Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  1/2/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/2/2005
TEST
Tucson 2,0 CRDi
Diesel Power
Το Κορεάτικο SUV είναι φιλικό στην οδήγηση ακόμα και σε εκτός δρόμου διαδρομές.
H έκδοση του Tucson με τον ντίζελ 2λιτρο κινητήρα δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τις επιδόσεις του βενζινοκινητήρα των 2,0 λτ, αντιθέτως είναι αισθητά πιο σβέλτη στις ρεπρίζ και πιο οικονομική.
Το εσωτερικό του Tucson είναι άνετο και σύγχρονο αισθητικά.
Το όχημα ελεύθερου χρόνου της Hyundai, το Tucson, εκτός από τις εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης των 2,0 και 2,7 λτ., είναι διαθέσιμο και με πετρελαιοκινητήρα 2,0 λτ., ο οποίος -δυστυχώς- προς το παρόν αφορά μόνο την επαρχία. Εξωτερικά το ντίζελ Tucson στα μόνα σημεία όπου διαφέρει από το 2λιτρο βενζίνης είναι στο λογότυπο CRDi που φέρει στην πόρτα του χώρου αποσκευών και τις δύο απολήξεις της εξάτμισης (χαρακτηριστικό της έκδοσης 2,7 V6). Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν επίσης αλλαγές όσον αφορά τη σύγχρονη σχεδίαση και τον ανοιχτόχρωμο διάκοσμο. Η συνολική του εικόνα αφήνει θετικές εντυπώσεις στον παρατηρητή, οι οποίες θα ήταν ακόμα καλύτερες αν δεν είχε γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών. Το Tucson θα μετακινήσει με άνεση έως πέντε ενήλικους επιβάτες, αλλά με ορισμένες παραχωρήσεις ως προς την αποθήκευση των αποσκευών τους (325 λτ). Ο οδηγός θα εξοικειωθεί άμεσα με το αυτοκίνητο και με τους επιμέρους διακόπτες, ωστόσο τα παράπονα αφορούν τη θέση οδήγησης λόγω της απουσίας ρύθμισης του τιμονιού σε βάθος. Το Κορεάτικο SUV, παρ' όλο τον αυξημένο όγκο του αμαξώματός του, είναι φιλικό στην οδήγηση ακόμα και στις αστικές διαδρομές και προσφέρει άνετες μετακινήσεις. Επίσης το αμάξωμά του εμφανίζει αρκετά καλή σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο ακόμα και σε ταχύτητες τελικής, ενώ στις στροφές χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του. Το τιμόνι ικανοποιεί σε αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι σε θέση να ακινητοποιήσουν έγκαιρα το βαρύ αμάξωμα των 1,6 τόνων. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του Tucson είναι αρκετά καλές δεδομένου του χαρακτήρα του, διατηρώντας παράλληλα την άνεση των επιβατών σε πολύ καλά επίπεδα. Για πιο δύσκολες συνθήκες υπάρχει η δυνατότητα επιλογής "κλειδώματος" του διαφορικού 50/50 ανά άξονα μέχρι τα 30 χλμ./ώρα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Το μηχανικό σύνολο πετρελαίου των 2,0 λτ. έχει σύγχρονη τεχνολογία με 16βάλβιδη κεφαλή, σύστημα κοινής γραμμής τροφοδοσίας και υπερτροφοδότη. Η απόδοση των 112 ίππων μπορεί να μην εντυπωσιάζει, ωστόσο καλύπτεται από τη ροπή των 245 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 1.800 σ.α.λ. και ευνοεί ιδιαίτερα την ελαστικότητα και το τράβηγμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η αισθητή υπεροχή στις επιδόσεις εν κινήσει του 2,0 CRDi έναντι του 2,0 βενζίνης, καθώς ο ντίζελ κινητήρας είναι πιο σβέλτος στα 60-100 χλμ./ώρα και στα 80-120 χλμ./ώρα κατά 3,3 δλ. και 7,3 δλ. αντίστοιχα, ενώ χάνει στα 0-100 χλμ./ώρα για 1,7 δλ. Η λειτουργία του ντίζελ κινητήρα είναι συνολικά αρκετά πολιτισμένη.