Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/2/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/2/2004
Test mtx
Saab 9-3 1,8
Για περισσότερους
Η τιμή του αυτοκινήτου είναι αρκετά καλή για κάποιον που θέλει ένα ασφαλές και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με την ποιότητα και το κύρος που συνεπάγεται το όνομα της Σουηδικής εταιρείας.
Η Saab, θέλοντας να προσελκύσει μεγαλύτερη μερίδα αγοραστικού κοινού, λάνσαρε στην αγορά τη μικρότερη από πλευράς κυβισμού έκδοση του 9-3 Sport Sedan με ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,8 λίτρων.
Η κίνηση της Saab να εφοδιάσει το 9-3 με κινητήρα -που προέρχεται από το Opel Vectra- 1,8 λίτρων κάθε άλλο παρά σπασμωδική μπορεί να χαρακτηριστεί. Η Saab δεν αδίκησε το μεσαίο της αυτοκίνητο αλλά απλά το έκανε πιο προσιτό στους "πολλούς" αφού η τιμή του είναι αρκετά καλή για κάποιον που θέλει ένα ασφαλές και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με την ποιότητα και το κύρος που συνεπάγεται το όνομα της Σουηδικής εταιρείας. Εμφανισιακά, το 9-3 1,8 ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις όσον αφορά τους τροχούς, αφού εφοδιάζεται με απέριττης αισθητικής τάσια και όχι με ζάντες αλουμινίου. Τα προβολάκια στον εμπρός προφυλακτήρα αποτελούν άλλο ένα χαρακτηριστικό που λείπει από το 9-3 1,8. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το ταμπλό δεν διαφέρει σε σχέση με τις ακριβότερες εκδόσεις, με τα πολύ καλά υλικά και την ανάλογη συναρμολόγηση να συνυπάρχουν διαμορφώνοντας μία πολύ καλή εικόνα, ενώ οι επενδύσεις των καθισμάτων και των θυρών είναι πλέον υφασμάτινες μέτριας αισθητικής αλλά καλής ποιότητας. Οι χώροι σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους αν αυτές δεν ξεπερνούν στο σύνολό τους τα 425 λίτρα. Η ουσιαστική διαφορά του 9-3 1,8 εντοπίζεται στο δρόμο όπου παρά τη μικρή απόδοση του κινητήρα και το αυξημένο βάρος του αμαξώματος, δεν δείχνει πουθενά αναιμικό. Αντίθετα, ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει εύκολα υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα ακόμα και σε δρόμο με στροφές, έχοντας σύμμαχό του το κιβώτιο ταχυτήτων με την σωστή -για το χαρακτήρα του- κλιμάκωση και το καλό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης συμβάλλει τα μέγιστα στη διατήρηση της άνεσης των επιβατών σε υψηλά επίπεδα ενώ παρά την εμφάνιση κλίσεων σε δρόμο με στροφές η ουδέτερη συμπεριφορά αυτού του 9-3 δεν κλονίζεται. Το TCS επενεργεί σε ελάχιστες περιπτώσεις εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό γεγονός που δεν αναγνωρίζεται σε τέτοιο βαθμό στις υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις του 9-3. Η τιμή των 27.700 ευρώ αποτελεί ένα σημαντικό προσόν του αυτοκινήτου, ενώ ο εξοπλισμός μπορεί να χαρακτηριστεί πλούσιος αφού περιλαμβάνει 6 αερόσακους και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Το ταμπλό του 9-3 1,8 έχει ως κύριο χαρακτηριστικό του την πολύ καλή εργονομία.

Κινητήρας
Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων αποδίδει 122 ίππους και προέρχεται από την οικογένεια κινητήρων Ecotec της Opel. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο βαρύ αμάξωμα του 9-3 είναι καλές ενώ εντυπωσιάζει με την ομοιογένειά του σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Το κιβώτιο ταχυτήτων δεν παρέχει και την καλύτερη δυνατή αίσθηση στις γρήγορες αλλαγές, όμως η αραιή του κλιμάκωση εντείνει τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Τα επίπεδα θορύβου είναι περιορισμένα.