Περιοδικό - Test

Toyota Celica:
 
Παν μέτρον... Celica!
 

H ιστορική και επιτυχημένη κουπέ πρόταση της Toyota με το όνομα Celica, έχει ήδη συμπληρώσει 30 χρόνια "καριέρας" στους δρόμους του πλανήτη. Κύριο μέλημα των σχεδιαστών της ήταν η επίδειξη της υψηλής κατασκευαστικής ικανότητας της εταιρείας, κάτι που σήμερα θεωρούμε δεδομένο για την Toyota, αλλά τότε...
Προκειμένου λοιπόν να επιτευχθεί ο στόχος της, έπρεπε να συνδυαστούν τρία αντιφατικά στοιχεία για τα δεδομένα της τότε εποχής (σύμφωνα πάντα με την τότε βρετανική αντίληψη περί σπορ αυτοκινήτου). Αυτά δεν ήταν άλλα από την απόλαυση του οδηγού, την αξιοπιστία του συνόλου με άμεσο αποτέλεσμα το χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης και τέλος -και πιο σημαντικό ακόμη και από το πρώτο στοιχείο- την πρακτικότητα και την άνεση στην καθημερινή χρήση.
Το μοντέλο έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1970. Με εμφανείς σχεδιαστικές επιρροές από την αμερικάνικη σχολή και χώρους ικανοποιητικούς μόνο για Ιάπωνες, η Celica κατόρθωσε να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Toyota. Εκτοτε, το μοντέλο έχει αλλάξει επτά γενιές, με την τελευταία να παρουσιάζεται το φθινόπωρο του 1999. Η σημαντικότερη αλλαγή στην πορεία του μοντέλου, δηλαδή η αλλαγή της κίνησης από πίσω, εμπρός, έγινε το 1985.
Το κουπέ αμάξωμα με τη διαχρονική αισθητική διαθέτει πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής, αν και το εσωτερικό έχει συντηρητική εμφάνιση. Η ανάρτηση είναι μαλακή, αλλά δεν καταφέρνει να απορροφήσει όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι εσωτερικοί χώροι αποδεικνύονται πολύ καλοί για τους εμπρός επιβάτες, αλλά οι πίσω θα μείνουν παραπονεμένοι. Περιορισμένη είναι επίσης και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία με ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος, ειδικά στις υψηλές στροφές. Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση, αλλά σχετικά μεγάλες διαδρομές, ενώ ο συμπλέκτης είναι προοδευτικός και ελαφρύς. Το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης τα καταφέρνει περίφημα σε κάθε περίπτωση, εκτός από κίνηση σε ευθεία πορεία, οπότε και χάνει λίγο σε αίσθηση και ακρίβεια. Τέλος, η οδική συμπεριφορά του μοντέλου είναι ασφαλής, με την εξαιρετική ελκτική πρόσφυση και τα αποτελεσματικά όπως και ανθεκτικά φρένα να συμβάλλουν θετικά σ' αυτό. Σημαντικότεροι ανταγωνιστές του μοντέλου είναι το Nissan 200SX, το Fiat Coupe, το Hyundai Coupe και το Honda Prelude.
Στην μακρόχρονη πορεία του, το Celica έχει να επιδείξει κορυφαία αξιοπιστία. Τα όσα προβλήματα έχει παρουσιάσει, είναι προϊόντα ελλιπούς συντήρησης και φυσιολογικές φθορές -με το πέρασμα των χρόνων- όπως σκουριές στην εξάτμιση, θόρυβοι από τους προβολείς (λόγω του ότι τα ελαστικά παρεμβύσματα που τα συγκρατούν, ξεραίνονται από την πολυκαιρία) και τέλος διαρροές από διάφορα σημεία του κινητήρα για τον ίδιο προαναφερθέντα λόγο. Ετσι, το μοντέλο διαθέτοντας τόσα δυνατά σημεία (αξιοπιστία, άνεση, επιδόσεις, χαμηλό κόστος χρήσης και υψηλή μεταπώληση), είναι λογικό επόμενο να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πρώτες επιλογές του θιασώτη της κατηγορίας, τόσο σαν καινούργιο όσο και σαν μεταχειρισμένο.

. Αξίζει για:
1. Την πολύ καλή αξιοπιστία
2. Για την έντονη προσωπικότητά του
3. Για την διατήρηση υψηλής μεταπωλητικής αξίας.