Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/9/2004
Test mtx
BMW 116i
Αυθεντική BMW
Το ιδανικό μοίρασμα του βάρους μεταξύ των δύο αξόνων, το γρανιτένιο πλαίσιο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, το άμεσο τιμόνι κάνει τα αυτοκίνητα της BMW να διαφέρουν.
To πρώτο μικρομεσαίο 5θυρο αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς δεν θα μπορούσε παρά να είναι μια BMW. Η νέα σειρά 1, ακόμα και στη βασική έκδοση 116i, έχει "δανειστεί" από τα μεγαλύτερα οχήματα της φίρμας όλα εκείνα τα στοιχεία που τα κάνουν να ξεχωρίζουν.
Η πίσω όψη της 116 δε θυμίζει άλλο όχημα της φίρμας και η σχεδίασή της κρίνεται επιτυχής.
Θέμα χρόνου ήταν να λανσάρει και η BMW τον εκπρόσωπό της σε μία από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στην Ευρώπη, αυτή των μικρομεσαίων αυτοκινήτων, βλέποντας τους κύριους ανταγωνιστές της, τις Mercedes και Audi με τα μοντέλα A-Class και Α3 αντίστοιχα, να κυριαρχούν εδώ και αρκετά έτη στα premium compact αυτοκίνητα, τη στιγμή μάλιστα που πρόσφατα παρουσιάστηκαν οι δεύτερές τους γενιές. Η σειρά Compact, η οποία αποτελούσε την πιο προσιτή και μικρότερη BMW, κυρίως στην πρώτη γενιά έδειχνε άμεσα πως ήταν μια "κομμένη" κουπέ 3άρα και δεν έτυχε ιδιαίτερης εκτίμησης. Οι λόγοι εντοπίζονται στην όχι και τόσο ισορροπημένη αισθητική της, αλλά και στην πρακτικότητα που θα ήθελε πιθανώς μια νέα οικογένεια, η οποία θα αναζητούσε μία πιο οικονομική BMW από τη σειρά 3. Αυτό το κενό λοιπόν που υπήρχε στην γκάμα της Βαυαρικής φίρμας έρχεται να καλύψει η νέα σειρά 1. Η παρουσία της είναι επιβλητική προσελκύοντας τα βλέμματα στο πέρασμά της χάρη στη δυναμική της σχεδίαση, αλλά και στο γεγονός ότι όσοι την αντικρίζουν δεν είναι συνηθισμένοι στο "καλούπι" μιας 5θυρης BMW μήκους γύρω στα 4,2 μέτρα. Κάλλιστα η Σειρά 1 θα μπορούσε να αποτελέσει την εξέλιξη μιας κουπέ έκδοσης ενός μικρότερου μοντέλου από τη Ζ4, από την οποία υιοθετεί πολλά εξωτερικά γνωρίσματα. Το μακρύ εμπρός καπό, οι μικροί πρόβολοι (ο εμπρός είναι σχεδόν ανύπαρκτος), το αυξημένο μεταξόνιο των 2.660 χιλ. και οι κυρτές επιφάνειες με τα νεύρα του αμαξώματος προσδίδουν μία ξεχωριστή εικόνα στη μικρότερη BMW. Γνώριμα στοιχεία υπάρχουν και στο εσωτερικό με τη λιτή εικόνα, η οποία εν τέλει κερδίζει τον παρατηρητή χάρη και στην ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Το σημείο όπου υπάρχει ένσταση είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Ωστόσο, από την άλλη πλευρά, το κοινό που θα επιλέξει τη Σειρά 1 θα αφήσει σε δεύτερη μοίρα τη χρηστικότητα μπροστά στην αίγλη και στον ξεχωριστό της χαρακτήρα απέναντι στο πλήθος των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Δεν είναι όμως μόνο η εμφάνιση που την κάνει να ξεχωρίζει. Το πόσο "ψαγμένη" είναι σε βάθος φαίνεται στο δρόμο. Το ιδανικό μοίρασμα του βάρους μεταξύ των δύο αξόνων, το γρανιτένιο πλαίσιο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις, το άμεσο τιμόνι, αλλά και το γεγονός ότι είναι το μόνο όχημα της κατηγορίας με κίνηση στους πίσω τροχούς προσφέρουν ένα απαράλλακτο "κοκτέιλ" οδηγικής αίσθησης που κάνει τα αυτοκίνητα της BMW να διαφέρουν. Όλα αυτά βέβαια έχουν και το ανάλογο αντίτιμο, το οποίο δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί και υπολογίζεται ενδεικτικά στα 23.000 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό.

Μας άρεσε
Η υψηλή σταθερότητα του αυτοκινήτου και ο επιτυχής συνδυασμός πλαισίου - αναρτήσεων - τιμονιού με τη σπορτίφ αίσθηση. Η ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και η εικόνα του εσωτερικού.
Δε μας άρεσε
Οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες αποτελούν το κύριο μειονέκτημα, ενώ λίγοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι. Οι ζώνες ασφάλειας δε ρυθμίζονται καθ' ύψος και δε βολεύουν ιδιαίτερα άτομα μετρίου αναστήματος.
Κινητήρας
Ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία και καλές επιδόσεις.
Η βασική έκδοση 116i κινείται από το μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων απόδοσης 115 ίππων. Η απόκριση του κινητήρα είναι θετική από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενώ εύκολα φτάνει υψηλούς ρυθμούς περιστροφής, χωρίς ο θόρυβος που εισχωρεί στο θάλαμο των επιβατών να ενοχλεί. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, οι ρυθμοί επιτάχυνσης ικανοποιούν, κάτι στο οποίο ωφελεί η σωστή διάταξη των πέντε σχέσεων μετάδοσης. Στον αυτοκινητόδρομο ο κινητήρας διατηρεί ταχύτητες άνω των 150 χλμ./ώρα, ωστόσο σε ανηφορικά τμήματα επαρχιακών διαδρομών με στροφές θα αναζητηθεί περισσότερη ισχύς.

 
 BMW 116i
Εσωτερικό
Χώροι επιβατών - αποσκευών
Στο δρόμο
Παθητική Ασφάλεια