Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/9/2001
Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/9/2001

ΔΟΚΙΜΗ
BMW 316ti Compact 1,8

 

H ΒΜW αγαπά τους νέους...
 

Το πλέον νεανίζον μοντέλο της BMW είναι πλέον γεγονός και για την αγορά της χώρας μας. Με τα χαρακτηριστικά που παραδοσιακά συναντώνται στα μοντέλα της Γερμανικής εταιρείας και το κομψό αμάξωμα, τοποθετείται σε ένα δύσκολο στίβο τον οποίο η ίδια δημιούργησε και τώρα καλείται να φανεί καλύτερη από τον πολυτελή ανταγωνισμό που "έσπευσε" να διατρανώσει τη θέση του (λέγε με Mercedes Sports Coupe). Εσωτερικά, όμως, τί γίνεται; Ποιές είναι οι διαφορές του νεότευκτου μοντέλου με τη γνωστή και μη εξαιρετέα coupe έκδοση;
 

Το 1993 η BMW έκανε την έκπληξη παρουσιάζοντας μια πιο κοντή έκδοση αμαξώματος της σειράς 3 με την κωδική ονομασία Compact. Με την κίνηση αυτή αιφνιδίασε τον ανταγωνισμό -ομοεθνή και μη- καθώς το μοντέλο της αποτελούσε το πρώτο χάτσμπακ πολυτελείας. Η απάντηση της Audi ήρθε 3 χρόνια μετά, ενώ η Mercedes χρειάστηκε κάτι παραπάνω από 7 χρόνια για να ετοιμάσει τη δική της πρόταση. 
Ετσι τώρα ήταν η σειρά της BMW να ανανεώσει το όπλο της στην κατηγορία που ουσιαστικά δημιούργησε, αυτή των πολυτελών χάτσμπακ. Μόνο που τώρα οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα, καθώς ο ανταγωνισμός υφίσταται και είναι πολύ αξιόλογος. Η νέα Compact είναι σύγχρονη σε κάθε επίπεδο, αντίθετα με την προηγούμενη γενιά η οποία ήταν βασισμένη σε τεχνολογικές λύσεις της σειράς 3 των τελών της δεκαετίας του '90. Η νέα γενιά προβάλλει ένα πιο εκλεπτυσμένο προφίλ. Επιδεικνύει την πιο σύγχρονη τεχνολογία στο νέο κινητήρα των 1,8 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται στη βασική της έκδοση (παρά το γεγονός της ονομασίας της 316 ti Compact). Σε επίπεδο ανάρτησης, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τη σύγχρονη σειρά 3 στην οποία βασίζεται. Εμφανισιακά διαφοροποιείται από την Coupe 3άρα, τόσο στο πίσω μέρος όπου ο όγκος του χώρου των αποσκευών είναι περιορισμένος, όσο και στα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, που δίνουν ένα διαφορετικό αισθητικό στίγμα. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω -με τα διάφανα α λα Lexus IS 200- καλύμματα, διχάζει αλλά σε καμία περίπτωση δεν περνά απαρατήρητη. Συγκρίνοντας τα αμαξώματα της Compact και της Coupe, η δεύτερη εμφανίζει σαφή υπεροχή σε επίπεδο κομψότητας, ενώ δείχνει και πιο ολοκληρωμένη σαν σχήμα. Με τιμή διάθεσης στην αγορά, που ξεκινά από τα 7,8 εκατομμύρια δραχμές, η νέα Compact δεν μπορεί να θεωρηθεί ευκαιρία αλλά σε συνάρτηση με τον πλήρη εξοπλισμό θεωρείται λογική σαν πρόταση.


Τα φώτα εμπρός διαφοροποιούν αισθητικά την Compact έκδοση από τις υπόλοιπες της σειράς 3. Αμφιλεγόμενο είναι το αισθητικό αποτέλεσμα από τη διαμόρφωση του καπώ.


Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά σώματα της Compact εισάγουν "καινά δαιμόνια" για τα δεδομένα της Γερμανικής εταιρείας που διέπεται από τις αρχές της κλασικής σχεδίασης.


Τα 226 χιλ. της διαφοράς στο μήκος, έχουν επίπτωση κυρίως στο χώρο αποσκευών της Compact. Eμφανισιακά η νέα BMW δεν στερείται χάρης.

 ΔΟΚΙΜΗ BMW 316ti Compact 1,8
 
H ΒΜW αγαπά τους νέους...
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Πολύ καλός ο νέος κινητήρας των 1,8 λίτρων
Οι "μνηστήρες" της κατηγορίας
Ποιότητα και σχεδίαση στα γνωστά πρότυπα
Χωρίς μεγάλες διαφορές σε χώρους από την Coupe
Πιο "κοφτερή" συμπεριφορά από την Compact