Περιοδικό - Test mtx

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/9/2002
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/9/2002

ΔΟΚΙΜΗ
Renault Kangoo 1,6 4x4
 

Πολυτάλαντο και προσιτό
 

Το πολυχρηστικό Renault Kangoo απέκτησε περισσότερα προσόντα στη νέα τετρακίνητη έκδοσή του. Με χαμηλότερη τιμή έναντι των υπόλοιπων οχημάτων 
ελεύθερου χρόνου, προσφέρει μεγάλους χώρους, πολύ καλή οδική συμπεριφορά και άνεση, καθώς και ικανοποιητικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Το μικρό πολυχρηστικό όχημα της Renault, το Kangoo, εκτός από την προσθιοκίνητη έκδοση διατίθεται και σε 4κίνητη με κινητήρα 1,6 λίτρων, προσφέροντας επιπλέον μεγαλύτερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας και δυνατότητες κίνησης σε επίπεδες κατά προτίμηση επιφάνειες εκτός δρόμου. Εξωτερικά το Kangoo 4x4 διακρίνεται κυρίως -σε σχέση με τις προσθιοκίνητες εκδόσεις- από την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τους διαφορετικής σχεδίασης προφυλακτήρες και την τοποθέτηση προστατευτικού καλύμματος (“ποδιάς”) κάτω από τον κινητήρα. Οι αλλαγές αυτές έδωσαν στο Kangoo ακόμα πιο ξεχωριστή αισθητική, ενώ παράλληλα ήταν απαραίτητες για την εκτός δρόμου κίνηση. Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Nissan, μεταφέρει τη ροπή του κινητήρα και στους πίσω τροχούς, όταν οι εμπρός αρχίσουν να χάνουν την πρόσφυσή τους μέσω ενός συνεκτικού συμπλέκτη. Όπως τα περισσότερα S.U.V. οχήματα, έτσι και το Kangoo 4x4 δεν προσφέρεται για μετακινήσεις σε δύσβατες περιοχές, ωστόσο με αρκετή ευκολία θα κινηθεί σε χωμάτινες διαδρομές. Εκεί θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους επιβάτες η άνεση που προσφέρουν η ανάρτηση με τη μαλακή ρύθμιση και τα αναπαυτικά καθίσματα. Στην άσφαλτο το 4κίνητο Kangoo θα κινηθεί με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή. Η κατευθυντικότητα το αυτοκινήτου είναι πολύ καλή στον αυτοκινητόδρομο, ενώ σε δρόμο με στροφές η υποστροφή διορθώνεται με την αυτόματη μετάδοση της κίνησης (με μια μικρή καθυστέρηση) και στους πίσω τροχούς. Το τιμόνι του Kangoo 4x4 διαθέτει καλή αίσθηση ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το αντίστοιχο πεντάλ έχει αρκετά άμεση απόκριση. Το S.U.V Kangoo στη βασική του έκδοση διαθέτει ABS, 2 μετωπικούς αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και air condition, στην τιμή των 19.000 ευρώ.


Το Kangoo 4x4 προσφέρει πολύ καλή άνεση κατά την κίνηση στο χώμα. Εκεί το Γαλλικό μοντέλο θα κινηθεί με ευκολία, ωστόσο η έλλειψη μπλοκέ διαφορικών και "κοντών" σχέσεων μετάδοσης της κίνησης βάζει τα όρια όταν ζητηθεί κάτι περισσότερο.


Στην άσφαλτο το S.U.V Kangoo παρουσιάζει ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Η υποστροφή εξαλείφεται με την αυτόματη μετάδοσης της κίνησης και στους πίσω τροχούς.


Το λιτό αισθητικά εσωτερικό του Γαλλικού αυτοκινήτου έχει ευχάριστους χρωματισμούς. Ο οδηγός θα προσαρμοστεί γρήγορα με τα επιμέρους χειριστήρια.
Ικανοποιητική ισχύς για το βάρος του αμαξώματος 
Το Kangoo 4x4 κινείται από τον 16βάλβιδο κινητήρα των 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 95 ονομαστικούς ίππους. Η διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές λειτουργίας ικανοποιεί, ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού βελτιώνεται αισθητά από τις 3.000 σ.α.λ. και άνω. Το μηχανικό αυτό σύνολο κινεί σε αξιοπρεπείς ρυθμούς το βαρύ αμάξωμα με την μέτρια αεροδυναμική, ενώ ο θόρυβος που παράγει δε θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε ταχύτητες της τάξεως των 140 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει κοντές σχέσεις, ενώ ο επιλογέας έχει θετική αίσθηση.

Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 1,6 λίτρων είναι ελαστικός και εύστροφος, ενώ επιταχύνει σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το βαρύ 
αυτοκίνητο.