Περιοδικό - Test

Seat Ibiza:
 
Θυμωμένο ναι, αγριεμένο όχι.
 

H μεγάλη επιτυχία της SEAT με το όνομα Ibiza, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το καλοκαίρι του 1984. Η δεύτερη γενιά ακολούθησε το 1993, ενώ το χειμώνα του 1999/2000 ανανεώθηκαν οι κινητήρες του μοντέλου, το οποίο παράλληλα υπέστη και ένα εξίσου επιτυχημένο facelift.
Το Ibiza διατίθεται με τρίθυρο και πεντάθυρο χάτσμπακ αμάξωμα, ενώ οι κινητήρες με τους οποίους είναι εξοπλισμένα τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, είναι πέντε. Ξεκινούν από τον μόλις 1.000 κ.εκ. κινητήρα, που έχει ισχύ 50 ίππους, ενώ ακολουθούν ο 1,4 με 67 ίππους, ο 16βάλβιδος 1,4 με 75 ίππους, ο 1,6 με 101 ίππους και τέλος, ο 20βάλβιδος 1,8 με 156 ίππους.
Το Ibiza με τις πληθωρικές καμπύλες του αμαξώματός του, μοιάζει να είναι όντως θυμωμένο και παράλληλα σύγχρονο. Στο εμπρός μέρος συναντάμε δύο τραπεζοειδούς σχήματος "απειλητικά" φωτιστικά σώματα και τη μάσκα με το σήμα της ισπανικής εταιρείας. Πίσω, το αμάξωμα είναι "φουσκωμένο", όπως επίσης και τα φτερά, τονίζοντας κατά αυτό τον τρόπο το επιθετικό ύφος του μοντέλου. Εσωτερικά, η σχεδίαση είναι φανερό ότι έχει δεχθεί επιρροές από την Volkswagen, κάτι που μόνο αρνητικό δεν είναι. Το ταμπλό είναι τοποθετημένο αρκετά ψηλά, ενώ οι σκουρόχρωμοι χρωματισμοί προσδίδουν ένα αέρα πολυτέλειας. Σ' αυτή την αίσθηση, συνηγορούν επίσης τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή τους, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν κάνουν την εμφάνισή τους τριγμοί. Η εργονομία βρίσκεται σε εξίσου καλά επίπεδα, ενώ και τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Οι εσωτερικοί χώροι αποδεικνύονται άνετοι για τέσσερις επιβάτες, όπως και ο χώρος αποσκευών, που έχει ικανοποιητική χωρητικότητα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η ηχομόνωση βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα, διατηρώντας έτσι σε υψηλά επίπεδα και την άνεση των επιβατών. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, το Ibiza τα καταφέρνει τόσο καλά, που πραγματικά εντυπωσιάζει, αποτελώντας παράδειγμα προς μίμηση για την κατηγορία. Σταθερό στις ευθείες, προβλέψιμο και εύκολο στις στροφές, ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, είναι έτοιμο να δείξει το δρόμο σε μεγαλύτερα μοντέλα.
Τα προβλήματα που εμφάνισε το μοντέλο στην πορεία του είναι συγκριτικά λίγα και περιορίζονται στις βλάβες του ηλεκτρικού συστήματος και τη σταδιακή σκλήρυνση του πεντάλ του συμπλέκτη.
Ανταγωνιστικά μοντέλα της ισπανικής πρότασης είναι το Hyundai Accent, το Opel Astra, τα Fiat Punto και Brava, τοVW Golf, το Peugeot 206 και το Citroen Xsara.
Συμπερασματικά, η πολύ καλή αξιοπιστία των μηχανικών συνόλων του, σε συνδυασμό με τους χώρους, την άρτια οδική συμπεριφορά και το χαμηλό κόστος συντήρησης, καθώς και η πολύ καλή μεταπωλητική αξία, συνηγορούν υπέρ της επιλογής του ισπανικού χάτσμπακ και ως μεταχειρισμένου.

. Αξίζει για:
1. Την αξιόλογη οδική του συμπεριφορά.
2. Την ενδιαφέρουσα σχεδίασή του.
3. Την άνεση που προσφέρει.