Περιοδικό - Test

Citroen Saxo:
Η επιτυχία του να είσαι μικρός
 

Το "μικρό" της Citroen, το Saxo, ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το Δεκέμβριο του 1995. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1999 δεν υπήρχαν σοβαροί λόγοι για την ανανέωσή του, αφού η σχεδίασή του παρέμενε επίκαιρη. Την αισθητική βελτίωση που υπέστη το έτος αυτό, είχε σκοπό να υιοθετήσει και το Saxo, το καινούριο family look της γαλλικής εταιρείας. Κύριο γνώρισμα του εξωτερικού του είναι οι καμπύλες γραμμές του αμαξώματος και των φωτιστικών σωμάτων, ειδικά στο εμπρόσθιο μέρος. Η καμπυλόγραμμη σχεδίαση συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο χαρακτηρίζεται ευχάριστο. Η κεντρική κονσόλα με τα όργανα, τις ενδεικτικές λυχνίες και τους διάφορους διακόπτες, είναι εργονομικά σχεδιασμένη. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι αρκετά καλής ποιότητας, όπως και η συναρμολόγησή τους. Το ανανεωμένο Saxo διαθέτει καλύτερες σε υφή υφασμάτινες επενδύσεις και διαφορετικούς διακόπτες.
Οι κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το γαλλικό μικρό είναι τρεις: ο 1.124 κ.εκ. με ονομαστική ισχύ 60 ίππους, ο 1,4 λίτρων με απόδοση 75 ίππους και ο κορυφαίος των 1.587 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 120 ίππους. Με την ανανέωση του μοντέλου, οι κινητήρες παρέμειναν ίδιοι σε κυβισμό και ιπποδύναμη, αλλά οι δύο μικρότεροι υπέστησαν αλλαγές ως προς το σύστημα ψεκασμού (διαθέτουν πλέον ψεκασμό πολλαπλών σημείων) και ως προς τους εκπεμπόμενους ρύπους. Τα μηχανικά σύνολα των 1,1 και 1,4 λίτρων χαρακτηρίζονται για την πολιτισμένη λειτουργία τους και την ελαστικότητά τους. Ο κινητήρας των 1,6 αποδεικνύεται πολύ εύστροφος και χαρίζει πολύ καλές επιταχύνσεις στο Saxo, τόσο από στάση, όσο και στις τιμές των ρεπρίζ. Το αμάξωμα με τον παραπάνω κινητήρα διατίθεται μόνο στην έκδοση VTS, η οποία εφοδιάζεται με εμπρός και πίσω σπόιλερ, προβολείς ομίχλης, πλαϊνά μαρσπιέ, τονισμένα μάγουλα στα φτερά και καλαίσθητες ζάντες ελαφρού κράματος. Επιπλέον, τα παραπάνω "αξεσουάρ" διατίθενται και στην έκδοση VTS look του Saxo 1,4.
Το Saxo έχει να επιδείξει πολύ καλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας, λόγω του πολύ καλού κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και των εξίσου καλών φρένων που διαθέτει. Οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι ουδέτερες, ενώ ακόμη και σε οριακές καταστάσεις, ο έλεγχος είναι πολύ εύκολος.
Οι τυπικότερες βλάβες που εμφανίζει το μικρό της Citroen είναι διαρροές από το σύστημα διεύθυνσης και μικροπροβλήματα ηλεκτρικής φύσεως. Πάντως, αν πρόκειται ειδικά για VTS, ο εν δυνάμει αγοραστής θα πρέπει να κάνει έλεγχο του κινητήρα για τυχόν φθορές από κακή χρήση.
Τα κυριότερα ανταγωνιστικά μοντέλα του τρίθυρου αλλά και του πεντάθυρου Saxo είναι το Peugeot 106, το Ford Fiesta (95-99) και το VW Polo (94-99).

. Αξίζει για:
1. Τους κινητήρες με την πολιτισμένη λειτουργία.
2. Το χαμηλό κόστος χρήσης.
3. Το ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό.
4. Την υψηλή αξία μεταπώλησης.