Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/8/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/8/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Renault Clio Sport 2,0
 

H εξέλιξη του Sport
 

Το Renault Clio Sport με το δίλιτρο κινητήρα των 172 
ονομαστικών ίππων ανανεώθηκε και εμφανισιακά, 
προκειμένου να ανακαταλάβει τη θέση του στο στίβο των πωλήσεων της κατηγορίας των γρήγορων μικρών.
Η ανανέωση του Renault Clio Sport στα σημεία, εκτός της εμφάνισης και στη ρύθμιση της ανάρτησης, έχει καταστήσει τη γρήγορη έκδοση του μικρού Γαλλικού μοντέλου ακόμα πιο πολιτισμένη και φιλική απ' ό,τι στο παρελθόν. Πλέον το αίσθημα ότι με λίγη προσπάθεια μπορεί να κινηθεί ταχύτατα και κάποιος σχετικά άπειρος οδηγός είναι πιο έντονο, αφού το Clio Sport αποπνέει χαρακτηριστικά πολιτισμένης και φιλικής κατασκευής, σε ανάλογο με τις μικρότερες σε κυβισμό εκδόσεις βαθμό. 
Η εξωτερική εμφάνιση είναι ιδιαίτερα διακριτική. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα του αμαξώματος περιορισμένα και μόνο οι διακριτικές επισημάνσεις Sport στο πίσω μέρος και 2,0 16V στις πόρτες κάνουν την αισθητική διαφορά για την κορυφαία έκδοση μαζικής παραγωγής του Clio. Οι καλαίσθητες ζάντες ελαφρού κράματος έχουν διάμετρο 16 ιντσών και φιλοξενούν ελαστικά διάστασης 205/50. Στο εσωτερικό, τα καθίσματα έχουν επένδυση αλκαντάρα και δέρμα, όπως ακριβώς και στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου και φέρουν την επιγραφή Renault Sport. Με τονισμένα τα πλαϊνά για τη μέση και τους γοφούς, τα καθίσματα ταιριάζουν απόλυτα στο δυναμικό χαρακτήρα του μικρού χάτσμπακ. Στο ταμπλό διαφορές από τις απλές εκδόσεις του μοντέλου δεν εντοπίζονται, πλην της ύπαρξης ορισμένων λεπτομερειών στην απόχρωση του αλουμινίου και των χρωμιωμένων περιγραμμάτων στα στρογγυλά όργανα του πίνακα. 
Στο δρόμο, το Renault Clio Sport επιδεικνύει ιδιαίτερα ασφαλή χαρακτηριστικά. Με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, πλευρικής ιδιαίτερα και ελκτικής, προσφέρεται για την κάλυψη ακραίων ανησυχιών από τη μεριά του οδηγού. Η ευκολία των χειρισμών του συνδυαζόμενη με την ασφάλεια που προσφέρει στο δρόμο καθιστά απλή διαδικασία τη γρήγορη μετακίνηση ακόμα και για το λιγότερο πεπειραμένο οδηγό. Από την άλλη μεριά, ο οδηγός που γνωρίζει θα μπορέσει να κινηθεί ταχύτατα, εκμεταλλευόμενος το στιβαρό πλαίσιο και την κορυφαία οδική συμπεριφορά του μικρού μοντέλου με τη μεγάλη "καρδιά". Η ροπή του κινητήρα είναι αρκετή έτσι ώστε το μοντέλο να παραμένει φιλικό ακόμα και κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, ενώ η ελαστικότητα που επιδεικνύει το μηχανικό σύνολο επιτρέπει την κίνηση με χαμηλές στροφές και χωρίς πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Στις ευθείες, το Γαλλικό μοντέλο είναι ιδιαίτερα σταθερό και εμπνέει ασφάλεια ακόμα και σε ταχύτητες πλησίον της τελικής του. 
Με πλήρη εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνονται 4 αερόσακοι (δύο μετωπικοί και δύο πλευρικοί), ABS, ESP, κλιματισμός και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, το δίλιτρο Clio προσφέρεται στην τιμή των 26.120 ευρώ. Το κόστος φαίνεται λογικό αλλά με τα δεδομένα του ανταγωνισμού στην ίδια κατηγορία κυβισμού το Clio προσεγγίζει αρκετά προτάσεις με μεγαλύτερο αμάξωμα και ανάλογα δυναμικές επιδόσεις, όπως είναι τα Honda Civic Type R και Toyota Corolla T-Sport και εκεί τα πράγματα περιπλέκονται...


Ο δίλιτρος κινητήρας του Γαλλικού μικρού είναι ελαστικός και πολιτισμένος. Έχει μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, το μηχανικό σύνολο του Renault Clio Sport δείχνει "ψυχωμένο" από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας και μέχρι το όριο της 
περιστροφής του. 



Η συμπεριφορά του μοντέλου είναι ουδέτερη και ασφαλής, επιτρέποντας την ταχύτατη κίνηση σε δρόμους με αλλεπάλληλες στροφές. Ο έμπειρος οδηγός θα μπορέσει να κινηθεί ιδιαίτερα γρήγορα, όντας όμως σχετικά αποκομμένος σε επίπεδο αίσθησης.



Διακριτικό και καλαίσθητο, το Renault Clio Sport είναι ξεχωριστό μόνο για τους μυημένους.