Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/9/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/9/2004
TEST
Alfa Romeo GT 1,8 & 3,2 VS
Διεύρυνση!
Ευχάριστη και απόλυτα προβλέψιμη στις αντιδράσεις της είναι η Alfa GT κατά την κίνησή της στο δρόμο.
Έπειτα από το λανσάρισμα της δίλιτρης Alfa GT, η Ιταλική φίρμα αποφάσισε να διευρύνει την γκάμα των εκδόσεών της, εφοδιάζοντας το πανέμορφο κουπέ όχημα με ένα μηχανικό σύνολο 1,8 λίτρων ενώ ταυτόχρονα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την κορυφαία έκδοση GT 3,2.
Ανέκαθεν τα αυτοκίνητα που κατασκεύαζε η Alfa Romeo φημίζονταν για τη σπορτίφ υπόσταση και την καλαίσθητη σχεδίασή τους. Τελευταίο δημιούργημα της Ιταλικής εταιρείας -και του σχεδιαστικού οίκου Bertone- αποτελεί η Alfa GT.Το κουπέ όχημα αρχικά παρουσιάστηκε με έναν 2,0 λίτρων κινητήρα (τεχνολογίας Twin Spark) απόδοσης 165 ίππων. Για να γίνει το αυτοκίνητο πιο προσιτό οικονομικά, κρίθηκε αναγκαίο να εμπλουτιστεί η γκάμα του και με έναν ακόμα κινητήρα 1,8 λίτρων ισχύος 140 ίππων (Twin Spark) ενώ διαθέσιμος είναι και ο ατμοσφαιρικός V6 3,2 λίτρων απόδοσης 250 ίππων. Σχεδιαστικά, ο παρατηρητής δεν μπορεί να καταλάβει εάν ο οδηγός που βρίσκεται στο κόκπιτ του Ιταλικού μεσαίου κουπέ χειρίζεται την έκδοση με τον κινητήρα 250 άλογων ή αν οδηγά τη μικρότερη έκδοση των 140 ίππων! Ο λόγος είναι ότι οι δύο εκδόσεις είναι παρόμοιες -κυρίως όταν αναφερόμαστε στις καλά εξοπλισμένες με 17άρες ζάντες κ.λπ.- αφού στο πίσω μέρος δεν αναγράφεται ο κυβισμός παρά μόνο το λογότυπο του μοντέλου. Οι επιδόσεις που παρέχει ο 1.800άρης κινητήρας κρίνονται μέτριες για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και υπολοίπονται του ανταγωνισμού (βλ. Toyota Celica 1,8). Η ευκολία με την οποία ανεβάζει στροφές "σώζει" την κατάσταση και προσδίδει στο όχημα ικανοποιητικές επιδόσεις κυρίως από στάση.Βέβαια σε ανηφορική διαδρομή και με φορτωμένο το αυτοκίνητο η κατάσταση περιπλέκεται. Τα μέτρια αποθέματα ροπής εξασθενούν τον κινητήρα και χρειάζεται να τον δουλέψεις στο όριο για να "πάρεις" τα επιθυμητά αποτελέσματα. Περισσότερο όμως από την εμφάνιση και τον κινητήρα, η μικρότερη -από πλευράς μηχανικού συνόλου- GT συναρπάζει με την οδική της συμπεριφορά. Ακριβές τιμόνι, υποδειγματικό στήσιμο, εξαιρετική ανάρτηση και πολύ καλά φρένα συνθέτουν ένα σύνολο που όμοιό του δύσκολα θα βρει κανείς στην κατηγορία.Τώρα σε επίπεδο χώρων, κακά τα ψέματα στις δύο πίσω θέσεις δύσκολα θα μεταφερθούν δύο άτομα άνω του μέσου αναστήματος, αλλά και σε ποιο κουπέ όχημα της κατηγορίας γίνεται αυτό με άνεση; Iκανοποιητικός -για τα δεδομένα πάντα της κατηγορίας- είναι και ο χώρος αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα είναι 320 λίτρα. Μπορεί όμως να αυξηθεί χάρη στην αναδίπλωση των δυο πίσω καθισμάτων.Η Alfa Romeo GT 1,8 διατίθεται σε δυο εκδόσεις (Progression, Distinctive).Εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας είχαμε την πλούσια έκδοση (Distinctive), η οποία περιλαμβάνει αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, κεφαλής και όλες τις απαραίτητες ηλεκτρικές ευκολίες στην τιμή των 31.250 ευρώ.

Kινητήρας 1,8
O 16βάλβιδος κινητήρας των 1,8 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται η "μικρότερη" -από πλευράς μηχανικών συνόλων- Alfa GT συνδυάζεται με ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αποδίδει 140 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 163 Nm ροπής στις 3.900 σ.α.λ. Στην πράξη καταφέρνει να κινήσει σε καλούς ρυθμούς το 1.335 κιλών αμάξωμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν προσφέρει σπορτίφ επιδόσεις και αυτό οφείλεται κυρίως στις μέτριες ρεπρίζ που εμφανίζει. Η κατανάλωσή του κυμαίνεται στα 11,5 λίτρα ανά 100/χλμ.

 
 Alfa Romeo GT 1,8 & 3,2 VS
Οδική Συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι
Η κορυφαία έκδοση με 250 ίππους