Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/10/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/10/2004
Test mtx
Audi A3 Sportback 1,6 FSI
Ασυμβίβαστο
Τόσο σε ταξιδιάρικους ρυθμούς όσο και σε γρήγορη κίνηση σε στροφές το A3 Sportback ανταποκρίνεται πλήρως και προσφέρει πολύ ευχάριστη αίσθηση.
Με πεντάθυρο αμάξωμα, πολύ καλούς χώρους, αρκετά επιθετική σχεδίαση, κορυφαία αίσθηση στο δρόμο και αναμφισβήτητο κύρος, το νέο Audi A3 Sportback δεν δείχνει την πρόθεση να συμβιβαστεί σε κανέναν από τους βασικούς στόχους του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η Audi, πιστή στις αρχές των "premium compact" οχημάτων, μιας κλάσης που η ίδια ίδρυσε με το πρώτης γενιάς Α3, παρουσίασε μέσα στο 2003 τη δεύτερη γενιά του οχήματος η οποία χαρακτηρίστηκε ως ένα από τα πιο πλήρη πολυτελή μικρομεσαία. Το ζήτημα της αντικατάστασης της πεντάθυρης εκδοχής του Α3 πρώτης γενιάς προσεγγίστηκε διαφορετικά. Η εταιρεία επέλεξε να λανσάρει ένα όχημα το οποίο θα είναι μεν πεντάθυρο αλλά δεν θα στερείται δυναμικού χαρακτήρα σε σχέση με το τρίθυρο. Για το λόγο αυτό διαφοροποιήθηκε αισθητά η σχεδίαση τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος. Με επιλογές λοιπόν όπως η νέα τραπεζοειδής μάσκα στο εμπρός μέρος, η οποία καλύπτει μεγάλο τμήμα και του προφυλακτήρα, το ανασχεδιασμένο εμπρός καπό και φυσικά τα εντελώς νέα φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος, το A3 Sportback δεν εμφανίζει (ή καλύτερα εξισορροπεί) το έλλειμμα δυναμισμού και επιθετικής εμφάνισης που συνήθως χαρακτηρίζει τα πεντάθυρα οχήματα. Επίσης, η πλαϊνή όψη του Sportback αποκαλύπτει ότι κατά τη σχεδίαση του αμαξώματος ενσωματώθηκαν στο τελικό αποτέλεσμα πολλά στοιχεία τόσο από την κλάση των τρίθυρων ή κουπέ οχημάτων (όπως είναι η κυρτή τρίτη κολόνα και η αρκετά επικλινής οροφή) ενώ κάποια συμβολή υπήρξε σίγουρα και από την κλάση των στέισον βάγκον οχημάτων. Ένα δεύτερο ενδιαφέρον γνώρισμα είναι η μεταβολή των εξωτερικών διαστάσεων και πρωτίστως η αύξηση του συνολικού μήκους κατά 83 χιλιοστά σε σχέση με την τρίθυρη έκδοση, γεγονός που δεν ίσχυε για τις δύο εκδόσεις του Α3 πρώτης γενιάς όπου οι διαστάσεις τόσο του αμαξώματος όσο και της καμπίνας και του χώρου αποσκευών ήταν όμοιες. Συνεπώς το A3 Sportback δεν είναι απλώς μια πιο πρακτική εκδοχή του Α3 με δύο επιπλέον πόρτες αλλά φιλοδοξεί (και πετυχαίνει) να καλύψει καλύτερα τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τη σχεδίαση του αμαξώματος και τις αλλαγές που προαναφέραμε, στο εσωτερικό η εικόνα είναι περισσότερο γνώριμη σε σχέση με αυτή του τρίθυρου Α3 εμφανίζοντας μόνο μικρές στυλιστικές διαφορές. Ένας τομέας στον οποίο το A3 Sportback δεν διαφοροποιήθηκε είναι το κορυφαίο επίπεδο της ποιότητας κατασκευής, τα ευχάριστα στην αφή υλικά και πάνω απ' όλα η κορυφαία αίσθηση του οχήματος στο δρόμο και σε κάθε ρυθμό κίνησης. Οι τιμές ξεκινούν από 22.400 ευρώ (800 ευρώ πάνω από το τρίθυρο, διαφορά που θεωρείται λογική).




Μας άρεσε
Ορισμένες όμορφες σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως είναι η βάση της κεντρικής κονσόλας. Το σχήμα του καθίσματος και η πλευρική στήριξη που προσφέρει.
Δε μας άρεσε
Ο ακριβοθώρητος κλιματισμός ο οποίος είναι στάνταρ μόνο στην έκδοση των 3,2 λίτρων. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι ιδιαίτερα αισθητός.
Kινητήρας
Πολύ ισχυρός ο κινητήρας FSI των 1,6 λίτρων
Με ένα από τα ισχυρότερα μοτέρ της κλάσης του εφοδιάζεται το A3 Sportback των 1,6 λίτρων (FSI).
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κινητήρας των 1,6 λίτρων με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού (FSI) του ομίλου της Volkswagen είναι από τους πιο ισχυρούς (αν όχι ο ισχυρότερος) της κατηγορίας του καθώς σε μια πλειάδα μετρήσεων της ισχύος του σε διάφορα μοντέλα η ιπποδύναμη δεν έχει πέσει ποτέ κάτω από τους 121 ίππους με αποκορύφωμα το A3 Sportback (128 ίπποι στο δυναμόμετρο). Η λειτουργία του είναι γραμμική και το τράβηγμά του θετικό από χαμηλά. Η ελαστικότητα γίνεται πολύ καλή από τις μεσαίες στροφές και πάνω κυρίως ενώ γενικά αυτό το πεδίο λειτουργίας (από τις 3.000-3.500 σ.α.λ. και άνω) δείχνει να είναι το πιο ωφέλιμο. Οι επιδόσεις είναι γενικά καλές αν και μια ελαφρώς διαφορετική κλιμάκωση των σχέσεων του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ίσως θα μπορούσε να συμβάλει στο να αποδώσει το όχημα καλύτερα "νούμερα". Να σημειωθεί ότι το βάρος σε σχέση με ένα αντίστοιχο τρίθυρο Α3 είναι αυξημένο κατά περίπου 40 κιλά. Ανάμεσα στις δύο εκδόσεις πάντως οι επιδόσεις είναι παραπλήσιες.

 
 Audi A3 Sportback 1,6 FSI
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Παθητική ασφάλεια