Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/8/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/8/2004
Test mtx
Hyundai Tucson 2,0 vs Ford Maverick 2,3, Nissan X-Trail 2,0, Toyota RAV4 2,0
Στο δρόμο για το χρυσό
Το Tucson αντμέτωπο με τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας.
Το Tucson, το νέο SUV της Hyundai, μεγάλου χορηγού των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, έρχεται στην αγορά λίγο πριν αρχίσει η "μεγάλη γιορτή" στην πρωτεύουσα. Θα καταφέρει το νέο όχημα να πάρει το "χρυσό" στην κατηγορία του; Οι αντίπαλοι πάντως κάθε άλλο παρά εύκολοι είναι.
Η επίθεση της Hyundai στην κατηγορία των SUV εντείνεται καθώς το γνωστό Santa Fe πλαισιώνεται πλέον από το άρτι αφιχθέν Tucson. Όπως είναι λογικό για κάθε όχημα ελεύθερου χρόνου ο δρόμος προς την καθιέρωση στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού περιλαμβάνει... ασφάλτινα και χωμάτινα κομμάτια και το Tucson θα κληθεί να αντιμετωπίσει στον εμπορικό στίβο μια σειρά από πολύ ικανά οχήματα. Από αυτά εμείς συγκεντρώσαμε το Ford Maverick 2,3, το Nissan X-Trail 2,0 και το Toyota RAV4 2,0 τα οποία εκτός από το ότι συνθέτουν μια ομάδα από πολύ καλές προτάσεις της κατηγορίας των SUV έχουν ένα ακόμη κοινό στοιχείο: ανανεώθηκαν όλα σχετικά πρόσφατα, είτε σε αισθητικό είτε σε τεχνικό επίπεδο και συνεπώς δείχνουν πανέτοιμα για τη μάχη. Στον τομέα της εμφάνισης η κόντρα δεν είναι καθόλου εύκολη. Το Tucson εμπνέει σιγουριά και δυναμισμό με τη σχεδίασή του ειδικά σε ό,τι αφορά το εμπρός μέρος όπου δεσπόζουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα που θυμίζει πολύτιμο λίθο. Οι έντονες αυλακώσεις στο εμπρός καπό και τα μαύρα πλαστικά στην περίμετρο του αμαξώματος υποδηλώνουν το χωμάτινο χαρακτήρα του. Ο εν λόγω χαρακτήρας είναι πιο έκδηλος στο Ford Maverick και το Nissan X-Trail και ειδικά στο δεύτερο το οποίο σε "χακί" χρώμα όπως στην περίπτωση της δοκιμής εκφράζει ένα σχεδόν μιλιταριστικό προφίλ. Το όχημα της Ford δε χαρακτηρίζεται από σχεδιαστικές εξάρσεις, είναι όμως το πιο μυώδες χάρη σε ορισμένες πολύ τονισμένες επιφάνειες όπως είναι ολόκληρο το εμπρόσθιο τμήμα με τον ογκώδη προφυλακτήρα και τα προτεταμένα τμήματα εκατέρωθεν της μάσκας. Το δε Toyota RAV4 αρχικά κερδίζει θετικά σχόλια για τις "μαζεμένες" εξωτερικές διαστάσεις του (ειδικά στον τομέα του μήκους και το ύψους) ενώ η γενική φιλοσοφία στον κλάδο της αισθητικής προσεγγίζει εν μέρει αυτή του Tucson ούσα όμως πιο διακριτικά δυναμική και πιο κομψή. Στο εσωτερικό υπάρχει ανάλογη ποικιλία αισθητικών προτάσεων με το κάθε όχημα να διατηρεί τα πρότυπα που εκδηλώνει και η σχεδίαση του αμαξώματός του. Οι τομείς στους οποίους η μάχη "φουντώνει" είναι αυτοί των χώρων, της οδηγικής αίσθησης στο δρόμο και φυσικά έξω από αυτόν όπου οι διαφορές είναι σχετικά μικρές. Από πλευράς τιμής το Tucson και το X-Trail είναι τα πιο προσιτά (27.000 και 27.200 ευρώ αντίστοιχα) ενώ το Maverick και το RAV4 έχουν πιο υψηλή τιμή (29.999 και 31.400 ευρώ αντίστοιχα).
Ford Maverick
(+): Τράβηγμα κινητήρα, αίσθηση επιλογέα, επιδόσεις, φρένα, χώροι
(-): Σχεδίαση ταμπλό και πίνακα οργάνων, κατανάλωση

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Hyundai Tucson
(+): Αίσθηση κυρίως στο χώμα, κορυφαία ρύθμιση ανάρτησης, χώροι επιβατών, σχέση τιμής-αξίας
(-): Τράβηγμα κινητήρα, αίσθηση επιλογέα, χώρος αποσκευών

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Nissan X-Trail
(+): Πρωτότυπη σχεδίαση μέσα-έξω, φρένα, επιταχύνσεις εν κινήσει
(-): Ο όγκος του αμαξώματος είναι αισθητός στο δρόμο

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Toyota RAV4
(+): Αίσθηση σε άσφαλτο και χώμα, τράβηγμα κινητήρα, επιδόσεις, μεταπωλητική αξία
(-): Θορυβώδης κινητήρας, υψηλή τιμή, χωρίς κλιματισμό η βασική έκδοση

Τεχνικά χαρακτηριστικά

 
  Hyundai Tucson 2,0 vs Ford Maverick 2,3, Nissan X-Trail 2,0, Toyota RAV4 2,0
Κινητήρες
Εσωτερικό
Χώροι
Κίνηση στην άσφαλτο
Οδική συμπεριφορά στο χώμα
sistimata_tetrakinisis