Περιοδικό - Test

Renault Megane:
 
 Βαριά κληρονομιά σε καλά χέρια
 

Ο αντικαταστάτης του Renault 19 έφθασε στη χώρα μας στις αρχές του 1996 και προκάλεσε αίσθηση με τις άφθονες καμπύλες και το έντονα σφηνοειδές σχήμα του. Συνολικά, όμως, δε διαφέρει σε μεγάλο βαθμό από τον προκάτοχό του, κυρίως λόγω της ίδιας διάταξης όγκων των δύο μοντέλων. Το εσωτερικό είναι αρκετά άνετο, ενώ ο χώρος αποσκευών κρίνεται επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας. Εκτός όμως από άνετο, το εσωτερικό του Μegane είναι και μοντέρνο αισθητικά, χάρη στον αρκετά ευχάριστο διάκοσμο που διαθέτει και τη σύγχρονη σχεδίαση του ταμπλό. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι και αυτά καλής ποιότητας, ενώ η εργονομία δεν προβληματίζει.Η ανάρτηση ακολουθεί κατά γράμμα τη γαλλική φιλοσοφία και προσφέρει πολύ καλή οδική συμπεριφορά και κορυφαία επίπεδα άνεσης. Στο δρόμο, το Megane είναι ουδέτερο, αν και κάποιες υποστροφικές τάσεις στο όριο είναι αναπόφευκτες. Πάντως, οι τελευταίες ελέγχονται εύκολα, ενώ άξια λόγου είναι τα φρένα του αυτοκινήτου, τα οποία λειτουργούν άψογα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. To Megane παρουσιάστηκε αρχικά σε δύο εκδόσεις, την 5θυρη και την Coupe, ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε μια 4θυρη με το όνομα Classic, μια πολυμορφική με το όνομα Scenic και πρόσφατα μια SUV με το όνομα Scenic RX4.Οι κινητήρες που κινούν το Megane είναι ένας των 1,4 λίτρων, που αποδίδει 75 ίππους και κινεί απλά αξιοπρεπώς το βαρύ αμάξωμα του Megane. Ο συγκεκριμένος είναι αρκετά ήσυχος και ελαστικός, ενώ ανεβάζει πρόθυμα στροφές ακόμα και από πολύ χαμηλά, στοιχεία που τον καθιστούν ιδιαίτερα φιλικό προς τον χρήστη του. Αμέσως μεγαλύτερος είναι αυτός των 1,6 λίτρων με απόδοση 90 ίππους. Οι επιδόσεις που προσφέρει ο 1.600άρης κινητήρας στο Megane βρίσκονται κοντά στο μέσο όρο της κατηγορίας και σε συνδυασμό με την καλή οδική συμπεριφορά, το καθιστούν ένα αρκετά παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο. Τα "καλά παιχνίδια", όμως, γίνονται με τον πολύ καλό 2λιτρο κινητήρα, ο οποίος εκτός των 150 ίππων που διαθέτει, συνδυάζεται άψογα με το αμάξωμα, το κιβώτιο και τις αναρτήσεις, προκαλώντας τον οδηγό να κινηθεί με ταχύτητες πολύ πάνω από τις επιτρεπόμενες απ' το νόμο. Ο κινητήρας των 2 λίτρων τοποθετήθηκε μόνο στην έκδοση Coupe στα μοντέλα πρώτης γενιάς, στο Scenic και στο Scenic RX4, στα τελευταία με απόδοση 140 ίππων.Η συνολική εικόνα που αφήνει το μοντέλο είναι κάτι παραπάνω από θετική. Ολα τα αμαξώματα έχουν έντονο χαρακτήρα, εξαιρετική άνεση (εκτός του 2λιτρου κουπέ, για προφανείς λόγους) και μοντέρνα σχεδίαση. Σαν μεταχειρισμένο θεωρείται από τις καλές προτάσεις, λόγω των ελάχιστων προβλημάτων που παρουσιάζει. Αυτά εστιάζονται σε κάποια ηλεκτρικά προβλήματα και σε κάποιες μικρές διαρροές από τον κινητήρα, προβλήματα που λύνονται εύκολα και σχετικά οικονομικά. Τέλος, οι ανταγωνιστές του Megane είναι το Peugeot 306, το Mazda 323, το Toyota Corolla και τα άλλα μικρομεσαία μοντέλα.   

. Αξίζει για:
1.  Την πολύ καλή οδική του συμπεριφορά σε συνδυασμό με την άνεση.
2. Τα καλά φρένα.
3.  Τους ικανοποιητικούς χώρους.
4. Τη μεταπωλητική του αξία.