Περιοδικό - Test

Audi A3:
 
Νεανική πολυτέλεια
 

Tο μικρομεσαίο μοντέλο της Audi, το Α3, έκανε την πρώτη του εμφάνιση στις επιμέρους αγορές τον Ιούνιο του 1996 και υπέστη αισθητικές βελτιώσεις στα τέλη του 2000. Στη σχεδίασή του κυριαρχούν οι επίπεδες επιφάνειες με τα καμπυλόγραμμα τελειώματα, οι οποίες σε συνδυασμό με τις κόμπακτ διαστάσεις του αμαξώματος, συνθέτουν μια ιδιαίτερα κομψή και λιτή εικόνα. Στο εσωτερικό του A3, το αίσθημα της άνεσης και της πολυτέλειας είναι τα κυρίαρχα στοιχεία. Το φινίρισμα, η ποιότητα των πλαστικών και η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής.
Αρχικά, η Audi είχε εξοπλίσει το μικρομεσαίο μοντέλο της με ένα μηχανικό σύνολο 1,6 λίτρων και δύο των 1,8 λίτρων, ένα ατμοσφαιρικό και ένα υπερτροφοδοτούμενο, τα οποία αποδίδουν 125 και 150 ίππους αντίστοιχα. Στα τέλη του 1999, το A3 απόκτησε και ένα δεύτερο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων ονομαστικής ισχύος 180 ίππων. Το μοντέλο αυτό διαθέτει και σύστημα τετρακίνησης. Την άνοιξη του 1999, παρουσιάστηκε η κορυφαία -σε όλα τα επίπεδα- έκδοση του γερμανικού μοντέλου με την κωδική ονομασία S3, η οποία κινείται από τον ίδιο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 210 ίππους. Την ίδια περίοδο την εμφάνισή της κάνει και η πεντάθυρη έκδοση, η οποία απευθύνεται σε ένα κοινό που αναζητά περισσότερη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Οι κινητήρες των ατμοσφαιρικών εκδόσεων του Α3 διακρίνονται για τη φιλικότητά τους και την άμεση απόκρισή τους, ενώ οι υπερτροφοδοτούμενοι, για τις κορυφαίες τους επιδόσεις.
Στο δρόμο, το Α3 εμφανίζει ουδέτερη συμπεριφορά, με προοδευτικές τάσεις υποστροφής και λογικές κλίσεις. Οι σπορ εκδόσεις του Α3 διακρίνονται για τα κορυφαία επίπεδα πρόσφυσής τους, το άμεσο τιμόνι και τα δυνατά φρένα. Οσον αφορά την αξιοπιστία του μοντέλου, σημαντικά προβλήματα στον κινητήρα ή στο κιβώτιο ταχυτήτων δεν έχουν αναφερθεί. Στις εξωτερικές επιφάνειες του αυτοκινήτου παρατηρούνται φθορές στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Ο υποψήφιος αγοραστής θα πρέπει να προσέξει εάν έχει τηρηθεί με σχολαστικότητα το πρόγραμμα περιοδικού ελέγχου του αυτοκινήτου (σέρβις), ειδικότερα σε μοντέλα τριετίας.
Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα είναι η έκδοση Compact της σειράς 3 της BMW, οι ποικίλες εκδόσεις του VW Golf -με έτος κατασκευής από το 1998 και εξής- και το Saab 9-3.

. Αξίζει για:
1.
Την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής.
2.
Τους μεγάλους - για τα δεδομένα της κατηγορίας - χώρους.
3.
Τους πολιτισμένους ατμοσφαιρικούς και εξαιρετικής απόδοσης
4.
Την υψηλή μεταπωλητική αξία.
5.
Το άριστο επίπεδο παθητικής ασφάλειας.