Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/9/2004
Test mtx
Toyota Corolla Verso 1,8
Αυτό που έλειπε
Tο νέο Corolla Verso συνδυάζει με άψογο τρόπο την πολυχρηστική του υπόσταση -οικογενειακός προσανατολισμός- με την παροχή στον οδηγό σπορτίφ χαρακτηριστικών κίνησης.
Η νέα γενιά του Corolla Verso απέκτησε έναν περισσότερο πολυχρηστικό χαρακτήρα σε σχέση με την προηγούμενη, με σημαντικότερο το γεγονός ότι διατίθεται και ως επταθέσια. Η βελτίωση του αυτοκινήτου σε όλους τους τομείς επήλθε με την εξέλιξή του από λευκό χαρτί.
Η πρώτη γενιά του Corolla Verso (παρουσιάστηκε το 2001) διακρίθηκε στους τομείς των προσφερόμενων χώρων για τους επιβάτες, της οδικής συμπεριφοράς που προσέγγιζε εκείνη ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου και βέβαια για τους ικανούς κινητήρες των 1,6 και 1,8 λίτρων που την εφοδίαζε. Πλέον, τα παραπάνω στοιχεία όχι απλά συνεχίζουν να υφίστανται αλλά επιπλέον συνδυάζονται με έναν έντονα πολυχρηστικό χαρακτήρα (7θέσια διάταξη καθισμάτων, 3 ανεξάρτητα πίσω καθίσματα) που -κακά τα ψέματα- έλειπε από την προηγούμενη γενιά του Corolla, όχι όμως και από τον ανταγωνισμό. Η Toyota για να επιτύχει το επιθυμητό αποτέλεσμα βασίστηκε σε μια νέα πλατφόρμα -χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο Corolla Verso- η οποία έχει αυξήσει τις διαστάσεις του αυτοκινήτου κατά 120 χιλ. σε μήκος, 65 χιλ. σε πλάτος ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί και εκείνο κατά 150 χιλ. φτάνοντας τώρα τα 2.750 χιλ.. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι το νέο Corolla Verso να δείχνει περισσότερο επιβλητικό από τον προκάτοχό του ενώ παράλληλα να μπορεί να φιλοξενήσει έως και 7 επιβάτες στο εσωτερικό του (ανάλογα με την έκδοση). Σημαντικό ρόλο όμως στην επιβλητικότητα και τον έντονα πολυχρηστικό χαρακτήρα που απέκτησε η νέα γενιά του Corolla Verso παίζει αναμφισβήτητα η σχεδίαση του αμαξώματος. Το ενός όγκου αμάξωμα που σχεδιάστηκε στο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό κέντρο της Toyota (ED2) και κατασκευάζεται στην Τουρκία εμφανίζει δεσμούς με το απελθόν μοντέλο, ωστόσο παρουσιάζεται σημαντικά πιο σύγχρονο και καλαίσθητο. Τα εμπρόσθια αμυγδαλωτά φωτιστικά σώματα και η έντονη κλίση του παρμπρίζ είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της σχεδίασης του εμπρόσθιου μέρους, ενώ στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα με το διάφανο κρύσταλλο και τα τρία ξεχωριστά κάτοπτρα υποδηλώνουν άμεσα τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου. Τέλος, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στα πλαϊνά του αμαξώματος αποτελούν σήμα κατατεθέν της κατηγορίας αλλά και της προηγούμενης γενιάς του Verso. "Όλα τα λεφτά" όμως για το νέο Corolla Verso, είναι το εσωτερικό του το οποίο πέραν των δύο επιπλέον θέσεων, διακρίνεται και για την δυνατότητα πλήρης αναδίπλωσης των καθισμάτων δημιουργώντας επίπεδο δάπεδο, τη στιγμή που στο προγενέστερο μοντέλο για να το επιτύχεις έπρεπε να αφαιρέσεις τα καθίσματα, διαδικασία δύσκολη και χρονοβόρα. Με αυτά και μ’ αυτά, το νέο Corolla Verso “στέκεται” πλέον με αξιώσεις απέναντι στον σκληρό ανταγωνισμό (Ford Focus C-Max, Opel Zafira, Renault Scenic και Volkswagen Touran), είτε ως πενταθέσιο είτε ως επταθέσιο, και πλέον η αναρρίχησή του από την 7η στην 8η θέση αποτελεί επιτεύξιμο στόχο. H τιμή του νέου Corolla Verso 1,8 (αποκλειστικά επταθέσιο σε αυτό τον κυβισμό) δεν έχει καθοριστεί ακόμα (η εμπορική πορεία του αυτοκινήτου ξεκινά την 1η Οκτωβρίου) ενώ ο εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις θα είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας 9 αερόσακους και αρκετές από τις ηλεκτρικές ευκολίες. Ενδεικτικά η τιμή του Corolla Verso θα ξεκινά από τα 21.980 ευρώ στην 5θέσια 1,6 λίτρων έκδοση.

Μας άρεσε
Η οδική συμπεριφορά Ο πολυχρηστικός χαρακτήρας
Δε μας άρεσε
Η τιμή Η ζώνη του μεσαίου πίσω επιβάτη είναι δύσχρηστη
Kινητήρας
Πολύ καλή η λειτουργία του 1.800άρη κινητήρα
Ο 1,8 λίτρων κινητήρας αποδεικνύεται υπέρ του δέοντος ικανοποιητικός για τη κίνηση του Corolla Verso.
Για άλλη μια φορά ο 1,8 λίτρων κινητήρας της Τοyota μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις. Ο γνωστός μας και από την προηγούμενη γενιά του Corolla Verso κινητήρας με το "έξυπνο" σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων απέδωσε 130 δυναμομετρημένους ίππους και 173 Nm ροπής στις 4.260 σ.α.λ. προσδίδοντάς του καλές επιδόσεις. Κύρια χαρακτηριστικά της λειτουργίας του μηχανικού συνόλου αποτελούν η ελαστικότητα σε όλο το φάσμα περιστροφής του, η γραμμική απόδοση και η χαμηλή τιμή κατανάλωσης σε καύσιμο. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αραιής κλιμάκωσης ενισχύοντας τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Παθητική Ασφάλεια
Η νέα γενιά του Corolla Verso έχει βαθμολογηθεί από το Euro NCAP με πέντε αστέρια, καταλαμβάνοντας μία εκ των κορυφαίων θέσεων στην κατηγορία μαζί με τα Renault Scenic και Volkswagen Touran που έχουν βαθμολογηθεί και εκείνα με πέντε αστέρια. Οπως και στο Avensis, το Corolla Verso πέραν των μετωπικών, πλευρικών και αερόσακων οροφής, διαθέτει και αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού ανεβάζοντας σημαντικά το επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

 
 Toyota Corolla Verso 1,8
Εσωτερικό
Xώροι - Πολυχρηστικότητα
Oδική συμπεριφορά