Περιοδικό - Test

Volkswagen Golf:
 
Αντοχή και ποιότητα που κρατάνε στο χρόνο
 

Οταν παρουσιάστηκε το Golf στα μέσα του 1970, ξεχώρισε τόσο για την ποιότητά του, όσο και για τους χώρους που διέθετε. Η επιτυχία, λοιπόν, ήταν αναμενόμενη και δεν άργησε να έρθει. Οι επόμενες γενεές έπρεπε να κουβαλήσουν μία βαριά κληρονομιά και όπως φαίνεται τα καταφέρνουν. Βασικό πλεονέκτημα του Golf είναι εκτός των χώρων και της ποιότητας, η κορυφαία παθητική ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες του. Εφοδιασμένο με όλα τα "αξεσουάρ" ασφαλείας, όπως ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας, πλευρικές μπάρες στις πόρτες, ο ιδιοκτήτης μπορεί αν επιθυμεί, να το εξοπλίσει με αερόσακους, αλλά και με ABS.
Δεύτερο σημαντικό πλεονέκτημα του Golf είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Το "δέσιμο" του ταμπλό και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, δίνουν στους επιβάτες μία αίσθηση στιβαρότητας. Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και σε αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα "στην πλάτη τους", δεν ακούγονται τριγμοί. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια στην κονσόλα είναι σχεδιασμένα και τοποθετημένα εργονομικά.
Τρίτο πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι η καλή οδική του συμπεριφορά τόσο στους ανοιχτούς δρόμους, όσο και στα κλειστά κομμάτια. Το Golf στρίβει υποδειγματικά κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Βέβαια, οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα είναι μεγάλες, αλλά σε καμία περίπτωση δεν εμπνέουν ανησυχία στον οδηγό και τους επιβάτες. Στην ευθεία, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, η ανάρτηση απορροφά με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και το αμάξωμα δε δείχνει να επηρεάζεται. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα ενήλικα άτομα, αλλά για να χωρέσει και πέμπτος επιβάτης, θα πρέπει να γίνουν αρκετές υποχωρήσεις.
Ο εξοπλισμός σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί πλούσιος. Οι κινητήρες ξεκινούν από τα 1,4 λίτρα με απόδοση 67 ίππους. Αν και ο συγκεκριμένος δεν κινεί γρήγορα το αμάξωμα, εν τούτοις είναι οικονομικός και αξιόπιστος. Αμέσως μεγαλύτερος κινητήρας είναι αυτός των 1,6 λίτρων με απόδοση 100 ίππους και κινεί τουλάχιστον αξιοπρεπώς το αμάξωμα του Golf, ενώ ταυτόχρονα είναι και αρκετά οικονομικός. Ο επόμενος έχει χωρητικότητα 2 λίτρα και αποδίδει 150 ίππους. Κινεί το Golf με πολύ καλούς ρυθμούς, χωρίς να παρουσιάζεται απολίτιστος ή νευρικός. Στα μοντέλα τελευταίας γενιάς ο κινητήρας αυτός έχει αντικατασταθεί από τον 1.8 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του Volkswagen Group.
Σαν μεταχειρισμένη επιλογή, το Golf θεωρείται από τις καλύτερες και όχι άδικα.
Προβλήματα δεν παρουσιάζει, εκτός ίσως από κάποιες διαρροές στον κινητήρα και κάποια ηλεκτρικά που μπορεί να μη δουλεύουν, αλλά ακόμα και αυτά σε πολύ περιορισμένη έκταση. Τέλος, τα ανταγωνιστικά μοντέλα του Golf είναι το Audi A3, η σειρά 3 της BMW και η Alfa Romeo 145.

. Αξίζει για:
1. Την ποιότητα κατασκευής του.
2. Την οδική του συμπεριφορά.
3. Την καλή μεταπωλητική του αξία.