Περιοδικό - Test

Renault Megane Scenic:
 
Το σκηνικό... άλλαξε
 
Η σειρά Megane της Renault περιέχει, εκτός των άλλων μοντέλων, και μια έκδοση πολυμορφικού αυτοκινήτου που ακούει στο όνομα Scenic. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μικρομεσαία αυτοκίνητα του είδους, από την πρωτοπόρο στην κατηγορία Megane, η οποία, ας μην ξεχνάμε, είναι η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε πολυμορφικά μοντέλα τόσο στη μεγάλη κατηγορία (Espace) όσο και στη μικρή (Twingo).
Η σχεδίαση του μοντέλου ακολουθεί τα στάνταρντ της κατηγορίας με αμάξωμα ενός όγκου, που διαθέτει μεγάλες γυάλινε επιφάνειες, χώρους για 5 ενήλικες και μεγάλο χώρο αποσκευών. Βέβαια η πρωτοτυπία του μοντέλου δεν έγκειται στο πλήθος των ατόμων που μπορεί να μεταφέρει αλλά στην ευκολία με την οποία μεταβάλλεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ετσι συναντάμε πέντε ξεχωριστά καθίσματα, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν, να αναδιπλωθούν, να περιστραφούν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο δίνοντας στους επιβάτες να δημιουργήσουν το... σαλονάκι της αρέσκειας τους. Υπάρχουν άφθονοι χώροι για μικροαντικείμενα και γενικά ότι μπορεί να κάνει τη συμβίωση με το αυτοκίνητο αυτό όσο το δυνατό πιο άνετη.
Tο Megane Scenic υπάρχει στην αγορά από το 1996. Το 1998 παρουσιάστηκε με καινούργιους κινητήρες, ενώ το 1999 παρουσιάστηκε νέο μοντέλο, με μικρής έκτασης διαφορές από το προηγούμενο.
Οι κινητήρες που χρησιμοποιεί το Megane Scenic διακρίνονται για την οικονομία τους. Αυτοί της πρώτης γενιάς ήταν 1.400 και 1.600 κ.εκ. με 75 και 90 ίππους, ενώ στη συνέχεια τοποθετήθηκαν τα 16βάλβιδα σύνολα των 98 και 110 ίππων για τα 1.400 και 1.600 κ.εκ. αντίστοιχα. Επίσης χρησιμοποιείται και ο 2λιτρος 16βάλβιδος κινητήρας με απόδοση 136 ίππους.
Το Scenic διακρίνεται για την ευρυχωρία του και τις αυξημένες πολυμορφικές του δυνατότητες παρ' όλο το συνολικά περιορισμένο μήκος του, την πολύ καλή ποιότητά του, τον εσωτερικό διάκοσμο που προσομοιάζει σε αυτόν αυτοκινήτου σεντάν καθώς και για τις πολύ καλές επιδόσεις του, ιδιαίτερα της έκδοσης με το 2λιτρο κινητήρα. Επίσης τα επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει είναι αρκετά υψηλά, ενώ ο συνδυασμός άνεσης και οδικής συμπεριφοράς είναι μοναδικός και όλα αυτά με περιορισμένο κόστος και πλούσιο εξοπλισμό. Η Renault μέσα στο 2.000 παρουσίασε και την πρώτη τετρακίνητη έκδοση σε αυτοκίνητο της κατηγορίας με την ονομασία Scenic RX4.
Σαν μεταχειρισμένο το Scenic αποτελεί μια πολύ συμφέρουσα αγορά, καθώς οι τιμές που διατίθεται είναι αρκετά λογικές. Τα κυριότερα σημεία τα οποία θα πρέπει να προσέξει ο υποψήφιος αγοραστής είναι προβλήματα με ηλιοροφές που δεν εφαρμόζουν καλά, χτυπήματα στο αμάξωμα και εσωτερικά στο χώρο αποσκευών, διαρροές λαδιών, προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας, καθώς και κάποια προβλήματα στη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων. Ανταγωνιστές του Scenic είναι τα Opel Zafira, Fiat Multipla και Mitsubishi SpaceStar.

. Αξίζει για:
1.
Εχει ροπάτο και αξιόπιστο κινητήρα.
2.
Εχει άνετους χώρους με πολυμορφικό χαρακτήρα.
3.
Λειτουργικό και εύκολο στη χρήση.