Περιοδικό - Test

Mercedes A-Class:
 
 Κύρος σε μικρό μέγεθος
 

Η A-Class αποτελεί ορόσημο για τη Mercedes, αφού είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από εργοστάσιο της γερμανικής εταιρεία, διαθέτοντας κίνηση στους εμπρός τροχούς, πολυμορφικό μικρό αμάξωμα και κινητήρες χαμηλού κυβισμού.Η εξωτερική εμφάνιση της A-Class είναι ιδιαίτερα κομψή και πρωτοποριακή. Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν το χαρακτηριστικό σχήμα του πίσω παράθυρου και το σύνολο μάσκας και φωτιστικών σωμάτων. Στο εσωτερικό μπορούν άνετα να φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Το προσφερόμενο επίπεδο παθητικής ασφάλειας είναι άριστο, ενώ η ποιότητα κατασκευής φέρει τη σφραγίδα του Γερμανού κατασκευαστή.Η παρουσίαση της A-Class σαν πρωτότυπο έγινε το Δεκέμβριο του 1996. Η παραγωγή της ξεκίνησε στα τέλη του 1997, αλλά τα πρώτα αυτοκίνητα τα οποία δε διέθεταν ESP, αποσύρθηκαν. Ετσι, η επίσημη είσοδος του μοντέλου στην αγορά έγινε το Φεβρουάριο του 1998. Το "μικρό" της αυτοκινητοβιομηχανίας από τη Στουτγάρδη έπαιρνε κίνηση αρχικά από δύο τετρακύλινδρους κινητήρες, έναν των 1.397 κ.εκ. απόδοσης 82 ίππων και έναν 1,6 λίτρων βέλτιστης ισχύος 102 ίππων. Τον Απρίλιο του 1999, η Mercedes εφοδίασε την A-Class και με ένα μηχανικό σύνολο 1,9 λίτρων, το οποίο αποδίδει 125 ονομαστικούς ίππους. Και οι τρεις αυτοί κινητήρες έχουν σφηνοειδές σχήμα, ικανοποιητική ροπή από τις χαμηλές στροφές και καταφέρνουν να κινούν το αμάξωμα των 1.095 κιλών με πολύ καλούς ρυθμούς.Η A-Class διαθέτει εξαιρετικά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Το σύστημα ESP περιορίζει την άσκοπη περιστροφή των τροχών, με αποτέλεσμα τη μείωση των υπερστροφικών ή υποστροφικών τάσεων του αυτοκινήτου. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και οι κλίσεις στις στροφές, περιορισμένες. Βέβαια, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης περιορίζει την άνεση.Ειδική έκδοση της A-Class αποτελεί η Edition Hakkinen, η οποία παρήχθη από τη Mercedes στα τέλη του 1998 σε μόλις 250 κομμάτια, λόγω της κατάκτησης από τη γερμανική εταιρεία του πρωταθλήματος της Formula 1. Εξωτερικά, το ασημί χρώμα καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινήτου και συνδυάζεται στο κάτω μέρος του αμαξώματος με μαύρο και κόκκινο. Τις δύο εμπρός πόρτες κοσμεί η επιγραφή "Hakkinen", τα ελαστικά είναι χαμηλού προφίλ και η εξάτμιση έχει διπλή απόληξη. Στην καμπίνα των επιβατών, το ταμπλό και τα καθίσματα είναι επενδυμένα με κόκκινο δέρμα.Το επίπεδο αξιοπιστίας της A-Class είναι άριστο, αφού μέχρι στιγμής το γερμανικό αυτοκίνητο δεν έχει παρουσιάσει σημαντικές βλάβες. Κυριότεροι ανταγωνιστές της A-Class είναι το VW Golf (98 -), το Audi A3 και το Renault Scenic.

. Αξίζει για:
1.  Την εξαιρετικά ασφαλή οδική συμπεριφορά.
2. Το άριστο επίπεδο παθητικής ασφάλειας.
3.  Το υψηλό πρεστίζ και τη μεγάλη μεταπωλητική αξία.