Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Jaguar X-Type 2,5 V6
 

Κλασική αξία σε ελληνικό "καμβά"
 

Η φήμη του ονόματος Jaguar προηγείται των μοντέλων που φέρουν το θυρεό της. Το μικρότερο μοντέλο της Βρετανικής εταιρείας τοποθετείται μεταξύ των πολυτελών προτάσεων της ελληνικής αγοράς "απαιτώντας" μερίδιο, καθώς οι "περγαμηνές" του είναι πολύ καλές. Με κόστος 17,4 εκατομμυρίων δραχμών στη βασική έκδοση, η X-Type είναι άκρως ανταγωνιστική απέναντι σε καταξιωμένες πολυτελείς προτάσεις.
 

Η πάλαι ποτέ κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, μετά από χρόνια επιμονής στα μεγάλα πολυτελή μοντέλα με απαγορευτικό για τα ελληνικά δεδομένα κυβισμό, επιχειρεί "άνοιγμα προς τα κάτω" προκειμένου να τονώσει την εικόνα της και να αυξήσει το μερίδιό της στις Ευρωπαϊκές αγορές. Το μικρότερο πολυτελές μοντέλο της, η X-Type, διατίθεται και στην ελληνική αγορά με δύο 6κύλινδρους κινητήρες 2,5 και 3,0 λίτρων. Στη διάθεσή μας είχαμε τη μικρότερη έκδοση του μοντέλου και μάλιστα στη βασική της έκδοση εξοπλισμού (χωρίς δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρονικό κλιματισμό, ηχοσύστημα με CD, υπολογιστή ταξιδιού και φώτα Ξένον). 
Σχεδιαστικά η Χ-Type, από όποια μεριά κι αν τη δει κανείς, δίνει έντονα το στίγμα της εταιρείας με τις χαρακτηριστικές γραμμές του αμαξώματος να "φωνάζουν" από μακριά πως πρόκειται για μια Jaguar. Χαρακτηριστικότερο σημείο είναι το καπό του κινητήρα, με τη διαμόρφωση στο εμπρός μέρος πάνω από τα διπλά φωτιστικά σώματα και τα νεύρα που διατρέχουν όλο του το μήκος. Το συνολικό του ύψος είναι σχετικά μικρό και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της Βρετανικής εταιρείας, όπως επίσης είναι και ο "ρηχός" χώρος αποσκευών. 
Το πίσω μέρος "στολίζεται" από τις δύο εκατέρωθεν τοποθετημένες χρωμιωμένες απολήξεις της εξάτμισης. Το χρώμιο είναι το στοιχείο που κοσμεί διακριτικά όλες τις πλευρές του αυτοκινήτου, τονίζοντας το αρχοντικό του παρελθόν. Στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας το χρώμα ήταν άλλο ένα στοιχείο που ξυπνάει μνήμες, καθώς πρόκειται για μια απόχρωση του πράσινου που χαρακτήριζε τις σπορ κατασκευές και τα αγωνιστικά του εργοστασίου και όχι μόνο (η ονομασία του ήταν British Racing Green). Μια εκδοχή του άλλωστε συναντάται και στα μονοθέσια της F1 με τα οποία συμμετέχει η εταιρεία στο πρωτάθλημα. 
Στο εσωτερικό της X-Type κυρίαρχα στοιχεία είναι η ποιότητα κατασκευής και τα ανάλογα υλικά, πλην ορισμένων εξαιρέσεων όπως είναι το πλαστικό στην κεντρική κονσόλα και στους μοχλοδιακόπτες της κολόνας του τιμονιού. Το επάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό. Τα όργανα φέρουν δακτυλίους πράσινου χρώματος, οι οποίοι συνδυάζονται αρμονικά με το μπεζ του υπόλοιπου εσωτερικού. Σε επίπεδο εξοπλισμού, η βασική έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας δεν εμφανίζει ελλείψεις. Απλά οι διαφορές με τις πιο πλούσιες -και ακριβότερες εκδόσεις- έχουν να κάνουν με τις "λεπτομέρειες" που αναφέρουμε πιο πάνω, οι οποίες όμως θεωρούνται δεδομένες σε αυτήν την κατηγορία των αυτοκινήτων. Ακόμα και έτσι όμως, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα V6 2,5 λίτρων, τετρακίνηση, πολυτελή χαρακτήρα και -το κυριότερο- το έμβλημα της ιστορικής Jaguar, που κοστίζει από 17,4 εκατομμύρια δραχμές, τουλάχιστον ως αξιόλογη πρόταση μπορεί να χαρακτηριστεί με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Το ότι θα προβληματίσει τους παραδοσιακούς αγοραστές της κατηγορίας θεωρείται βέβαιο, καθώς είναι αρκετά πειστικό για την αξία του κλασικού, την οποία συνδυάζει πολύ καλά με σύγχρονα στοιχεία εξίσου σημαντικά.


Οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης -χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της Jaguar- υπογραμμίζουν την ύπαρξη μεγάλου σε χωρητικότητα κινητήρα. Οι λεπτομέρειες από νίκελ στο αμάξωμα τονίζουν το κύρος της κατασκευής, ενώ το χρώμα παραπέμπει στο πάλαι ποτέ δυναμικό British Racing Green, υπενθυμίζοντας τη μακροχρόνια παρουσία της Βρετανικής εταιρείας στους αγώνες αυτοκινήτου.

 ΔΟΚΙΜΗ Jaguar X-Type 2,5 V6
 
Κλασική αξία σε ελληνικό "καμβά"
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Υψηλή ποιότητα με ανάλογο φινίρισμα
Βελούδινη λειτουργία και μεγάλη απόδοση 
Ευχάριστη έκπληξη στο δρόμο