιδιαίτερη προσπάθεια για να επανακτήσει τον έλεγχό του. 
Η ανάρτηση διαθέτει σκληρή ρύθμιση εξασφαλίζοντας πολύ καλή συμπεριφορά σε υψηλές ταχύτητες κίνησης ενώ δεν μετριάζει σημαντικά την παρεχόμενη προς τους επιβάτες άνεση. Η δύναμη του κινητήρα παίζει καθοριστικό ρόλο για τη συμπεριφορά που επιδεικνύει το 9-3 σε δρόμο με στροφές. Σε περίπτωση απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας (ESP), η υποστροφή σε έντονη πίεση του δεξιού πεντάλ είναι κάτι παραπάνω από σίγουρη. Αντίθετα, με το ESP ενεργοποιημένο, ο οδηγός είναι σε θέση να κινηθεί γρήγορα έχοντας συμμαχό του το καλό σε αίσθηση και άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Εν κατακλείδι, το 9-3 Aero είναι ένα αυτοκίνητο που φέρει επάξια το χαρακτηρισμό Aero και που είναι σε θέση να σε μεταφέρει από το ένα σημείο σε άλλο ταχύτατα, αφού εσύ επιδείξεις τον απαιτούμενο σεβασμό. "Σεβαστό" είναι και το τίμημα των 45.950 ευρώ που χρειάζονται για την αγορά του, τιμή που κρίνεται ως λογική δεδομένου του χαρακτήρα του, ενώ σε αυτή προσμετρά και ο πλούσιος εξοπλισμός που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα μέσα άνεσης και ασφαλείας. 



Στο εσωτερικό του 9-3 Aero η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στα πολύ καλά επίπεδα που θέτει η Saab.
  


Ο κινητήρας των 2,0 λίτρων του Aero είναι υπερτροφοδοτούμενος και αποδίδει 218 δυναμομετρημένους ίππους, προσδίδοντας στο αμάξωμα των 1.531 κιλών πολύ καλές επιδόσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Παρά την ύπαρξη turbo, αυτό το μηχανικό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του, όντας ελαστικό και με μεγάλα αποθέματα ροπής. Η ισχύς των 218 ίππων περνά στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός σφιχτά κλιμακούμενου κιβωτίου έξι σχέσεων.