Περιοδικό - Test

Suzuki Swift:
 
Το μικρό διαχρονικό
 

To Suzuki Swift παρουσιάστηκε από την ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων για πρώτη φορά το 1983, με δύο μηχανικά σύνολα, το ένα του ενός λίτρου και το δεύτερο των 1,3 λίτρων. Οι εκδόσεις σε σχέση με το αμάξωμα περιελάμβαναν τα τρίθυρα και πεντάθυρα, μια έκδοση σεντάν τετράπορτη και μία έκδοση cabrio για τους λάτρεις των ανοιχτών εκδόσεων.
To γεγονός ότι το μικρό μοντέλο της Suzuki βρίσκεται στην παραγωγή τόσα χρόνια, το καθιστά σχεδιαστικά παρωχημένο και ταυτόχρονα χωρίς κάτι το ιδιαίτερο από άποψη τεχνολογίας αν και έχει δεχθεί τις απαραίτητες ανανεώσεις, οι οποίες έγιναν σε διάφορα χρονικά διαστήματα. Το 1986 έγινε το πρώτο face-lift, ενώ το 1989 παρουσιάστηκε η σεντάν έκδοση με τετρακίνηση. Κατά το 1991 όπως και το 1994 έγιναν δύο διαδοχικές απαραίτητες σχεδιαστικές αναβαθμίσεις του μοντέλου. Η τελευταία αναβάθμιση έγινε το 1996 .
Το σχήμα του αμαξώματος αλλά και η παλαιότητα της σχεδίασης των φωτιστικών σωμάτων σίγουρα δεν αποτελούν πόλο έλξης του αγοραστικού κοινού, το οποίο ωστόσο θα εκτιμήσει άλλα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως η αξιοπιστία, το καλό επίπεδο εξοπλισμού αλλά και τον οικονομικό του κινητήρα.
Οι κινητήρες οι οποίοι εξοπλίζουν το Suzuki Swift είναι δύο αυτός των 1,000 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 56 ίππους στις 5700 στροφές και αυτός των 1300 κ.εκ. ο οποίος έχει και δύο διαφορετικές εκδόσεις η μία με απόδοση 71 ίππων και η άλλη με απόδοση 101 ίππων, η οποία εξοπλίζει το Suzuki Swift GTi. Στο εσωτερικό του μέρος το Suzuki έχει αποδεκτή αισθητική και εργονομική σχεδίαση, ενώ τα υλικά τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του ταμπλό εμφανίζουν μέτρια ποιότητα.
Το αμάξωμα έχει δεχθεί ενισχύσεις ώστε να είναι περισσότερο άκαμπτο ενώ με την τελευταία ανανέωση που δέχτηκε έγινε εφικτή και η δυνατότητα τοποθέτησης δύο αερόσακων. Ανάλογη κίνηση έγινε αφού προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί ABS. Οσον αφορά την οδική συμπεριφορά το αυτοκίνητο παρουσιάζει ιδιαιτερότητες που έχουν κυρίως σχέση με τα στενά ελαστικά που διαθέτει Το αυτοκίνητο είναι καλά στημένο, η ελκτική πρόσφυση όμως δεν είναι η απαραίτητη για το πέρασμα της δύναμης στο δρόμο. Επίσης το υποβοηθούμενο τιμόνι προσφέρει την μέγιστη ευκολία στην πόλη, στις υψηλές όμως ταχύτητες είναι χαλαρό. Τέλος να αναφέρουμε ότι το Suzuki Swift έχει να ανταγωνιστεί το Daihatsu Charade, το Kia Pride και το Subaru Justy.

. Αξίζει για:
1. Την αξιοπιστία, αφού οι βλάβες που εμφανίζονται είναι περιορισμένης συχνότητας.
2. Την πολύ μικρή κατανάλωση καυσίμου.
3. Για τον κινητήρα του ο οποίος διαθέτει ικανοποιητικές επιδόσεις.