Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  10/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/2/2004
Test mtx
Toyota Prius
Το... ρεύμα της εποχής
Το Prius εκφράζει με την αισθητική του το υψηλό τεχνολογικό του προφίλ.
Το Toyota Prius χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα σε συνδυασμό με την παραδοσιακή βενζίνη για να κινηθεί. Το ρεύμα του Prius είναι το "ρεύμα" της εποχής, μιας εποχής που ψάχνει τη "βιώσιμη ανάπτυξη" χωρίς να μειώνει όμως την ευχαρίστηση της οδήγησης και την απόλαυση των επιδόσεων.
Το απώτερο μέλλον ίσως να ανήκει στο υδρογόνο και στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας με τη χρήση κυψελών καυσίμου (fuel cells). Οι παρούσες συνθήκες όμως επιβάλλουν πιο συνετή διαχείριση των παραδοσιακών φυσικών πόρων και μείωση των εκπομπών ρύπων. Μέχρι τότε, μέχρι να ανεξαρτητοποιηθούμε πλήρως από τη χρήση βενζίνης, πετρελαίου κ.λπ., τα υβριδικά οχήματα δείχνουν ότι είναι η πιο αξιόπιστη λύση. Η Toyota συγκεκριμένα, το δείχνει αυτό από το 1997 με το Prius πρώτης γενιάς, το οποίο περιόριζε δραστικά την κατανάλωση καυσίμου χωρίς παράλληλα να είναι λίγη η ισχύς που αποδίδεται. Η δεύτερη γενιά του οχήματος υιοθετεί την ίδια ιδέα της υβριδικής τεχνολογίας, την εξελίσσει περαιτέρω και την προσαρμόζει σε ένα σύνολο το οποίο έχει απολέσει πολλά από τα αρνητικά ή έστω αδιάφορα χαρακτηριστικά του μοντέλου του 1997. Στο νέο Prius η τεχνολογία που εφαρμόζεται βρίσκεται σε επίπεδο υψηλό και πρακτικά αντίστοιχό του δε συναντάται σε κάποιο από τα γνωστά οχήματα μαζικής παραγωγής ανεξαρτήτως προέλευσης. Το γεγονός αυτό αντανακλάται στο κόστος αγοράς (25.500 ευρώ για τη βασική, 27.000 για την Elegance), όμως τα οφέλη από τη χρήση του είναι τεράστια: από την προστασία του περιβάλλοντος έως την ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού από ένα ποσοστό της δαπάνης για καύσιμα. Επιπλέον, η ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο της Αθήνας, η "χειραφέτηση" από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας και η αγορά χωρίς πληρωμή ειδικού τέλους ταξινόμησης είναι μερικά μόνο από τα κίνητρα για την απόκτησή του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά


Μας άρεσε
Η χρήση αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας με το μπουτόν EV (για 2 χλμ). Το γνήσιο hi-tech ύφος του εσωτερικού.
Δε μας άρεσε
Η αίσθηση του τιμονιού σε υψηλές ταχύτητες είναι σχετικά ασαφής. Η μεγάλη οθόνη στο εσωτερικό απασχολεί συχνά το βλέμμα του οδηγού.
 
 Toyota Prius
Πώς είναι σχεδιαστικά το Prius
Πώς λειτουργεί ο κινητήρας βενζίνης
Πώς λειτουργεί το ηλεκτρικό κύκλωμα
Η χαμηλή κατανάλωση
Το εσωτερικό
Eπίπεδο άνεσης
Πόσο επηρεάζονται οι χώροι από το ηλεκτρικό κύκλωμα
Οδική συμπεριφορά
Παθητική ασφάλεια
Η μετάδοση της δύναμης στους τροχούς
Γενικό συμπέρασμα