Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  18/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/10/2004
Test mtx
Toyota Corolla Verso 1,8 (2001-2003)
H πολυμορφική εκδοχή του Toyota Corolla ως επί το πλείστον απευθύνεται σε οικογενειάρχες που επιζητούν ένα αξιόπιστο και σύγχρονο μικρομεσαίο όχημα που μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες τους για χώρους. Όταν το όχημα αυτό εφοδιάζεται και με τον κινητήρα 1,8 των 132 δυναμομετρημένων ίππων, τότε καλύπτει και αυτούς που τρέφουν ταυτόχρονα και οδηγικές ανησυχίες.
Το Corolla Verso αποτελεί την πρόταση της Toyota στην κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων. Η εξωτερική του σχεδίαση είναι αρκετά μοντέρνα και έχει ευρωπαϊκή αισθητική. Το Verso -παρά το αυξημένο ύψος του αμαξώματός του- έχει τη μορφή ενός απλού hatchback μοντέλου. Το κοινό στο οποίο απευθύνεται αποτελείται από οικογενειάρχες ή και νέους ηλικιακά καταναλωτές με αυξημένες απαιτήσεις στους τομείς των χώρων και της αξιοπιστίας και οι οποίοι ταυτόχρονα αρέσκονται στο σύγχρονο design. Οι απαιτήσεις αυτές καλύπτονται πλήρως με την έκδοση 1,6 του Corolla Verso, ο κινητήρας της οποίας αποδίδει 110 ίππους, μία τιμή πολύ ικανοποιητική. Για όσους όμως αναζητούν ακόμη καλύτερες επιδόσεις και περισσότερο σπορ συμπεριφορά από ένα πολυμορφικό όχημα, η Toyota εφοδιάζει το Verso και με έναν 16βάλβιδο 1.800άρη κινητήρα που αποδίδει 132 ίππους και αναβαθμίζει σημαντικά τις επιδόσεις του μοντέλου. Ανήκει και αυτός στην οικογένεια VVT-i (Μεταβλητού Χρονισμού Βαλβίδων) που χαρακτηρίζεται από μία σειρά πλεονεκτημάτων όπως η πολιτισμένη λειτουργία, η χαμηλή κατανάλωση και η γραμμική απόδοση της ροπής. Το μηχανικό σύνολο των 1.800 κ.εκ. διακρίνεται για τα μεγάλα αποθέματα ισχύος και ροπής σε όλο το φάσμα περιστροφής, καθώς και για την ελαστικότητά του. Καταφέρνει να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.210 κιλών, ικανοποιώντας έτσι σε κάποιο ποσοστό τις σπορ αναζητήσεις ορισμένων περισσότερο απαιτητικών οδηγών. Τα επίπεδα θορύβου που παράγει είναι χαμηλά, ενώ προς την κατεύθυνση αυτή βοηθά και η καλή ηχομόνωση. Οι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων είναι αρκετά κοντές, ειδικά στην 1η και τη 2η. Το τιμόνι διευκολύνει τους εντός των πόλεων ελιγμούς, αλλά υστερεί ελαφρά σε αίσθηση. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από 4 δισκόφρενα, από τα οποία τα εμπρός είναι αεριζόμενα. Η αίσθηση των φρένων ικανοποιεί, όπως επίσης και η αποτελεσματικότητά τους. Στο δρόμο, το Corolla Verso επιδεικνύει σταθερότητα στις ευθείες, ενώ στις στροφές οι κλίσεις που παρουσιάζει δεν είναι μεγάλες. Η ρύθμιση της ανάρτησης ισορροπεί ανάμεσα στη ζητούμενη σπορ συμπεριφορά και στην προσφορά άνεσης στους επιβάτες. Στο όριο η υποστροφή θα κάνει την εμφάνισή της με προοδευτικό τρόπο και είναι άμεσα ελεγχόμενη. Το εσωτερικό του μοντέλου αποτελεί κλασικό εκπρόσωπο των πολυχρηστικών οχημάτων, με ευέλικτη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων, άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και πολλές πρακτικές θήκες για τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Τα υλικά από τα οποία αποτελείται το - σύγχρονο αισθητικά - ταμπλό ικανοποιούν τόσο με την ποιότητά τους, όσο και με τη συναρμογή τους.
Ο 1.800άρης κινητήρας του μοντέλου διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία και την ελαστικότητά του σε όλο το εύρος των στροφών.
Τα περιθώρια πρόσφυσης του Corolla Verso 1,8 στις στροφές είναι μεγάλα και οι κλίσεις μικρές.
To ταμπλό του Corolla Verso 1,8 είναι σύγχρονο σχεδιαστικά με υλικά καλής ποιότητας. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 417 λίτρων που μπορεί να φθάσει τα 973 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Aξίζει για :
1) Την ποιότητα κατασκευής
2) Την ασφαλή οδική συμπεριφορά του
3) Τον δυνατό και πολιτισμένο σε λειτουργία κινητήρα