Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  23/7/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/7/2002

ΔΟΚΙΜΗ
BMW 316 (115 PS) 
 

Η δύναμη που έλειπε
 

H τελευταία γενιά σειράς 3 της BMW πρόσφατα εφοδιάστηκε με ένα νέο 16βάλβιδο κινητήρα 1,6 λίτρων. Το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην κατηγορία του με την κορυφαία ποιότητα και το πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας απέκτησε περισσότερη δύναμη.

Ο παλιός τεχνολογικά κινητήρας των 1,6 λίτρων με τις 8βαλβίδες και τη χαμηλή ονομαστική απόδοση των 102 ίππων αποτελούσε ένα στοιχείο που δεν ταίριαζε με τη συνολικά πολύ καλή εικόνα της BMW 316. Οι τεχνικοί της Γερμανικής εταιρείας, οι οποίοι μέχρι πρότινος είχαν αφήσει στο... περιθώριο το μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα τους, πρόσφατα τοποθέτησαν στη βασική έκδοση της 316 ένα σύγχρονο 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο απόδοσης 115 ονομαστικών ίππων, με στόχο να προσελκύσουν τους αγοραστές που δεν κοιτούν μόνο την ποιότητα και το πρεστίζ. Μπορεί ο εν λόγω νέος κινητήρας να μη βάζει... φωτιά στο δρόμο, ωστόσο είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το βαρύ σεντάν αμάξωμα. 
Το τελευταίο μετά το face lift που δέχτηκε τα τέλη του περασμένου έτους, διακρίνεται για τα ανασχεδιασμένα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, ακολουθώντας τη σχεδιαστική ταυτότητα των νεότερων μοντέλων της Βαυαρικής εταιρείας. Η 316 με το νέο κινητήρα δε φέρει καμία διαφορά στο εσωτερικό σε σχέση με τις παλαιότερες εκδόσεις, το οποίο διακρίνεται για την άψογη ποιότητα υλικών και φινιρίσματος, αλλά και για την πολύ καλή εργονομία των επιμέρους διακοπτών. Κατά την κίνηση στο δρόμο η BMW 316 με το νέο 16βάλβιδο μοτέρ χαρακτηρίζεται για την υψηλή ποιότητα κύλισης και για τη σταθερότητα του αμαξώματος όταν κινείται σε "απαγορευτικές" ταχύτητες στην ευθεία. Οι 13 επιπλέον ονομαστικοί ίπποι του κινητήρα δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί πιο γρήγορα σε έναν επαρχιακό δρόμο (εφόσον διατηρεί τις στροφές του μοτέρ πάνω από τις 3.000). Τα περιθώρια πρόσφυσης των τροχών είναι υψηλά, ενώ όταν το αυτοκίνητο κατόπιν έντονης πίεσης του γκαζιού αρχίζει και παρεκκλίνει από την πορεία του, τα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας επεμβαίνουν άμεσα. Παράλληλα ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, όπως και κορυφαία σε αποτελεσματικότητα φρένα.



Το εσωτερικό της BMW 316 είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υλικά με ανάλογη συναρμολόγηση.
Πολιτισμένος σε λειτουργία με δύναμη από τις μεσαίες στροφές και άνω 
O νέος 16βάλβιδος κινητήρας των 1,6 λίτρων της 316 αποδίδει σύμφωνα με την BMW 115 ίππους, έναντι 102 του παλαιότερου 8βάλβιδου μοτέρ. Ο νέος κινητήρας διαθέτει ομαλή λειτουργία μέχρι τις υψηλές στροφές, όπου η πολύ καλή ηχομόνωση του αυτοκινήτου κρατά μακριά τον παραγόμενο θόρυβο από τους επιβάτες. Το νέο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων είναι ιδιαίτερα εύστροφο, αλλά παρουσιάζει μέτριο "τράβηγμα" σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής. Η εικόνα βελτιώνεται όταν ο δείκτης του στροφόμετρου περάσει τις 3.000 σ.α.λ. Παράλληλα το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με ένα πυκνά κλιμακούμενο κιβώτιο ταχυτήτων, του οποίου ο επιλογέας έχει κοντές διαδρομές και είναι εύχρηστος.

Ο νέος 16βάλβιδος κινητήρας αρέσκεται να λειτουργεί σε υψηλές στροφές, επιταχύνοντας σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το αυτοκίνητο.