Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  31/7/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 31/7/2001

ΔΟΚΙΜΗ
Hyundai Santa Fe 2,7
 

Περισσότερη δύναμη
 

H κορυφαία έκδοση του Hyundai Santa Fe με τον 6κύλινδρο κινητήρα των 2,7 λίτρων και το εξελιγμένο ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει τη δύναμη και τις επιδόσεις που ταιριάζουν καλύτερα στο μεγάλο και βαρύ αμάξωμά του.
 

Η Hyundai εισήλθε με αξιώσεις το περασμένο έτος στη δημοφιλή κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου με το μοντέλο Santa Fe. To παρουσιαστικό του είναι αρκετά επιβλητικό, ένεκα των μεγάλων διαστάσεων του αμαξώματός του αλλά και του δυναμικού σχεδιασμού. Σύγχρονη και ευχάριστη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, το οποίο παράλληλα ξεχωρίζει για την προσεγμένη ποιότητα και συναρμογή των χρησιμοποιηθέντων υλικών. Οι μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματός του εξασφαλίζουν άνετους χώρους για 5 ενήλικους επιβάτες με τις αποσκευές τους. 
Το Santa Fe, όπως πολλά από τα οχήματα ελεύθερου χρόνου, είναι κατά βάση προσθιοκίνητο. Σε περίπτωση που οι εμπρός τροχοί αρχίσουν και ολισθαίνουν, μεταφέρεται αυτόματα μέχρι το 40% της ροπής του κινητήρα και στους πίσω τροχούς μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα η διαδικασία αυτή γίνεται άμεσα και ομαλά καθώς όταν το αυτοκίνητο πιεστεί και αρχίζει να υποστρέφει, η εμπλοκή και της πίσω κίνησης το επαναφέρει στην πορεία του. Οι βασικές διαφορές της συγκεκριμένης έκδοσης σε σχέση με αυτή των 2,4 λίτρων εντοπίζονται στην ύπαρξη του 6κύλινδρου κινητήρα των 2,7 λίτρων και στο ημιαυτόματο κιβώτιο των ταχυτήτων. Ο εν λόγω κινητήρας είναι σε θέση να κινήσει αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και γραμμική, ενώ η διαθέσιμη ροπή είναι αρκετή από τις χαμηλές στροφές. Παράλληλα παράγει χαμηλότερα επίπεδα θορύβου από τον κινητήρα των 2,4 λίτρων εξασφαλίζοντας στους επιβάτες μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης. Το ημιαυτόματο κιβώτιο των τεσσάρων ταχυτήτων που συνοδεύει τον κινητήρα των 2,7 λίτρων είναι εξελιγμένο σε συνεργασία με την Porsche και λειτουργεί είτε ως αυτόματο είτε ως σειριακό. Στο αυτόματο πρόγραμμα οι αλλαγές των σχέσεων γίνονται ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο γκάζι. Στο σειριακό, ο οδηγός έχει σαφώς καλύτερο έλεγχο του κινητήρα εφ' όσον θέλει να κινηθεί γρήγορα. Σε περίπτωση δε που ο δείκτης του στροφόμετρου φτάσει στα κόκκινα γίνεται αυτόματα η αλλαγή της σχέσης για να μην προκληθεί ζημιά στον κινητήρα. Και στα δύο προγράμματα οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται άμεσα χωρίς "κομπιάσματα", γεγονός που οφείλεται τόσο στη μεγάλη ροπή του κινητήρα όσο και στην υψηλή τεχνολογία του ηλεκτρονικού αυτού συστήματος. Το τεκμήριο του Santa Fe 2,7 είναι κατά μέσο όρο στα 8.300.000 δρχ. έναντι 7.300.000 δρχ. του 2,4.


Το ταμπλό του κορυφαίου Santa Fe είναι ίδιο με της μικρότερης έκδοσης. Το μεγαλύτερο μέρος του αποτελείται από μαλακό πλαστικό. Ο θάλαμος των επιβατών είναι αρκετά μεγάλος για τη φιλοξενία 5 επιβατών.




Ο 6κύλινδρος σε σχήμα V κινητήρας των 2,7 λίτρων διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας.