Περιοδικό - Test

Renault Laguna:
 
 Η πρώτη... γαλλική επανάσταση
 

Η Renault παρουσίασε το Laguna για πρώτη φορά το 1993 και από την πρώτη στιγμή προκάλεσε αίσθηση με τις σύγχρονες γραμμές του. Το χαρακτηριστικό του αμαξώματος των δυόμισι όγκων είναι οι απαλές καμπύλες, καθώς και το πολύ όμορφο τελείωμα του καπό στο μπροστινό μέρος. Στο σύνολό του, το σχήμα του αμαξώματος είναι σφηνοειδές, με αιχμή το εμπρός μέρος. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι άφθονες και βοηθούν στην καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το εσωτερικό είναι πολύ ευρύχωρο, με αποτέλεσμα να μπορούν να μεταφερθούν πέντε ενήλικα άτομα με αρκετή άνεση. Ο χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια είναι επίσης αρκετός, γεγονός που κάνει τους επιβάτες να αισθάνονται ακόμη πιο άνετα. Εκτός από άνετο, το σαλόνι του Laguna είναι μοντέρνο αισθητικά, κάτι που σίγουρα θα ικανοποιήσει τον απαιτητικό αγοραστή. Η εικόνα συμπληρώνεται από την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά και από την πολύ καλή εργονομία. Σημαντικό είναι επίσης ότι το Laguna διαθέτει ένα πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, χωρητικότητας 450 λίτρων, ο οποίος, λόγω της κανονικότητάς του, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος. Περνώντας στον δρόμο, η ανάρτηση ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της γαλλικής σχολής, προσφέροντας πολύ καλή οδική συμπεριφορά και μεγάλη άνεση. Στις στροφές, το Renault συμπεριφέρεται ουδέτερα και παρά τα μαλακά αμορτισέρ, δεν παίρνει μεγάλες κλίσεις. Οι κινητήρες που εξοπλίζουν το Laguna είναι ένας 1,6 λίτρων, ένας 1,8 και ένας δίλιτρος. Ο πρώτος αποδίδει 110 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και καταφέρνει να κινεί το βάρους 1.220 κιλών αμάξωμα, ικανοποιητικά. Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων αποδίδει μόλις 10 ίππους παραπάνω, αλλά λόγω της καλής ροπής που διαθέτει, προσδίδει στο Laguna αξιοπρεπείς επιδόσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει.Ο κορυφαίος 2λιτρος αποδίδει 150 ίππους και είναι ο ίδιος που κινούσε το Clio Williams. Οσον αφορά την ασφάλεια που προσφέρει το αυτοκίνητο στους επιβάτες του, ο ανάλογος εξοπλισμός μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί πλήρης, αφού διαθέτει πλευρικές μπάρες στις πόρτες, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών, προεντατήρες στις ζώνες και προαιρετικούς αερόσακους τόσο για τον οδηγό όσο και για το συνοδηγό. Σε γενικές γραμμές, το Laguna είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, το οποίο μπορεί να αναμετρηθεί ισάξια με τους ανταγωνιστές του, όπως τη Citroen Xantia, το Ford Mondeo και το Opel Vectra. Σαν μεταχειρισμένη πρόταση, δεν παρουσιάζει σοβαρά αρνητικά σημεία, αλλά εκεί που πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή, είναι στα ηλεκτρικά, σε κάποιες διαρροές από τον κινητήρα, στο υδραυλικό τιμόνι και φυσικά στο εάν έχουν γίνει όλοι οι προκαθορισμένοι έλεγχοι. Τέλος, το Laguna βρίσκεται ακόμα στην παραγωγή και αν και είναι ανανεωμένο τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, διατηρεί την ίδια ονομασία.   

. Αξίζει για:
1.  Τον πλούσιο εξοπλισμό του.
2. Τους εσωτερικούς χώρους του και την άνεση που προσφέρουν.
3.  Την καλή οδική του συμπεριφορά.