Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/9/2002

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
Citroen C3 1,4 - Fiat Punto 80 - Seat Ibiza 1,4 75 ps
 

Τριεθνής "αντιδικία" στα μικρά
 

Τρεις προτάσεις που απευθύνονται στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού που αναζητά αυτοκίνητο για την κάλυψη των αστικών μετακινήσεων και όχι μόνο, με λογικό κόστος αγοράς και την πρακτικότητα που προσφέρει το 5θυρο αμάξωμα. Με ευρωπαϊκή προέλευση και εχέγγυα μακράς παράδοσης από τους κατασκευαστές τους, τα τρία μικρά αυτοκίνητα του συγκριτικού επιδεικνύουν τα θέλγητρά τους στις σελίδες του ακολουθούν. Στο ρόλο του "ενάγοντα" το νεοφερμένο Seat Ibiza 1,4 5d, ενώ την "υπεράσπιση" έχουν αναλάβει τα Citroen C3 1,4 και Fiat Punto 80.

Πέντε σχεδόν μήνες μετά το λανσάρισμα του νέου Seat Ibiza στην έκδοσή του με τον 1.400άρη κινητήρα των 100 ίππων λανσάρεται και η πιο "συμβατική" εκδοχή του. Ίδιος κυβισμός αλλά απόδοση 75 ίππων και φυσικά πολύ καλή ποιότητα στη συναρμολόγηση και αναβαθμισμένα σε σχέση με το παρελθόν υλικά και σχεδίαση είναι τα χαρακτηριστικά του μοντέλου που απαιτεί την επανάκτηση της καλής θέσης του προκατόχου στην αγορά της κατηγορίας. "Συγγενικά" σε τιμολογιακή αξία με το πρόσφατα αφιχθέν Ibiza στη βασική του έκδοση εξοπλισμού με τον κινητήρα των 75 ονομαστικών ίππων είναι τόσο το blue chip της κατηγορίας Fiat Punto 80 Active, όσο και το επίσης νεόφερτο Citroen C3 με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων, στην έκδοση εξοπλισμού Comfort. 
Σχεδιαστικά, το πιο "συνηθισμένο" οπτικά είναι το Punto και αυτό μόνο για το ότι είναι αρκετά παλιότερο στην ελληνική αγορά και έχει εύλογα επέλθει η εξοικείωση με το σχήμα του. Στο Punto εν αντιθέσει με τα άλλα δύο μοντέλα του συγκριτικού κυρίαρχο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό είναι οι ευθείες στο αμάξωμα και το εσωτερικό. 
Τα Seat Ibiza και Citroen C3 φέρουν πολλές και έντονες καμπύλες, με το μεν Ισπανικό μοντέλο να δείχνει πιο δυναμικό και το Γαλλικό να προβάλει ένα πιο κομψό προφίλ. Ανάλογη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό και των τριών μοντέλων, με το Ισπανικό να έχει στρογγυλά αναλογικά όργανα στο σχετικό πίνακα πίσω από το τιμόνι και χαρακτηριστική διχρωμία στα πλαστικά του ταμπλό. Το Punto έχει μια ενδιαφέρουσα αισθητική στο ταμπλό του, με τον πληρέστερο μεταξύ των τριών πίνακα οργάνων να δίνει την αίσθηση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. 
Το Citroen C3 φέρει ημιελλειπτικό πίνακα οργάνων, με ψηφιακές ενδείξεις ταχύμετρου και αναλογικό στροφόμετρο. Το ταμπλό του Γαλλικού μοντέλου με τους στρογγυλούς αεραγωγούς να δίνουν άλλο αέρα στη συνολική του αισθητική είναι όμορφο και ανάλογα με το αμάξωμα κομψό. 
Σε επίπεδο κόστους, το Seat Ibiza στη βασική του έκδοση Senso κοστίζει 40 μόλις ευρώ περισσότερα από το ανάλογο Citroen C3 Comfort, του οποίου η τιμή είναι 11.300. Το Fiat Punto με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων που αποδίδει 80 ονομαστικούς ίππους, εκτός από το φορολογικό αβαντάζ, έχει και την καλύτερη τιμή αγοράς μεταξύ των τριών, αφού η έκδοση Active -5θυρη όπως και των άλλων δύο- κοστίζει 10.850 ευρώ. Οι εγγυήσεις που συνοδεύουν τα τρία μικρά του συγκριτικού μας είναι 3 χρόνια για το χρώμα. Για τα μηχανικά μέρη, το Γαλλικό και το Ιταλικό μοντέλο καλύπτονται για 1 χρόνο, ενώ το Seat Ibiza έχει 2ετή κάλυψη. Η αντισκωριακή για το μοντέλο της Fiat έχει διάρκεια 8 ετών, ενώ τα C3 και Ibiza καλύπτονται για 12 χρόνια.



Ο οδηγός του Seat Ibiza έχει στη διάθεσή του το πιο σκληρό από τα τρία καθίσματα μεταξύ των αυτοκινήτων του συγκριτικού, το οποίο είναι ανατομικό αλλά μπορεί να κουράσει σε μεγάλες αποστάσεις.


Στο Citroen C3 ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά. Αν πρόκειται για άτομο μεγάλου αναστήματος, η ανάγνωση των οργάνων του πίνακα πίσω από το τιμόνι, είναι δυσχερής.


Τα χειριστήρια αλλά και η θέση οδήγησης γενικότερα στο Ιταλικό μοντέλο είναι υποδειγματικά σε επίπεδο εργονομίας.

 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ
 Citroen C3 1,4 - Fiat Punto 80 - Seat Ibiza 1,4 75 ps
 
Τριεθνής "αντιδικία" στα μικρά
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Με παρεμφερή απόδοση
Διάκριση στους χώρους για τα Punto-Ibiza
Το καθένα με το "ύφος" του στο δρόμο
Οι τρεις θεματοφύλακες...