Περιοδικό - Test

Renault Clio:
 
Δυνατό και όμορφο
 

Το Clio ανήκει στα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα της μικρής κατηγορίας. Η επιτυχία του οφείλεται στο ότι η Renault προσφέρει ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο σε λογική τιμή, με άφθονους χώρους, καλό εξοπλισμό και άνεση ακόμα και για μεγάλα ταξίδια. Το Clio παρουσιάστηκε το 1990 στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά. Το μικρό Renault βρήκε πολλούς φίλους και αυτό οφείλεται αναμφισβήτητα στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Η άνεση της ανάρτησης βρίσκεται στα πολύ καλά γαλλικά επίπεδα, ενώ ο βασικός εξοπλισμός του είναι αξιόλογος. Εξωτερικά, το Cliο δείχνει αρκετά μοντέρνο. Οι άφθονες καμπύλες του αμαξώματος διαμορφώνουν ένα ελκυστικό αμάξωμα δύο όγκων με πολύ καλή αεροδυναμική. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι σχετικά μεγάλες και εξασφαλίζουν ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα. Οι εξωτερικές διαστάσεις είναι σχετικά μικρές, ενώ το εσωτερικό είναι σαφώς μεγαλύτερο. Οι χώροι είναι αρκετά μεγάλοι και μπορούν να φιλοξενήσουν πέντε επιβάτες. Στο ταμπλό, η σχεδίαση ικανοποιεί και είναι μάλλον κλασική, ενώ τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Στο δρόμο, το Clio αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τη γαλλική καταγωγή του. Σταθερό στις ευθείες και στις στροφές, ανεπηρέαστο από πλευρικούς ανέμους, δίνει την εντύπωση στον οδηγό του ότι οδηγεί ένα μεγαλύτερο απ' ό,τι είναι αυτοκίνητο. Σ' αυτό συντελούν η άνεση της ανάρτησης και η ευρυχωρία του εσωτερικού. Στα αρνητικά του Renault συγκαταλέγονται τα ελαστικά του, που δεν προσφέρουν αρκετή πρόσφυση και η καλύτερη λύση γι' αυτό θα ήταν η αντικατάστασή τους. Επίσης, το τιμόνι μπορεί να χαρακτηριστεί ως βαρύ (υποβοήθηση κατ' επιλογήν), ενώ προβλήματα είναι πιθανόν να εντοπιστούν και στα ηλεκτρικά. Η "αχίλλειος πτέρνα" του όμως είναι το σχετικά υψηλό κόστος συντήρησης. Τα έξοδα για τις τακτικές επισκέψεις στο συνεργείο, αλλά και τα ακριβά ανταλλακτικά, στέλνουν τον προϋπολογισμό στα ύψη.Φτάνοντας στο θέμα των κινητήρων, αξίζει να αναφερθεί ότι το Μάιο του 1990 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το Renault Clio. Ο μικρότερος κινητήρας με τον οποίο διατίθεται είναι αυτός των 1.2 λίτρων με απόδοση 60 ίππους. Το 1993, παρουσιάστηκε μια ειδική έκδοση, το Renault Clio Williams 2.0 λίτρων με 16βάλβιδο κινητήρα. Το 1994, στη Γενεύη, πραγματοποιήθηκε facelift στο μοντέλο. Μετά το facelift βγήκαν στην παραγωγή κινητήρες των 1.2 λίτρων, 1.4 και 1.8 (Clio 16S) αποδίδοντας 60, 80 και 135 ίππους αντίστοιχα. Τέλος, μετά το 1998 βγήκαν οι καινούργιες εκδόσεις κινητήρων 1.2, 1.4, 1.6 και 2.0 λίτρων, που αποδίδουν 60, 98, 110 και 172 ίππους αντίστοιχα.Τα "μικρά" μοντέλα που ανταγωνίζονται το Clio είναι τα Peugeot 206, VW Polo, Toyota Starlet, Nissan Micra και Citroen Saxo.

. Αξίζει για:
1.  Τους άνετους χώρους του.
2. Τη μεταπωλητική αξία του.
3.  Τις επιδόσεις του κινητήρα του.