Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2001

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Citroen Picasso 1,6, Mercedes A 140 LWB, Renault Scenic 1,6
 

Πολυμορφικές αντιπαραθέσεις
 

Η επιμηκυμένη έκδοση της A-Class της Mercedes τοποθετεί την εταιρεία στην πολυπληθή κατηγορία των πολυμορφικών. Με τονισμένο μήκος στην καμπίνα των επιβατών ανταγωνίζεται τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. "Απέναντί" της, στην έκδοση των 1,4 λίτρων, το άρτι αφιχθέν με το νέο κινητήρα των 1,6 λίτρων Citroen Picasso και ο "πρωτεργάτης" Renault Scenic με κινητήρα 1,6 λίτρων.
 

Η κατηγορία των πολυμορφικών αυτοκινήτων κερδίζει συνεχώς έδαφος σε επίπεδο πωλήσεων πανευρωπαϊκά. Οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τη μεγαλύτερη πρακτικότητα των αυτοκινήτων της κατηγορίας αυτής και τα τιμούν με την επιλογή τους. Αντίστοιχα και οι κατασκευαστές επιδιώκουν να έχουν παρουσία στην αναπτυσσόμενη αυτή κατηγορία. 
Παράλληλα με την ανανέωση στα σημεία της A-Class (facelift), παρουσιάστηκε και μια έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 17 εκατοστά. Το όφελος που προέκυψε από την επιλογή αυτή των μηχανικών της Mercedes σε επίπεδο χώρων για τους επιβάτες είναι πολύ σημαντικό. Ετσι η πολυμορφική πρόταση της Γερμανικής εταιρείας, της οποίας η "αχίλλειος πτέρνα" ήταν ανέκαθεν οι χώροι για τους επιβάτες, μπορεί πλέον και αντιπαρέρχεται την πρόκληση της σύγκρισης με καταξιωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Στην έκδοση με τον κινητήρα -φορολογικό πλεονέκτημα των 1,4 λίτρων, η πιο προσιτή Α-Class με το μεγαλύτερο μεταξόνιο διατίθεται στην τιμή των 6.350.000 δραχμών (Long Classic). 
Η αντίστοιχη πρόταση της Citroen με το νέο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων και πλήρη εξοπλισμό κοστίζει 5.650.000 και αντιπαραβάλλει πιο "προχωρημένη" σχεδίαση και τη γνωστή άνεση της Γαλλικής σχολής. Τέλος, το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών, το Renault Scenic με τον κινητήρα των 1,6 λίτρων, κοστίζει 6.700.000 δραχμές. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και στα πλεονεκτήματά του εκτός του εξαιρετικού συνδυασμού άνεσης-οδικής συμπεριφοράς, συγκαταλέγονται και οι... αμέτρητοι χώροι για αντικείμενα στην καμπίνα των επιβατών. 
Η επιλογή μπορεί να είναι θέμα προσωπικού γούστου. Το σημαντικότερο είναι όμως πως υπάρχει "πολυφωνία" στη συγκεκριμένη κατηγορία και μπορεί κανείς να πάρει την τελική του απόφαση, φτάνοντας όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πραγματικές του ανάγκες.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ Citroen Picasso 1,6, Mercedes A 140 LWB, Renault Scenic 1,6
 
Πολυμορφικές αντιπαραθέσεις
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η σύγκριση των κινητήρων
Το καθένα με τις "χάρες" του σε χώρους
Με πιστοποιημένη ασφάλεια
Σύγχρονη σχεδίαση και από μέσα
Ανεση και ασφάλεια από τη Γαλλική "σχολή"
Τελικά, "ο παλιός είναι αλλιώς"