Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  27/8/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/8/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Fiat Punto 80 5d Speedgear vs Renault Twingo 1,2 Cinetic
 

Μόνιμα στο foot rest
 

H νέα έκδοση του Twingo, Cinetic, έρχεται αντιμέτωπη με το δημοφιλές Fiat Punto, στην έκδοση Speedgear. Αμφότερα έχουν κοινό στοιχείο την παρουσία αυτόματων κιβωτίων ταχυτήτων, τα οποία έχουν και σειριακή λειτουργία, γεγονός που εξυπηρετεί τον οδηγό που θέλει να κινηθεί σβέλτα, εκμεταλλευόμενος την δύναμη των μηχανικών τους συνόλων.

Δύο κατασκευαστές αυτοκινήτων που έχουν παράδοση στην κατασκευή σύγχρονων κιβωτίων ταχυτήτων σε μικρά τους μοντέλα είναι η Renault και η Fiat. Αμφότερες έχουν παρουσιάσει παλαιότερα το Easy στο Twingo, στο οποίο οι εναλλαγές των σχέσεων επιτυγχάνονταν όπως σε ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων χωρίς την παρουσία πεντάλ του συμπλέκτη, και το συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων Selecta στο Punto. 
Στις πιο σύγχρονες εκδοχές αυτών των συστημάτων συναντάμε το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Quickshift στο Twingo το οποίο έχει αυτόματη και σειριακή λειτουργία 5 σχέσεων, ενώ το Speedgear του Punto, εκτός από την συνεχώς μεταβαλόμενη σχέση έχει και σειριακή 6 ταχυτήτων. Στα δύο αυτά συστήματα οι εναλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με πολύ απλό τρόπο, μετακινώντας τον επιλογέα των σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων πάνω ή κάτω για μικρότερη ή μεγαλύτερη σχέση αντίστοιχα. Έτσι ο οδηγός μετακινείται πιο ξεκούραστα ειδικά στην πόλη όπου οι εναλλαγές των ταχυτήτων είναι ένα συχνό φαινόμενο, ενώ με τη σειριακή λειτουργία είναι σε θέση να κινηθεί με την κατάλληλη ταχύτητα σε ένα επαρχιακό δρόμο με στροφές, εκμεταλλευόμενος καλύτερα την ισχύ του κινητήρα. Ωστόσο τα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων στα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής, παρουσιάζουν αρκετές διαφορές ως προς την αμεσότητα και γενικά τη λειτουργία τους. 
Τα Twingo Cinetic και Punto Speedgear εξωτερικά δε φέρουν καμία ουσιαστική διαφορά από τις αντίστοιχες εκδόσεις με τα μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων. Μόνο στοιχείο στο Renault Twingo που δηλώνει ότι πρόκειται για την αυτόματη έκδοση είναι το λογότυπο Cinetic που είναι τοποθετημένο στα εμπρός φτερά. Αλλαγές δε συναντώνται και στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, με μοναδική διαφορά την ύπαρξη διαφορετικού επιλογέα ταχυτήτων. Αμφότερα τα μικρά μοντέλα κινούνται από 16βάλβιδα μηχανικά σύνολα 1,2 λίτρων με παρεμφερή ονομαστική απόδοση. Οι επιδόσεις που προσδίδουν στο καθένα από αυτά τα αυτοκίνητα από στάση είναι υποδεέστερες από τα αντίστοιχα μοντέλα με τα μηχανικά κιβώτια των ταχυτήτων λόγω της σχετικής καθυστέρησης που παρατηρείται στη σύμπλεξη-αποσύμπλεξη των ταχυτήτων. 
Η τιμή αγοράς των Fiat Punto και Renault Twingo στις αυτόματες εκδόσεις τους Speedgear και Cinetic αντίστοιχα, είναι μεγαλύτερη από αυτές με τα “χειροκίνητα” κιβώτια των ταχυτήτων. Το Ιταλικό μοντέλο κοστίζει 12.490 ευρώ και το Γαλλικό αυτοκίνητο 12.020, ενώ στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται τα περισσότερα σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας.


 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 Fiat Punto 80 5d Speedgear vs Renault Twingo 1,2 Cinetic
 
Μόνιμα στο foot rest
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Σαφής υπεροχή σε λειτουργία το Speedgear
Καλύτερη θέση οδήγησης το Iταλικό αυτοκίνητο
Πολυχρηστικά χαρακτηριστικά στο Twingo
Δυνατοί και εύστροφοι 16βάλβιδοι κινητήρες 1,2 λίτρων
Άνεση εναντίον σπορτίφ οδικής συμπεριφοράς
Καλύτερη επιλογή το Punto Speedgear