Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/6/2004
Test mtx
PEUGEOT 406 1,8 (2001 - 2003)
Το μεσαίο μοντέλο της Γαλλικής εταιρείας το 2001 απέκτησε ένα νέο μηχανικό σύνολο 1,8 λίτρων. Συνολικά το 406 αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση σε όλους τους τομείς, ενώ διαθέτει και καλό επίπεδο εξοπλισμού στη βασική του έκδοση.
Τα μοντέλα της Peugeot ανέκαθεν φημίζονταν για την άνεση που προσφέρουν, την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ελκυστική εμφάνισή τους. Από τον κανόνα δεν "ξεφεύγει" το μεσαίο μοντέλο της Γαλλικής εταιρείας, το 406. Το σημείο αναφοράς του Γαλλικού μοντέλου είναι η τοποθέτηση ενός νέου μηχανικού συνόλου 1,8 λίτρων. Παράλληλα ο προηγούμενος κινητήρας με την ίδια χωρητικότητα συνεχίζει να βρίσκεται κάτω από το καπό του 406. Εξωτερικά το μεσαίο Peugeot διαθέτει διακριτική εμφάνιση χωρίς κραυγαλέα στοιχεία, με σωστές αναλογίες όγκων που δίνουν την εικόνα ενός μεγάλου και πολύ ελκυστικού αυτοκινήτου. Βασικό χαρακτηριστικό της σχεδίασής του είναι αναμφισβήτητα το εμπρός μέρος. Τα μεγάλα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τα οποία καλύπτονται από ενιαίο διάφανο κάλυμμα σε συνδυασμό με το ευμέγεθες χρωμιωμένο "λιονταράκι" και τους μεγάλους προβολείς ομίχλης προσδίδουν δυναμισμό στο αυτοκίνητο. Το πλαϊνό και το πίσω μέρος του 406 έχουν ήπιων τόνων σχεδίαση που ακολουθεί αρμονικά τις γραμμές του αμαξώματος. Το εσωτερικό του 406 δεν έχει δεχτεί αλλαγές και παραμένει λειτουργικό και σύγχρονο σχεδιαστικά. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από πολύ καλής ποιότητας μαλακό πλαστικό. Παράλληλα το ανοιχτό γκρι χρώμα του κάτω μέρους σε συνδυασμό με τις ξύλινες επενδύσεις -οι οποίες υπάρχουν και στις πόρτες- συνθέτουν μία ευχάριστη ατμόσφαιρα. Σε αυτό συμβάλλουν και οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις των καθισμάτων αλλά και η ευρυχωρία του εσωτερικού. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης λόγω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος. Παράλληλα δεν θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερα εργονομικά προβλήματα καθώς οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στη σωστή θέση και απόσταση από το σώμα του. Γενικά οι εμπρός επιβάτες θα νιώσουν πολύ άνετα στα αναπαυτικά καθίσματα στα οποία υπάρχει ξεχωριστό υποβραχιόνιο. Αντίστοιχα οι πίσω επιβάτες ανεξάρτητα με το ύψος τους δε θα συναντήσουν πρόβλημα με το χώρο για τα πόδια τους, ενώ θα βολευτούν στο καλά σχεδιασμένο και μαλακό κάθισμα. Ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 430 λίτρων έχει επίπεδο σχήμα χωρίς προεξοχές από θόλους. Εκτός από τους μεγάλους και άνετους χώρους, το 406 διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης και την οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον και αντιστρεπτική δοκό εμπρός, ενώ πίσω είναι ανεξάρτητη με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική δοκό. Η μαλακή ρύθμισή της με τις μεγάλες διαδρομές αμβλύνει με πολύ καλό τρόπο τις κακοτεχνίες των δρόμων, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες με χτυπήματα. Βέβαια στην πολύ καλή άνεση συμβάλλουν και τα μαλακά καθίσματα. Στον αυτοκινητόδρομο ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική το 406 παραμένει σταθερό χωρίς να εμφανίζει αστάθεια σε διαδοχικές ανωμαλίες δίνοντας στον οδηγό ασφαλή αίσθηση. Παράλληλα το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση και για τη θέση των τροχών. Σε δρόμους με στροφές παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης το αμάξωμα δεν παρουσιάζει μεγάλες κλίσεις. Οι ζάντες 15 ιντσών σε συνδυασμό με τα ελαστικά διαστάσεων 195/65 προσφέρουν μεγάλα όρια πλευρικής πρόσφυσης. Παράλληλα η σωστή γεωμετρία των αναρτήσεων συμβάλει στα ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Κάτω από πίεση το 406 θα υποστρέψει προοδευτικά ενώ ακόμα και με έντονο φρενάρισμα σε μια στροφή παραμένει σταθερό χωρίς να παρουσιάζει ανεπιθύμητες αντιδράσεις. Στη διατήρηση του ελέγχου πορείας του οχήματος συμβάλει και το τιμόνι το οποίο με 3 στροφές από άκρη σε άκρη είναι άμεσο με πολύ καλή αίσθηση. Αλλο ένα δυνατό σημείο του 406 είναι τα φρένα του τα οποία επιβραδύνουν έγκαιρα το βαρύ αμάξωμα των 1.306 κιλών (100-0 χλμ/ώρα σε 44,1 μ.) ενώ το αντίστοιχο πεντάλ παρέχει πολύ καλή αίσθηση στο πάτημά του.
Οι αντιδράσεις του 406 στις στροφές είναι ελαφρά υποστροφικές. Ο έλεγχός τους γίνεται εύκολα μέσω του γρήγορου τιμονιού.
Τα ευμεγέθη μακρόστενα εμπρός φωτιστικά σώματα του 406 καλύπτονται από ενιαίο διάφανο κάλυμμα. Ανάλογα μεγάλοι είναι και οι οι προβολείς ομίχλης.
Το πάνω μέρος του ταμπλό του 406 είναι κατασκευασμένο από μαλακά υλικά. Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης λόγω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος.
Oι πίσω επιβάτες θα βολευτούν στο αναπαυτικό πίσω κάθισμα. Παράλληλα δε θα συναντήσουν πρόβλημα με το πλάτος του καθίσματος και το χώρο για τα πόδια τους.

Αξίζει για :
1) Tην ασφλή οδική συμπεριφορά του.

2) Την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση.

3) Τους χώρους και τον πολυτελή χαρακτήρα του
 
 PEUGEOT 406 1,8 (2001 - 2003)
Νέος κινητήρας 1,8 λίτρων